• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • poppupp

sussen2007: Mm, varmt kommer det att bli, oavsett kläder... Gäller att ha en makeup som håller i det läget! Är klänningen helt klar nu, eller är det justeringar kvar?
    Vad har ni för marscher nu? Vi har inte kollat nåt på noter, hoppas att vår kantor kan få tag på dem. Vi ringde henne men det visade sig att hon är i Tyskland i ter veckor, kommer inte hem förens 23 juli... Känns lite läskigt, gäller verkligen att allt funkar när hon kommer... :-S

• sussen2007

Nej, klänningen är inte helt klar. Men vi kollar detaljer och jag ska bara ha en provning till i nästa vecka, så man börjar verkligen se hur den blir! :)
    Ingångs march har vi valt Gotländsk brudmarch, och till utgång tänkte vi ha en ryttarmarch som heter Pappenheim med trumpet och orgel, men nu får vi inte tag i den. (Den har vi lite "anknytning" till, så det hade varit kul...) Vad ska ni har för marcher? Vi vill gärna ha nåt lite roligare på utvägen, men om vi inte kommer på nåt får vi välja nåt som organisten kan helt enkelt.

• mammaK

Lilla Li
    Jag skulle blivit livrädd, men det är riktigt kul att läsa!

Nu ska vi iväg och vara vittnen åt ett par. Det ska bli kul! Ska bara sminka mig lite först.

• sussen2007

mammaK -Åh, vad kul. Själv får jag aldrig gå på bröllop! :( Lite trist. Men har bara varit på ett i hela mitt liv... Men snart får jag "gå" på ett till! :)

• poppupp

Åh, va spännande med klänningen!! Har du nåt kort på den? Den Gotländska är så fin, eventuellt kommer vi att ha den som utgångsmarsch. Ingång blir det kanske till Mendelsson, iaf om jag får välja...!
    Trist att ni inte får fram noter till den ni ville ha...

• Cameline

sussen2007 : vill också se klänningen!! *nyfiken*

Vi hade också en del problem med noter men då sa vår pianist att statsbiblioteket har massor av noter att låna..

Så jag loggade på hemsidan och sökte och hittade noterna vi behövde..

Vet inte om du bor i Stockholm men det är helt klart värt att kolla upp..

• sussen2007

Cameline: Joo, jag bor i stockholm, så det ska jag kolla upp! Finns på deras hemsida alltså?

Ska se om jag kan få fram en bild på klänningen. Den är som sagt inte klar än, så ni får ha överseende... Kan visa en bild vi utgått från också kanske...

• sussen2007

oj, man måste visst va medlem för att se det...

• sussen2007

Men det kostar ju inget att bli medlem, så ni kanske kan titta på dem där i alla fall? Eller så är ni redan medlemmar.

Eller, hur gör man det där med "tinypic"?

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3