11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Känns som att det är väldigt kort tid kvar plötsligt - 59 dagar, det är ju ingenting! Och på lördag är det 8 veckor!
Fick en liten gråtattack när jag idag (från ingenstans) kom att tänka på att min pappa inte kommer att se mig innan jag kommer in i kyrkan med min blivande. Mamma är ju med på morgonen när jag gör mig i ordning, så hon kommer ju se hur jag ser ut. Men inte pappa! Och det här är det första bröllop han är på för ett av sina barn! Han är verkligen ingen gråtmild person, men kan tänka mig att han kommer ha ett stooort leende mot mig när jag kommer in. Blev alldeles tårögd när jag tänkte på hur det kommer kännas att gå in där, med min underbara blivande man vid min sida, med alla vänner samlade och mamma och pappa och mina syskon som möter oss med ett leende...!!
Åhh... du milde.. hur ska det här gå!? Jag kommer gråta ögonen ur mig!!
Vi tar en liten bröllopsresa inom landets gränser. Har hyrt en bil i 1 vecka, bokat bröllopsnatten på ett hotell på vägen från festen till Skåne (mannen sa tyvärr inte när han bokade att det var vår bröllopsnatt... Det kan det väl va smart att göra? ). Och på sen på Österlen har vi 3 nätter på ett skitmysigt gårdshotell som heter Drakamöllan. Resten av veckan har vi faktiskt tänkt köra runt med bilen och tälta! ;) Mysigt tror jag... Bara det är bra väder.
Vi åker två veckor (14 nätter) till Grenada och Carriacou i Västindien. Ska bli hur skönt som helst.
Har funderat länge på att göra en tatuering på ankeln. Har den här sen tidigare på skuldran (elfwood.lysator.liu.se/art/c/h/christina/tigerbutterflyhp.jpg.html) och tänkte att jag skulle göra en liten liten fjäril på ankeln för att symbolisera min sambo. Sedan för varje barn vi får så gör jag en liten liten fjäril till. Men har dragit mig för att göra det eftersom det är sommar och jag kommer att ha svårt att dölja den. MEN! Nu kom jag på att i vecka 28 är han borta hela veckan. Tatuerar jag mig då på måndagen så är det hyfsat läkt på en vecka och jag borde kunna dölja den färdiga tatueringen sen. *nöjd* Ska ringa och boka tid idag!
Idag ska jag träffa floristen!
Tack för de fina kommentarerna om min ring och vår inskriptation
Idag har jag fullt upp, ska försöka hinna kontakta präst, kyrka, fotograf och florist *puh* Och så ska man ju jobba också
Bruden Ringman:
Vilka jättefina tårtor/bakelser! Jag gillar Cameline:s idé om rosenblad på/runt, Jättefint!
Vi kommer ev. att åka till italien i höst, beror lite på för vi har nämligen önskat oss presentcheckar på ticket i bröllopspresent. Och så måste vi lösa barnvaktsfrågan...
Kakan -07 :Det kommer nog vara svårt att förhindra tårarna på en sådan känslomässig dag..
Jag är också ororlig att man ska få en sådan där attack just eftersom kyrkan som vi ska gifta oss i har en lång historia för min numera splittrade familj.. =(
Jag döptes där, mina föräldrar gifte sig där (de är skilda nu) och min älskade lilla mormor som jag älskade mest av allt här på jorden begravdes förra juni i den kyrkan. Så alla väggar i den vackra lila kyrkan bär med sig en stor del av min familjs historia..(ångrar ibland kyrkvalet pga av hur jobbigt detta kan bli..men men)
Så det är nog kört att försöka hålla inne tårarna.
sussen2007 : Vilket bra resemål för en bröllopsresa..Skåne, ett vackrare ställe än Österlen finns inte! Ni kommer få supermysigt!
Lilla Li : Grenada låter ju inte fel heller..
Jättegullig idé med tatueringen.
Lycka till med floristen, vad har du tänkt för bukett?
ElenaMaria : Vi tänkte som ni att man ska försöka önska sig lite bidrag till bröllopresan, då borde vi kunna åka.
Kan inte era föräldrar eller syskon kanske ställa upp med lite barnvaktshjälp? De kan ju dela upp tiden mella nsig. Så brukar min syster och hennes man göra med sina två barn.
Oj detta blev lång..själv ska jag på mitt sista vigsel samtal. Känns skönt att det är det sista..mitt jobb börjar undra vaför jag tar ledigt hela tiden för att träffa prästen..(Vigsel samtal måste vi gå på då vi gifter oss enligt katolsk vigselordning) Typ som parterapi.
Vi önskar oss också bara bidrag till bröllopsresan i present. Får se hur mycket vi får ihop.
Cameline: Tänkte ha en blodröd bukett. Sen är det liksom lättare att säga vad jag INTE vill ha... Jag vill inte ha en tätt boll, jag vill inte ha hängande, jag vill inte att det ska se ut som en "vanlig" bukett osv. Skulle kunna tänka mig något lite vilt och busigt, kanske med inslag av vitt. Jag har skrivit ut bilder på min klänning, mina skor och min frisyr samt exempelbilder på buketter jag tycker är fina. Sen har jag tänkt ge floristen fria händer faktiskt.
Lilla Li : Va spännande!
Jag tänkte att floristen skulle få kasta in lite trollhassel sammanslingrat med murgröna i min bukett runt om stora pastellfärgade rosor. Så det händer något.
Nu har jag pratat med floristen. En sån härlig människa! Tyckte om henne. Tror det blir jättebra, hon verkar förstå precis vad jag menar och kommer dessutom fixa blommor till borden också. Hon köper blommorna till inköpspris åt oss, så en ros för 35 kommer kosta oss 9 kr istället. Bra med kontakter!
Lilla Li: Det låter precis som vad jag har gjort till "min" florist... Jag vet inte vad jag vill ha riktigt, men hade med några bilder jag tyckte om till henne och sa vilka färger jag ville ha. Sen har hon ganska fria händer. Spännande att få se den på bröllopsdan... Bara man inte tycker den är ful. Men då får jag väl skylla mig själv helt enkelt!
Idag har jag äntligen fått tillbaka min förlovningsring från guldsmeden, för nu har vi hämtat vigselringen! Sitter med båda på fingret nu faktiskt. Måste ju prova och se om det går att leva med! ;) Jag har den minstaste sötaste lilla stenen jag sett tror jag... :) Tycker inte om smeden däremot. Han är bara otrevlig och stressad och är inte klar när han sagt att han ska va det osv... Och nu måste vi dit 1 gång till för att putsa upp dem innan och skriva om sambons... Men det blir minsann sista!
sussen2007: Ja lite så tänker jag också - att jag får skylla mig själv. Å andra sidan tycker jag inte det är superviktigt med buketten, så jag tror inte jag kommer bli missnöjd ändå.
Kul med ringen! Vi lämnar in våra förlovningsringar för putsning ett par veckor innan bröllopet och hämtar sedan ut dem tillsammans med vigselringen. Så spännande!