• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • ElenaMaria

Kakan -07 och Cameline
    Stort grattis till er båda Och Lilla Li , vad härligt, förstår att det känns skönt.

• mammaK

Lilla Li
    Vad kul!

Är det föresten någon som vet vad man måste ringa själv och ändra efternamn?? Vad blir automatiskt och så????

• Kakan -07

Lilla Li, vad roligt! Grattis!

mammaK, Tack!!

Idag går OSA ut för oss. Det är 8 personer som inte svarat än. Av dem tror vi att 3-4 kommer. Dessutom fick vi ett OSA igår från sambons farbror som tolkat inbjudan som att hela familjen var bjuden! (Inkl alla hans barn med respektive!) De är lite roliga på den sidan släkten och där är det tydligen mer regel än undantag att ALLA bjuds. Så vi fick 3 bonus-gäster plötsligt!
    Vet att många här på BT går i taket över sådant, vi skrattade bara och tyckte det hela var lite lustigt - vi har ju plats så vad sjutton! Det är väl kul om folk spontant vill komma och fira med oss!
    Nu har vi 77 ja och inväntar alltså några till under dagen!
    Känns verkligen rolig! Nu kan man ju ta itu med bordsplaceringen på allvar!

• Lilla Li

Kakan -07: Vi har också OSA idag. Väntar svar från hela 24 stycken. Kanske trillar in några fler idag. Men bestman ska ringa runt till de som inte svarat under helgen - senast måndag har jag sagt att vi behöver veta exakt vilka och hur många det blir, för på tisdag ska vi åka och kolla hur borden ska stå i lokalen och hur många bord vi behöver.

• Kakan -07

Tänk att vi har kommit så här långt! Att OSA nu är här och med det är bröllopet inte långt borta! Jösses, det känns som i förrgår vi var och tittade på lokaler... men det är ju ett halvår sedan!

Pirrigt!

• Lilla Li

Kakan -07: Ja verkligen! Alla stora saker börjar verkligen falla på plats så det känns mer verkligt. Jag börjar bli stressad också, trots att jag egentligen har stenkoll på allt.

Måndag: gå till gynekologen och fixa piller som skjuter på mensen så jag slipper ha mens på bröllopsresan. Sedan gå och prova brudklänningen för första gången sen i oktober.
    Tisdag: gå till frisören och färga håret, fråga om pris på bruduppsättningen och bestämma när jag ska komma in på bröllopsdagen. Sedan gå till restaurangen och reka.
    Nästnästa vecka: träffa konditorn och prata om alternativ för efterrätt/tårta.
    Nästnästnästa vecka: ha vigselsamtal med prästen och tatuera mig.

Ooohh pirr pirr. :D

• mammaK

Lilla Li
    Jag har redan skickat den blankettetn, tack ändå!
    Jag undrar med vad jag behöver ändra, är det jag som ser till att körkortet blir ändrat?? Kontokortmm??

• Lilla Li

mammaK: Jaså jaha du menar sånt. Det har jag ingen koll på heller... Vill också veta. Det enda jag vet är att vi båda ska vänta med att byta våra pass. I alla fall mitt. Vi har redan bokat vår bröllopsresa i våra nuvarande namn, så vi byter inte passen förrän efter resan.

• Kakan -07

Vad jag har förstått så får man blanketter från Vägverket automatiskt.
    VISA-kort får man byta själv, med hjälp av namnändringsbeviset man får skickat till sig från Skatteverket när ändringen gått igenom.
    ICA, H&M och liknande har nog olika system. En del uppdaterar sina register automatiskt, andra inte. Jag kommer nog skicka till dem jag kan komma på själv - är så ivrig att jag inte vill vänta tills de klurar ut att jag bytt namn själva!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3