11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Ojoj, måste kanske också börja lyssna ordentligt på musiken som vi ska ha...
Och sen de här med möhippa alltså, jag vet att mina bästa vänner har börjat planera lite smått men det är verkligen allt jag vet, har ingen aning om vad eller när det kan tänkas bli... Läskigt men spännande!!
Idag är det bara 2 månader kvar tjejer! Woohoo! :D:D:D
På onsdag ska jag träffa floristen och snacka om brudbuketten och andra blommor vi ska ha.
Väntar på att få ett utdrag ur födelseboken från landsarkivet som jag beställt, sen kan jag skicka in papper om att min sambo ska byta sitt efternamn och SEN kan jag äntligen skicka in hindersprövningen och namnändringen för mig. Puh...
Hej alla ni som ska gifta er 11 aug:)
Kan jag oxå få vara med på den här tråden fast jag ska gifta mig 10 aug?
Ja, tänk vad tiden går fort!!!
Vi satt i helgen och gjorde en grovskiss av bordsplaceringen. Plötsligt förstår jag alla som säger att vi ska räkna med att det tar tid - jösses vad klurigt det var!
gargis, självklart! Välkommen!
Är det nån som vet precis hur det funkar med namnbyte och så??? Min sambo ska byta efternamn till mitt, och vi har skickat in ett sånt papper och hindersprövning till skatteverket. Vi har fått tillbaka pappret därifrån som pastorn ska fylla i och skicka in, och där står det också "Anmälan om namnbyte har gjorts." Jaha? Men, blir det ändrat liksom automatiskt sen när de får papper på att vi är gifta? Nån som vet?
Jag går och väntar på att hon som syr min klänning ska höra av sig och säga att jag får komma och prova. Och så trodde jag nästan att jag skulle bli hippad i helgen, för min sambo messade med min kompis som ska åka till Etiopien i 4 veckor, men det vart inget, så jag antar att det blir när hon kommer hem istället...
Ja, och så har vi bokat hotell för bröllopsnatten idag, och hyrbil som vi ska ha under vår lilla resa. ;)
sussen2007,
ja, Skatteverket ligger med namnändringen "stand by" så att säga, tills dess att prästen skickat in vigselbeviset. Då går namnändringen igenom automatiskt. Räkna med att det dröjer 1-3 veckor beroende på belastning på Skatteverket + hur snabbt prästen skicker in lappen.
Ok. Tack, vad bra!
Satt och läste tråden om han som fått en strippa på sin svensexa... Hur skulle ni reagera om era män fick det?
Nu tror jag att det absolut är det sista som min blivandes vänner skulle planera, men OM de gjorde det skulle jag verkligen INTE tycka att det var ok! Tycker att hela stripp-grejen känns förlegad, och förnedrande både för dem som tittar och den som gör det... Usch!
sussen2007: Ja jag har i ren protest vägrat läsa den tråden. Kommer bara må dåligt av det känner jag... Nej vår bestman kommer inte ge honom en strippa. Jag tror i och för sig att man sambo skulle ta det för vad det är, men samtidigt vet han att jag ogillar det och jag hoppas att han därför skulle protestera/lämna lokalen om något sånt hände.
Kul att jag också får vara med:)