• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Kakan -07

Vi har också OSA 15/6, så en vecka kvar. Det har trillat in en del svar nu de senaste dagarna, så nu är det bara 10 kvar tror jag som inte har svarat. Av dem tror jag dessvärre att det är ganska många nej (gäster med lång resväg).

Vi var ju och träffade prästen i tisdags. Åhh, vilken känsla det var!! Pratade med henne länge och det kändes jättebra. Hon frågade om oss och gick igenom ceremonin. Sen gick vi ut i kyrkan och så visade hon oss hur vi skulle stå/gå/osv. Vi fick stå vid altarringen och öva att säga JA också! Lättare sagt än gjort vill jag lova. Tyckte det lät helkonstigt, antingen argt och hårt, eller pipigt och mesigt. Sambon däremot lät väldigt bra! Får öva här hemma helt enkelt. Inte för att vi har riktigt samma akustik här, men ändå!
    Hur som helst så kändes allt väldigt verkligt, vi insåg båda att nästa gång - då är det allvar, då gifter vi oss! Vi var pirriga i kroppen hela kvällen!
    Längtar otroligt mycket nu!

• Cameline

I morgon ska jag ringa vår opera sångare och pianist som ska sjunga/spela under vigseln för att diskutera ingånsmusik och solosång..Han är sååå duktigt..man får gåshud när man hör hans barriton stämma..*ryser*

Det som är kavr är typ menyer, vigselprogram, låtar till DJ och att köpa pynt som ballonger och små lyktor som vi tänkte hänga upp i den vackra trädgården så det blir så där extra romantiskt..

• Lilla Li

Kakan -07: Ja jag har fasat för den där stunden i flera år - stunden då man ska säga "ja". Jag tycker helt enkelt inte det låter riktigt klokt när man säger det! Det blir ett så laddat ord, normalt sett funkar det ju fint men just i detta syftet blir det väldigt konstigt... Får öva som sagt.

• Cameline

Jag tänker på tillfället också när kyrkklockorna börjar rnga..(gåshud)

• Lilla Li

Cameline: Ja! Gåshud verkligen... Gud jag kommer gråta som ett barn under hela vigseln!

• Cameline

Lilla Li : Jag meee...

Jag tänkte att min blivande när han går in med sin bror ska överlämna två stora vackra rosa rosor till min och hans mamma..vad tror ni om det eller blir det overkill??

• Cameline

Nu har vi skickat in ansökan om hindersprövning samt byte av efternamn..

Och ikväll ska vi fira med champagne och jordgubbar!

Trevlig fredag på er tjejer.

Ett tips (om ni inte redan gjort det) är att skicka in ansökan om hindersprövning nu så ni inte glömmer..

• Maggies

Känner på mig att jag också kommer att gråta en skvätt under vigseln. Aaah. Brukar inte alls vara så himla känslig, men efter att jag träffade m2b så gråter jag oftare när jag ser sorgliga eller otroligt lyckliga slut på filmer bl.a. Jag tror han smittar av sig.

• poppupp

Bruden ringman: Det låter som en fin klänning! Jag har en helvit klänning med stor kjol, långt släp och en hel del broderier! Åh va spännande med möhippa, du måste också berätta när det har blivit av!! Trodde inte att det var aktuellt redan, daga att börja bli nervös nu då...

Cameline och Lilla Li: Vilka hippor!!!

Kakan-07: Känner helt igen mig, gråter också för allt och ingenting, hur ska det gå på bröllopet??!!! Gäller att ha en make som håller... :-P

Vi ska träffa vår präst för andra gången på tisdag och gå igenom vigseln, ska bli så spännande!! Vad ska ni ha för musik i kyrkan?

• Bruden Ringman

Hej tjejer, ååå vilka roliga hippor ni verkar ha haft Cameline och Lilla Li, väntar med spänning på min egen. Har lyckats klura ut att min nog blir av den 30:e juni då min m2b försökte lura ur mig när hans svensexa blir av och indirekt avslöjade att min är den 30:e (den enda helg han inte nämnde när han försökte gissa sin), eller så lurar han sk-ten av mig

Själv har jag svårt att lyssna på den musik som vi till 99% säkerhet har valt, börjar tjuta varje gång. Vi har valt ingångsmarsch den traditionella brudmarschen (Mendelsohn) och som utgångsmusik har vi inte riktigt bestämt oss än, men väljer på Gavotte, Drottningsholmsmusiken eller Marche en Rondeau (rätt stavning?). Som solosånger ska vi ha Sonja Aldéns "För att du finns" och Josh Grobans "You raise me up" .

Är faktiskt väldigt nervös för själva vigselakten, att jag klarar av att hålla mig medveten och inte svimma av nervositet och av att allt är så stämningsfullt. Har en bekant där hennes m2b fick stötta upp henne hela vigseln för hon var så nervös så benen bara vek sig. Får nog ta och träningslyssna på alla låtarna så att de nästan blir uttjatade så kanske det går lättare i kyrkan

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3