11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Bruden Ringman: Klippa och klistra i all ära, kul tal!!
Skulle också behöva göra provdukning, se så att våra tänkta dekorationer till borden blir bra... Men måste komma på hur våra placeringskort ska se ut, och om vi ska ha några hållare... Hur gör ni med det?
Jaa tjejer, nu är det inte mycket kvar. Om 5 futtiga veckor är vi alla gifta!
Har spenderat helgen med mina föräldrar (skilda men bor på samma ort). När vi sa hej då igår kändes det lite märkligt att veta att nästa gång jag ser pappa är när vi går in i kyrkan! *pirrigt*
Imorgon ska jag försöka få hem tärnan till oss och skriva bordsplaceringsskyltarna. Hon har mycket bättre handstil än både jag och sambon!
Vi kommer att fästa placeringskorten i vinglasen.
Jo nu är det nära. Får du tag i tärnan så ni kan skriva ikväll??
Smart att fästa korten så. Med vad ska ni fästa dom?? Jag tänkte vika men kanske att man ska göra så istället.
I helgen fick jag veta att min faster inte kommer, jag blev så himla besviken. Det är min ingifta (numera utskilda=)) faster, men hon betyder sååå mycket mer än min farbror, hade det varit han som tackade nej hade jag inte ens tänkt på det.
Ikväll kommer våran fotograf hit och ska prata lite om vad vi tänkt oss och så.
Vi kommer skriva namnen på en 5 cm bred pappersremsa som vi kommer fästa runt festprogrammet. Tror det blir fint. Har skurit till allt papper nu!
Fick just ett mail från vår präst som har samma förnamn som jag. Mailet är från hennes privata adress och där kan man ju själv välja vilket namn som ska visas "bredvid" själva mailadressen (det som kommer upp i från-fältet). Gissa om jag drog på smilbanden när jag såg att det namn hon skrivit är min sambos vanligaste smeknamn på mig! (ett inte jättevanligt smeknamn)
Gillar den här prästen mer och mer!
MammaK:
Jag hittade en tråd här om bordsplaceringshjärtan där en länk fanns till dessa. Man skär ut en flik i hjärtat så att det sticks fast i glaset. Tycker att det blev bra med namnen direkt på hjärtat. Några tror jag har använt hjärtan och tejpat en namnremsa, men tänkte att det blir för pilligt. De ska ju tas bort när drycken ska i...
11 augusti
Du har ingen länk?
mammaK:
här kommer länken:
www.brudobrollop.se/manadsarkiv/gor_sjalv/feb2_04/feb2_04.html
Halloj tjejer!
Ni är så duktiga och kreativa, jag hinner ingenting känns det som. Är som tur nu ledig denna vecka och ska fixa massor
Men jag kom igång med bröllopstalet till A. igår iallafalla men det är så svååårt..
Vi kör vanliga bordsplaceringskort, skriva för hand av syrran..
Idag ska jag hämta paketet från Calligraphen med ringkudden, toastmaster klockan och "just married" ballongerna..
mammaK : Synd med din faster..
Vi också nära släkting som inte kommer kunna komma men vi tänkte ringa de under kvällen.. (kanske ett tips)