11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
ElenaMaria: Sprudel sprudel!
11 augusti: Har faktiskt kikat lite på den här grejen: www.coolstuff.se/p686/Chokladfontan.html
ElenaMaria, låter som en jättefin ring!! Kul!
Jag fick hem morgongåvan till m2b idag! Eller, jag fick ju hem den redan för någon månad sedan, men lämnade in den för inskription för 2 veckor sedan och nu fick jag alltså hem den. Berättade jag om det förresten?
Har ju köpt en fin armbandsklocka till honom med samma inskription på baksidan som det är i min vigselring - han vill ju inte ha en till ring och då tänkte jag att det här får bli hans lilla "vigselsmycke". Är jättenöjd och glad!
Vad tror ni om den här tårtan? Vi ska ha buffé, och ingen efterrätt. Min blivande är inget tårtmänniska direkt, men den här gillar han. Serveras med vispad grädde. Kan man ha det som bröllopstårta?
www.chrisco.net/europeanbakery/Tartan-Varldens_attonde_underverk/Sorundatarta.asp
Sandymon, jag tycker den ser jättefin/god ut! Visst tusan funkar den!
Lilla Li : Mmmmm choklad + jordgubbar=GOTT!!
Sandymon: Ser jättefin ut och är säker jättegod!!
Hej tjejer, vad goda alla era tårtor verkar, det blir svårt att välja känner jag. Men vi är nog inne lite på den stilen som "11 augusti" hade provat, lät himla smaskigt.
Cameline, vart bär bröllopsresan av då?
ElanaMaria, verkar vara en himla fin ring ni beställt och stenarna i den är verkligen i hög kvalité när det är TW/VS.
Sandymoon, tårtan lät smaskens och jag bara älskar mördeg...så blir det en bit över
Vi ska själva bara servera förrätt och varmrätt och tänkte ha dessa som dessert/bröllopstårta till kaffet:
www.maisiefantaisie.co.uk/mini-wedding-cake.html
eller de här:
www.maisiefantaisie.co.uk/hearts-and-flowers-mini-cakes.html
Vad tror ni? Krävs ett stort tårtfat
Vi har en kille som är konditor som kommer att göra dem åt oss, men vi måste såklart bestämma fyllningen, för det var helt valfritt, han gör dem precis som vi vill. En superduktig kille (har sett hans tårtor förut och de ser precis ut som "amerikanska-bröllops-lull-lulltårtor" om ni förstår vad jag menar ) Och det bästa av allt är att de bara kostar runt 25 kr/bakelse!
Förlåt, ElenaMaria ska det ju vara
Bruden Ringman : Guud va söta små saker!!
Gillade den första bilden mest..Ni skulle ju också bara kunna strö nonchalant massor av vackra rosblad över de vackra tårtorna....
Bröllopresan som det ser ut nu bär av till Maldiverna i 2v med två dagars shopping i Kuala Lumpur. Men än så länge är allt bara prelimenärt..men ack vad Maldiverna lockar..(även fast det är deras regnperiod då)
Har ni bestämt er för resa?
Cameline, satans vad avis jag är på Maldiverna....men vi får nog ta den trippen när vi firar 25 årig bröllopsdag. Har ju två småkillar som vi inte kan vara borta ifrån så länge och det känns som om Maldiverna inte är ett paradis för barn, mest för oss vuxna. Så vi tar en vecka på en Resort på Cypern istället tillsammans med våra barn. "Man-och-fru-myset" får vänta, eller så får vi gosa av oss rejält på bröllopsnatten
Bruden Ringman : Åhh..jag blir avis på dig..skulle gärna vilja ha barn nu!!
Skulle byta bort Maldiverna ilken dag som helst..Älskar barn!
Tror att min blivande vill vänta lite..(Jag är lite äldre än vad han är)
Cypern låter ju jättemysigt de också, har aldrig varit där men min syster och hennes familj var nyligen i Fig tree bay tror jag det hette och de hade jätte kul. Och barnen träffade massor av nya kompisar och Bamse klubben var en hit!