11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Kakan -07: Hmm... Jag tycker som du. Vi vill i alla fall att vårt toast-par ska spexa en del. Bara man är överens om deras uppgift så är det nog upp till varje brudpar vilka "krav" man ställer.
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Lilla Li, Sandseryds kyrka, Jönköping, kl 16.00
Sussen2007, Järeda kyrka, Järnforsen, kl 15.00.
ElenaMaria, S:ta Birigittas kapell, Göteborg kl 14:00
Hej
Ytterligare en sen till! Visst är det lite mer planering än man räknade med från början? Tycker att det "växer" ju närmre 11 aug man kommer....
eironj, Sorunda kyrka kl 15.00
eironj, Sorunda kyrka, Nynäshamn kl 15.00
Hade en mardröm härom natten att samma dag som vi skulle gifta oss, inser att vi inte skickat in hindersprövningen och därmed var tvungen att ställa in!! Kanske dags att göra det, om jag bara kunde bestämma hur jag ska göra med efternamnet.. Behålla mitt som mellannamn eller inte. Hur gör ni?
eironj, Sorunda kyrka, Nynäshamn kl 15.00
Sandymon, Delsbo kyrka, Delsbo kl 15.00
Sandymon,
Jag tar min blivandes efternam och lämnar mitt helt. Det har alltid känts som det naturliga och rätta.
Däremot är det ju så att du inte behöver bestämma det för att skicka in hindersprövningen. Ni kan ändra det när som helst efter bröllopet när du/ni bestämt er.
Så skicka in hindersprövningen du.
Kakan-07
Jo, det är sant. Men jag tänkte att det var lika bra att göra allt på samma gång. Känner jag mig själv så är inte beslutet lättare att fatta då heller ;)
Jag=världens veligaste person!
Vill gärna ha min m2b´s efternamn, då det är väldigt fint och relativt ovanligt. Så tankarna går om jag ska behålla mitt som mellannamn eller inte. Nackdelen i så fall är att att jag är rädd att det ska bli förvirring och att folk inte kommer veta vilket som är efternamn och så. Fördelen är att jag fortfarande har kvar mitt, lite av "sentimentala" skäl. Sen tycker jag det är lite kul, heter nämligen Svensk i efternamn nu...
Hej jag är ny i tråden.
Vi gifter oss kl 14.00 i Agunnaryds kyrka, Ljungby.
Hur långt har ni kommit?