• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • 11 augusti

Kakan -07
    En trasig symaskin, duger det?
    Ska se om jag kan låna av grannen för detta ändamål.
    Joo, det är genomskinligt värre. Rent gräsligt fult är det. Tänkte lägga 2 lager, ett knälångt och ett kortare på. Då finns det en bit kvar att göra ett hårband eller liknande, för jag skulle ha piffiga detaljer också av samma tyg...
    Det värsta är att det är tidspress på detta. Och jag jobbar ännu.

Hoppas på många goooda idéer från er.

• 11 augusti

Kakan -07:
    Vilka käcka kjolar det fanns på sysidan Tänk om jag hade fått en meter tyg till, då hade det kunnat gå...

• mammaK

Kakan 07
    Fanns det några regler att du inte fick lägga till något annat tyg själv??

Jag nu är det faktiskt bara en månad kvar innan vi alla kan säga make till vår man och bli kallade "lilla frugan".=)

Idag skall jag göra en provuppsättning och sminkning. Ska bli spännande. Ska försöka få med mig kameran.

jempa-82
    Har du någon idé om vad du vill ha i buketten? Vilka blommor gillar du?

• Lilla Li

Min kille ser fram emot att kunna kalla mig "hustru". "Fru" tycker han att man kan säga mer ledigt. "Frugan ringde" eller liknande. "Hustru" däremot säger man bara när man är gifta. Så det ser jag också fram emot!

• 11 augusti

Vad lugnt det är här på "vår plats" idag... Hade inget särskilt att komma med.

mammaK:
    det kanske var till mig du riktade inlägget? Njae, men de räknar med att jag ska ha tyg över till "vackra kreationer att smycka mig med". Känner inget sug efter att lägga ut pengar på något så gräsligt så jag ska se vad jag kan gräva fram ur gömmorna...

• Klurifax

Hej alla! Efter ett låångt uppehåll härifrån, så är jag åter igång med allt. Nervös över hur jag ska hinna allt, men det löser sig nog. Gifta lär vi ju bli i alla fall!

Jag ska till sömmerskan i morron och göra första provningen på min klänning!!!! Ringen är klar och den är perfekt, ser ut precis som jag föreställt mig!

Håller på med vigselprogram och festprogram nu, men kommer inte skriva ut dem förrän nån dag innan.

Barnens kläder är nästan klara, det vi känner vi har 0 koll på är bordsdekorationerna... hmmm...

nu ska jag läsa ikapp hur det går för er!

• mammaK

11augusti
    Ja det var till dig jag riktade det om tyget, ibland är inte riktigt huvudet med=)

Nu har jag iaf gjort en provuppsättning, det kommer bli fint. Jag kom faktiskt ihåg kameran!

• Cameline

Jaaa.herre jösses!!
    Om en månad är det ju dags...
    Nu är jag nervös.

Va spännande det ska bli!!!

• Maggies

Hörni, vad önskar ni er? Jag tycker att det är supersvårt att önska sig saker.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3