• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Lilla Li

Vi har ju detta problemet när det gäller efternamnet:

Kristofer byter alltså efternamn från idag. Och det är 8 veckor till bröllopet, vilket betyder att han skulle kunna hinna ändra bankkort, körkort osv. Pass är som sagt dumt att byta för honom, eftersom biljetterna till Västindien är bokade i hans gamla efternamn och det känns bäst att undvika krångel. Men vad jag undrar är - om han nu byter bankkort och körkort innan vi åker, och det står hans nya namn på dem - kommer inte det bli konstigt om han använder bankkortet i Västindien och det skulle strula och de vill se ID och där står det hans gamla namn?

Nu ska jag beställa en namnskylt till vårt hus som han ska få i morgongåva, ihop med en del annat. www.skyltdax.se och www.print2people.se kollar jag på.

• Kakan -07

Lilla Li,
    jo det stämmer. Jag skulle nog inte våga chansa på att ha olika namn på ID och betalkort... "Better safe than sorry"

• Kakan -07

förresten, fint namn han har din blivande! Min har samma!

• Lilla Li

Kakan -07: Haha. :)

Men problemet är ju pass kontra bankkort. Passet KAN han inte ändra för då blir det strul med biljetterna. Tänk om han måste visa passet ihop med bankkortet...

• ElenaMaria

Nu har vi en präst! Tack och lov. Han är dessutom jättetrevlig, vi har träffat honom tidigare på en bröllopskonsert. Vi ska ha vigselsamtal och "öva" den 28 juni, så det är ju ganska snart. Vi fick i uppgift att skriva varsitt papper till honom där vi ska beskriva varandra. det ska såklart vara hemligt för den andre och vi ska skriva fina, roliga och typiska saker. Låter jättekul!
    Jag är otroligt lättad och nu så ska jag ta tag i det där med florist.

• mammaK

ElenaMaria
    Vad skönt att det ordnade sig! Nu kan du slappna av=)iaf där.

• Lilla Li

ElenaMaria: Ja vad skönt att ni hittade någon som ni dessutom gillar sen tidigare!

• Kakan -07

Lilla Li,
    då skulle jag inte byta betalkortet utan använda det med det gamla namnet. Lättast så!

ElenaMaria, vad skönt för er att det löste sig!

• Cameline

Lilla Li : Grattis till efternamnsbytet!

57 DAGAR KVAR!!!!

• Cameline

Nu är jag på väg till jobbet..Och min kille ligger och sover. Jag har packat hans ryggsäck enligt beskrivning från han killgäng..Han har ingen aning om att idag ska han svensexas.. (hihihi)

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3