11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Idag ska jag inhandla välkomstbubbel. Så ska jag se om jag hittar en bra morgongåva. Har ingen aning än vad jag ska ge, förutom en Jag älskar dig bok.
Vi har säkert skrivit det här redan, men vad ska ni andra ge?
Cameline : jag bor i stockholm så jag tar gärna emot tips
irrepirre : Lycka till!!
Morgongåva - jag har ju tagit bilder till en secret box redan. Sedan funderar jag på att göra en tavla till honom, men det får vi se. Har haft lite funderingar på att göra en tatuering också, men det väntar jag med. Och så har jag funderat på att köpa en dörrskylt med vårt nya gemensamma efternamn på. Men det väntar jag nog med också. Han kommer helt enkelt få en secret box, och sedan tänkte jag ordna något i Västindien när vi är där. Typ åka ut med båt till en öde ö, ta en helikoptertur runt en ö eller nåt liknande.
mammaK: Jag funderar på ett fickur, om jag kan hitta något fint, men då vill jag ju att han ska få det dagen innan så han kan ha den till fracken. =) Iofs så är ju inte det något jätteproblem, så stenhård är jag inte på traditioner.
Malle: En jättefin klänning, du kommer vara superstilig. Och det där med BH, om inte du är orolig, så blir det nog bra. Jag är lite extra petig eftersom jag precis läst till textillärare... =) Så alla underkläder införhandlades innan mönstret ritades, prblemet nu är bara att inte visa dem... =) Klänningen är jag inte så noga med, men inte en glimt av underkläderna innan kvällen är över, så det så! =)
Men herregud nu blev jag plötsligt JÄTTESTRESSAD! Måste sätta mig genast och skriva lite rim om gästerna till festprogrammet. Har skrivit massor redan men de skrev jag i november så vissa måste nog uppdateras lite. Och en massa kvarstår.
Och bordsplaceringen sen då! Min sambo har haft semester denna veckan och inte velat ha några måsten då. Och helgen försvinner på varsitt håll. Så vi hinner inte göra det förrän nästa vecka, eller helg. Åååhh det är bara 4 veckor kvar!
Lilla Li: lugn, det kommer fixa sig, jag lovar =)
Lilla Li
Lugn det ordnar sig, som du skrev det är 4 veckor dit. Tänk vad mycket man hinner på 4 veckor i vanliga fall.
Ja nu har jag hittat morgongåvan, det blir en halslänk och en tumring med gravyr, skall bara komma på vad jag ska gravera.... Jag tänkte om han inte vill ha tumringen på så kan han ha den i länken. Tror det samt jagälskardigboken blir bra...
Eller...
Kakan-07, vad tråkigt med dina släktingar. Hoppas att din syster kan komma i varje fall. Ett tips till din syster (hon kanske vet om det redan) men min minsta var lika dan när han var liten. Skrek och ville bli ammad hela tiden. Tillslut kom vi på att han var allergisk mot mjölkprotein, alltså den mjölk som jag fick i mig, vilken gick över till modersmjölken. Efter att jag lagt om till en totalt mjölkfri kost så blev han mycket mycket bättre. Kan vara värt ett försök ivarje fall . Det är inte så svårt att äta en mjölkfri kost, det enda jag som inte hittat någon ersättning (havre eller soja) är vispgrädde, annars finns det mesta i mjölkfria (inte laktosfria) alternativ. Kanske ett tips till din syster?
malle1, läcker klänning!
Vad gäller packning till möhippan (för er som inte haft någon ännu) så kan jag bara tala om att jag klarade mig skitbra med att endast hinna få med mina p-piller och ett par rena trosor. Resten (smink, rena kläder etc) lånade jag ihop av mina kära vänner då vi var borta över natten. Gick hur bra som helst. Men så gillar jag att få vara lite spontan!
Morgongåvan föresten blir en secret box, ska göra den om en vecka, lite pirrigt!
Vad är en secret box?
Var hos floristen idag, förhoppningsvis sista gången innan bröllopet, hade sån ångest. "Har jag verkligen valt rätt? Ska jag ha något annat?" Men nu så, har jag "bestämt" mig. Det blir bara liljor, rosaspräckliga, rundbundna med en "machett" med grönt runt, kanske fontängräs om det finns då =) Lugnad igen. Karln bytte färg på sin crosageros från vendela(kräm) till aqua(rosa). Kul, så får han lite färg, inte bara svartvit =)
Nä nu kallar maten