• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Kakan -07

På tal om klänning... är jag bara helt knäpp nu eller vad är det som spökar?!
    När jag först provade klänningar föll jag pladask för en, som jag sedan också köpte (www.bestbridalprices.com/forever-yours-wedding-dress-37107-p-4364.html). Fick hem den i maj redan och var tvungen att sy in den lite över bysten. Det gick bra och klänningen är jättefin.
    Men...! Jag har ändå en liten gnagande känsla av att den inte är så "märkvärdig". Missförstå mig rätt. Jag vill inte ha någon stor maräng, men ändå något som "syns". Jag har tänkt så i någon månad nu.

Funderar på om det är så att jag ju har provat klänningen ett gäng gånger så det är inte längre så där "wow" när jag tar på mig den, inte den där nya känslan. Kanske är det det som spökar..?

Är det någon som känner igen känslan?

• Lilla Li

Kakan -07: Ja det där känner jag igen! Köpte min klänning redan i oktober och har konsekvent låtit bli att titta på klänningar i tidningar och liknande sen dess, för att inte riskera att ångra mig. Och jag ångrar mig inte - men den känns inte lika pampig längre som när jag köpte den...

• malle_1

Kakan -07 .

Jag förstår vad du menar har varit inne på samma spår men din klänning är jättefin!! Jag känner att min tiara ger lite mer wowfaktor över det hela.

Nu har jag lämnat in min för att de skall sy ut den över rumpan men jag är livrädd att något skall gå fel så att jag står utan!

När skräddaren utan förvarning sprättade upp ena sidan höll jag på att få en hjärtattack..

Det är ganska laddat det där med klänningen, åtminstone för mig.

• malle_1

Skall till hår och make stället om några timmar och känner mig lite orolig eftersom hon som skall göra det hela ser ut att vara typ 12. Men är supertrevlig så det blir nog bra - det är ju bara det att hår och make är så personligt hur man gillar det så det vill till att hon är lyhörd.

• Kakan -07

Skönt att höra att jag inte är ensam med mina tankar. Försöker också konsekvent att hålla mig ifrån bilder på klänningar, men ibland sitter man där med en vacker klänning på skärmen framför sig! Och tänker, DEN skulle jag ha haft! Och då ångrar jag att jag hade så bråttom med att köpa en...

malle_1, ja det är känsligt för mig med. Vill ju verkligen känna mig så där underbart vacker på bröllopsdagen och inte gå och känna att klänningen inte sitter helt 100 rätt...
    Men vad vet jag, kanske är det inget man tänker på då i lyckoruset!?
    Men OM...

• Kakan -07

Åh... nu sitter jag här på jobbet med klänningsångest... Är dessutom så korkad att jag kollar runt på webbsidor efter begagnade fynd. *dumma jag*
    Vet inte om jag på allvar kan tänka mig att göra allvar av "byta-klänning-projekt" men just nu känns det så. Suck.

• Kakan -07

malle_1, lycka till i eftermiddag! Berätta hur det gick sen.

• malle_1
    tack skall skicka bild också om min kompis kommer ihåg kameran...

När jag satt och funderade på allt hemskt som kunde hända med håret kom jag och tänka på den där hemska youtubebruden som flippar ut..

var tvungen att kolla på den igen och lade ut den i en egen tråd
  • 11 augusti

Kakan-07:
    Vet hur du känner dig. Det är inte bara en sak att ha ångest över... Jag har intalat mig att den klänning jag har är den bästa, för vår budget tillåter inte att jag köper ännu en klänning. Har bestämt mig för att låta bli att titta. Har dock tittat på den du lagt in här och den är ju jättefin!

• Lilla Li

malle_1: Fast jag har läst att det där bara var fake - det var skådespelerskor. Haha.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3