11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
OK måste kolla in Calligraphen igen då, vi har beställt servetterna där...superfina:)
Malle: jag såg att du har kvar att köpa underkläder, du har väl köpt bh, eller vad du nu ska ha (om du ska ha) annars gör det fort som bara den och prova att klänningen passar. Bh-ar formar brösten på så olika sätt även om de är lika varandra,jag vet, sydde en klänning förra sommaren åt en kompis som kom med olika bhar varje gång... fick sy om överdelen varje gång för att den skulle sitta bra.
hmm.. det här med hippa, jag skulle bli så glad om det händer. Men är jag orättvis mot mina vänner om jag tror att det kanske inte blir? Min tärna bor 120 mil bort och har inte möjlighet att komma förns torsdagen innan, hon ska också vara tostmadamme och många andra nära här i stan är föräldrar och har fullt upp med sina barn och är ute och reser massa och sånt... Jaja, jag ställer in mig på att det inte blir något för att inte behöva bli så besviken.
Carmeline:
Här e en som jobbar en vecka till... Nu e de tuuuungt att stiga upp på morgonen. Nedräkning pågår.
Älin:
Svårt det där. Är du säker på att det är din tärna som ev fixar möhippa? Har själv ingen tärna, men fick hem ett brev med instruktioner från någon av de inbjudna... Pirrigt värre.
Jag kommer jobba hela tiden fram tills den 8:e augusti. Började i december som vikarie och får inte ta ut någon förskottssemester, så jag lägger mina intjänade 2 veckor på bröllopsresan istället för vanlig semester. Å andra sidan tror jag ärligt talat inte att det kommer bli så stressigt för oss. Allt är under kontroll och mycket småpill undviker vi eftersom vi har festen på en restaurang och slipper fixa med sånt själva. Så läget känns fruktansvärt lugnt just nu.
God morgon tjejer,
idag är ingen bra dag att vara Kakan -07.
Öppnade upp mailen och såg ett brev från farmor (som jag ju berättade om igår! ). Ämnet är "Återbud" och jag förstår förstås genast vad det är hon ska skriva... Hon har haft en del hälsoproblem, framför allt med en fot som gör det svårt för henne att stå, gå och ha skor på sig. Och nu kände hon att det blir för mycket med en hel dag... Jag blir så himla ledsen... Min mormor kommer inte heller.
Och förra veckan fick jag ett mail av min ena syster (som står mig närmast). Hon blev mamma för 1 månad sedan och tyvärr lider lilltjejen av kolik. Så min syster ville gardera sig om att de eventuellt inte kan komma heller annat än till vigseln, eftersom lilltjejen skriker och behöver ammas var 30e minut...
Känner mig så otroligt ledsen. Även fast deras skäl är "goda nog" så kan jag inte undgå att känna mig ledsen och besviken...
Bordsplaceringen måste göras om, men det gör mig inget. Jag skulle skita i den helt om de bara kunde komma...
Kakan -07: Usch vad tråkigt! Särskilt när det är så viktiga personer i ditt liv som inte kan komma. Kram!
Stackars Kakan -07!
Förstår att det känns tråkigt, jag kommer inte att ha några mor-eller farföräldrar på bröllopet då min mormor gick bort nyss.
Liksom lite extra synd i allt det ledsna att hon inte fick vara med eller åtminstone hinna se bilder från bröllopet.
Ni får ordna en bildvisning sedan för din farmor och kanske spara lite tårta..
Älin: Jag har ingen bh ännu! Har varit fullt upptagen med attpå klänningen att passa rumpan så allt annat har verkat oviktigt (kan tillägga att jag från början försökte få rumpan att passa klänningen men inte hade någon framgång med det).
Men den sitter som en smäck upptill så jag tänker att jag skall ha någon rätt enkel bhmodell.
Funderar på om jag skall ha axelbandslös eller "fälla ner" axelbanden och fästa i klänningen...
Bild på klänningen:
www.kjolesalongen.no/atelier_429.html
Kakan-07:
Styrkekram! Kan inte farmor få låna en rullstol eller nå´t så att hon kan vara med ett tag i alla fall?
Din kära syster och hennes bekymmer är inte heller särskilt kul, men vem vet - bebben kanske gillar bröllop och att bli ompysslad av alla gäster? Ibland kan man bli förvånad över hur bebisar fungerar. Be din syster att ta med en vän som kan ta ut bebisen ur kyrkan om det inte går, så att hon själv kan vara kvar i kyrkan, det är ett hett tips från en med egen erfarenhet (från min systers bröllop, 2 kolikbebisar på 4 månader).
De kan ju gå hem efter maten om inte annat?
Förstår lite av hur du känner. I dagsläget kommer inte svärmor att komma. Det är inte så kul.