• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Cameline

Bruden Ringman: Grattis!

sussen2007: Tårtan låter jättegod!

Vi har också gått ner i hallonmoussen fast medvaniljkräm på en citron sockerkaks botten.

• Kakan -07

Vi skippar tårta faktiskt. Känner att det blir väl mastigt efter en 3-rätters att dessutom smälla på med en tårta. Nog för att det hade varit gott, men min erfarenhet säger mig dessutom att det sällan går åt särskilt mycket.
    Istället ska vi köpa chokladpraliner, så att man i alla fall får något lite sött till kaffet!

• Lilla Li

Vi är inte säkra på vad vi vill ha. Antingen blir det tårta eller någon annan, lättare, efterrätt. Jag är inte så sugen på tårta känner jag... Men nåt blir det!

• mammaK

Bruden Ringman: Grattis. Vad duktigt att plugga och jobba heltid på det. Skulle jag med vilja med hinner inte.

Lilla Li
    Jag är ingen tårtmänniska, men vad har man istället isåfall, har du ngn idé?? Eller har någon annan här ngn idé??

• Lilla Li

mammaK: Jag funderar lite på typ en fruktsallad med nån slags choklad till. Gärna lite lyxigare då, så det känns festligt... Men vi ska träffa konditoriet framöver så då hoppas vi få lite förslag från dem. Kan återkomma då!

• mammaK

Ja gärna! Men frukt och ngt med choklad låter underbart!

• Lilla Li

mammaK: Jag älskar frukt - gärna tropiska frukter. Han hatar tropiska frukter eftersom de ofta är syrliga. Han däremot älskar choklad, jag är inte lika förtjust. Så det skulle vara en bra kompromiss...

• 11 augusti

Lilla Li:

En chokladfondue med goda frukter uppskurna kanske. Det är sååå gott med mörk god choklad att doppa frukterna i. Personliga favoriter är färsk ananas eller jordgubbar. M2B är förtjust i bananer. Barnen - ja de kan inte välja bland alla godsaker. Vi brukar lyxa med sådant ibland.

• ElenaMaria

Nu på lunchen har jag beställt min vigselring! Den blir i guld, med raka kanter och med 5 diamanter i. Tydligen fina diamanter, jag kan ju inte riktigt det här. Men de heter så här: Top Wesselton och är Sällsynt vit och slipningen är "Very good" samt har Mycket små inneslutningar. Tydligen finfina stenar det där
    Det känns jätteroligt att ha beställt den, jag ska hämta den 1 vecka innan bröllopet och gravyren blir "För alltid" och vårt vigseldatum. I förlovningsringen står det "Vi..."
    Ville bara sprudla ur mig lite

• Cameline

ElenaMaria : Åååh va fina inskrpitioner..

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3