• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • malle_1

Ja hurra två månader kvar bara!! Börjar dock bli lite orolig över om min rumpa kommer hinna dimensioneras ned så att den passar i den redan köpta klänningen

• Bruden Ringman

Välkommen gargis,

Japp, hurra två månader kvar och ikväll kl 24.00 ska vi fira. Idag kl 15.00 slutade jag mitt jobb efter 10 år, börjar på nytt i morgon (spännande men nervöst) och sedan har jag lämnat in sista tentan till Universitetet (som jag borde fila lite på istället för att hänga på BT ).

Ja, klänningen är jag också nervös för. Ringde till affären förra veckan för att kolla leveransen av den. Den kommer i slutet av juli i början på augusti...typ väldigt nervigt, men de garanterar att den kommer att hinna komma och ska passa, smärre justeringar gör de samma dag jag hämtar den.

Sedan ska vi hämta våra ringar på fredag, är så nyfiken på dem, har inte sett dem alls, mer än den skiss vi lämnade in till smeden. Så nu är det massor med roligt att se fram emot och äntligen har jag inte skolan hängandes över mig samtidig som heltidsjobb, barn och familj. Äntligen lite fritid som jag kan spendera helt och fullt på bröllopet.

Det där med strippa är väl rätt förlegat, men om min m2b (mot all förmodan) skulle få en sådan så skulle jag bara garva. Vet att han skulle bli väldigt generad, näst intill pryd. Så jag skulle få mig ett gott skratt och hans vänner med

• malle_1

Bruden Ringman:

Har du skrivit uppsats samtidigt som du har arbetat?Heltid? Jag borde verkligen få tummen ur och göra klart det sista men jag är så trött på kvällarna...

• poppupp

Bruden Ringman: Hoppas det gick bra med tentan! Och hoppas att du får vila lite nu, familj, studier och heltidsjobb låter väldigt mycket, skönt att det är klart!

Ja, två månader kvar nu, whii!! Ska bli så kul att träffa prästen imorn!

• Charlotte & Ronny

Underbart Cameline!

• Bruden Ringman

Japp, studerat på halvtid och jobbat heltid, men nu är det klart. Lämnade precis in det sista, jippee!!!

Popupp, lycka till med mötet med prästen. Har i all stress glömt när vi skulle träffa vår, men tror det var någon vecka innan bröllopet. Bästa att ringa och kolla.

Vad har ni för smaker på era tårtor? Vi har inte bestämt ännu och behöver lite tips.

• Cameline

Oj nu är det full fart på tråden..va kul!!

Vi är nu igång med planerna för bröllopsresan..måste bara se till att jobbet godkänner all ledighet! =)

• 11 augusti

Bruden Ringman:

Vi har just testat två varianter på tårta.
    1: Mörk chokladbotten, vaniljpannacotta och svartvinbärsglasyr
    2: Mörk chokladbotten, vaniljpannacotta och hallonglasyr
    Det var mer godsaker i också, men kommer inte ihåg. Den första var oerhört god, men misstänker att den blir för mäktig så vi kommer att ta alternativ 2 känns det som. Det var en ren njutning att dela på dessa provbakelser - vi bara satt och himlade med ögonen.... Vi ville inte ha en vanlig princesstårta, utan har pratat med konditorn utifrån våra favoritsmaker - hallonpannacotta och mörk choklad och så har de jobbat fram dessa två alternativ till oss.

• sussen2007

Vi har beställt tårta med choklad- och hallonmousse. Man fick inte smaka dock, men det är väl inte så petigt. Det låter himla gott i alla fall! :) Men det gör ju å andra sidan allt med ordet "choklad" i sig...

• 11 augusti

Just det, jag glömde ju hallonmoussen.... Som var i våra provbakelser.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3