11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Vi skrev i inbjudan att vi inte önskar presenter, utan bidrag till resa. Pengar helt enkelt.
Vi har önskelista på cervera. Mkt praktiskt för oss då vi "samlar" på Orrefors Intermezzo glas, sen vill vi ha nya kastuller och sådant. Sen hade vi tänkt att köpa nya salladsbestick så då valde vi ett par i butiken i 100:- klassen och lite andra "småsaker" så det skulle finnas gåvor från ca 100 kronor och uppåt.
Jag tycker presentkort och pengar är det bästa, men folk vill ge saker och så kan de inte komma på nåt själva. Jaja.
Usch... va nervös jag är, fast på ett pirrigt & bra sätt:)
Är ni klara med allt?
Vi är inte klara på långa vägar, men på nåt sätt så är jag inte ens nervös eller stressad alls. Kanske borde vara det.
Oiii, idag ringde de från butiken, min klänning har kommit redan (2-3 veckor tidigare än planerat). Vad skönt det känns att det inte blir stressigt med den. Dock kan jag inte hämta den förens om 1½ vecka då inte min semester börjar förens då och det är 25 mil till affären och det har stängt på helgerna nu under sommaren. Satan vad jag längtar till att få hämta den.
Sedan ett oiii till! Har försökt att nå min höggravida lillasyster hela eftermiddagen och får inte tag på henne. Hon ringer inte upp heller, fast än hon alltid brukar göra det. Tror att det är dags för den lilla att komma till världen nu. Nedkomsten är beräknad till i morgon. Pirrar så i magen på mig hela tiden så jag får inte mycket gjort, fast jag borde sitta med festprogrammen. Det är första gången jag blir moster och det ska bli så spännande!
11 augusti, kan du inte bara sy en kanal efter ena långsidan på tyget (med en liten öppning kvar). Sedan syr du ihop tyget till ett "rör" med kanalen upptill. Sedan trär du ett resårband i kanalen och drar åt till lagom passform runt magen och vips har du en "kanonfin" kjol
Japp, nu är det bara en månad kvar! Och jag är faktiskt helstressad inuti mig. Men nu har jag ivarje fall börjat gått in mina skor så kanske jag slipper skavsåret. Dock har vi ingen bra låt till valsen ännu. Är lite sugen på att ta en romantisk lugn låt att "svepa" omkring till i max 30 sekunder och sedan bara bryta av med typ E-typs nya "True believer" som vi tränat in några schyssta moves till. Tror att det skulle få riktig fart på gästerna och de skulle bli förvånade över framförallt min m2b som inte är någon Travolta på dansgolvet direkt.
Lucy, vi önskar oss presentkort på inrednings- och husgerådsbutiker. Tråkigt för gästerna kanske att ge, men det skulle glädja oss otroligt mkt. Vi ska nämligen flytta inom en snar framtid och det är svårt att önska saker till hemmet när det nya inte är klart ännu.
mammaK, har du några bilder på uppsättningen? Är grymt nyfiken
Vi behöver inte ens tänka på festprogrammen...andra fixat(så himla skönt). Det enda vi har varit inblandade i är att skriva ner vigselprogrammet.
Blommor beställda, hämtar ringarna om 3 veckor, bandet bokat, nästan allt inshoppat, placeringskort klara, nu har vi "bara" lite småplock kvar med bordsplaceringarna....och ja nåt mer var det säkert. Min klänning har också kommit åker till Dreambride ev. i slutet av denna vecka. Om mina tärnors klännigar har hunnit komma då med....va jag längtar!!!!!!!!!
mammaK: Åh, va spännande, har du inga bilder du kan dela med dig av?!
Jag har fått tag på en tjej idag, som kunde hjälpa till med serveringen. Och hon tyckte det lät så kul så hon skulle ringa och kolla med några kompisar om de kunde ställa upp och ringa mig sen. Känns skönt att hon var så positiv och ville hjälpa till!!
Här har jag lagt två iaf...
www.familjeliv.se/hem/kattis_o_hakan/galleri.php