11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
MammaK Elinghems Ödekyrka,Gotland kl, 15.00
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Cameline, Bromma kyrka, Stockholm, kl. 15.00
Bruden Ringman, Karlskoga Kyrka, Karlskoga, kl. 15.00
Hej hej tjejer,
Har nu läst igenom tråden (var några sidor jag missat) för att uppdatera mig sedan förra veckan.
Välkommen irrepirre!
Tänkte bara berätta att jag blev hippad i lördags. Vaknade av 12 illtjutande tjejer bredvid sängen i lördags morse kl 08.00. Vi skålade i Asti och jag fick bara borsta tänderna och ta en "raggar-dusch" (ny deo). Sedan fick jag ursnygga träningsoverallsbrallor och urful t-shirt i strl XXL och slöja och en keps (ser för jävlig ut i keps) och ett par specialbeställda silvriga träskor där de tryckt vårt vigseldatum och våra namn på (jätte söta). Sedan bar det ut på gården för att posera liggandes på vår motorhuv och framför grannens husvagn medans de tog en massa kort. Sedan knölade vi in oss i bilar och drog iväg till Karlstad, där en picknick och mera vin väntade vid Vänerns strand. Ytterligare posering i en livräddningsbåt och fotoblixtarna haglade. Sedan bar det iväg ner till Grebbestad (25 mil hemifrån) där min toastmadame väntade med lunch och "bubbel" till oss i sitt hus. Jag fick byta om till en riktigt figurnära vit 80-tals klänning och posera hoppandes på en studsmatta. Efterdetta var det dags för ombyte igen med peruk,tiara, illrött läppstift och en urhemsk baddräkt, lösbröst och mina träskor. I denna "hor-liknande-mundering" fick jag köpa kondomer på Preem och sedan bar det av ner till havet där min toastmadames man väntade i deras båt. Nu var det dags för mig att åka vattenskidor och gummiring. Så himla kul, och känner mig något stolt över att jag ens kom upp på skidorna och kunde dra en sväng efter båten. Sedan vankades fika nere vid havet och mera vin förstås. Sedan fick jag posa utklädd till tomte med lösbröst framför fiskebodarna nere i hamnen. Efter detta åkte vi hem till toastmadamen och drack ännu mera vin och åt färska räkor och havskräftor. De ställde 2000 förberedda frågor om mig, mitt liv, mina fd pojkvänner osv. Allt spelade in på video. Jag fick sedan klä ut mig till magdansös och de tog ännu mera kort på mig. Sedan var det dags för dagens sista ombyte i helsilver och med mina matchande träskor till, kände mig faktiskt helsnygg (om man nu kan vara det på en möhippa) och jag utmanades i kareokeetävling mot alla andra. Var lite stolt över mig själv ännu en gång för jag är totalt tondöv, men slog ändå en av tjejerna som är med och som är himla bra på att sjunga, måste ha varit allt vin Sedan framåt 01.30 snåret bar det ut på Grebbestads brygga och till krogen där vårt gäng nog gjorde succée bland alla norrmän. Och vad populär man är bland män när det ser att man ska gifta sig, kanske ett bra raggningstips om man är singel
Natten avslutades med tjejsnack och korv i bröd vid kl 04.00. I söndags var vi inte så pigga, så jag var inte hemma förens kl 19.00. Jag hade så himla roligt och de hade verkligen gjort allt för att dagen skulle vara så mysig som möjligt, men ändå med lite utmaningar utan att skämma ut mig. Undrar bara vad de ska ha alla kort och videofilmen till som de tagit på mig i alla utklädnader, jag fick absolut inte se något av detta innan jag åkte hem. Och träskorna fick jag inte heller behålla. Så jag antar att fortsättning följer på detta för de verkade så himla hemlighetsfulla. Och någon försa sig och babblade något om att vara med i tidningen, en av tjejerna jobbar på vår lokaltidning så jag är lite skraj över vad det tänker hitta på med alla kort. Bara de inte spelar upp filmen på vårt bröllop, då får jag nog fixa öronproppar till den äldre generationen
Bruden Ringman : Grattis..och vilken dag!!
Jättegulligt med träskorna..ska du ha de på bröllopet???
Igår var jag och provade min brudklänning igen. HERREGUD vad nöjd jag är - jag kommer vara så vacker. De ska sy in den lite så imorrn får jag gå och hämta hem den.
Woohoo!
Jag var så grymt effektiv igår! Gjorde en massa grejer på stan och bokade dessutom tid på en klädaffär i Borås för att prova brudgumskläder där. Om en vecka blir det.
Idag ska jag till frisören och färga håret. Ska fråga om vad jag får betala för bruduppsättningen också. Ikväll ska vi till restaurangen där vi ska ha festen och smaka på maten och lite sådär. Gött!
Var till frissan igår och klippte och färgade - usch vad det är dyrt!
Pratade om hur jag ville ha håret och hon tog orden ur munnen på mig flera gånger, när det visade sig att vi hade exakt samma idé om hur det skulle se ut. Vi gjorde prov och det är precis rätt! Himmel vad spännande och se om det blir så bra som vi tror i slutänden. Tre timmar kommer det att ta, så bröllopsdagen börjar klockan 09:00 hos henne. Har tyvärr inga foton att visa, men kommer att ha stramt bakåt upptill och svallande lockar som byggs in i en "fiskbensfläta" som är löst knuten runt lockarna, med vita pärlor instoppade. Jag har långt (halva ryggen) hår, även luggen och mycket lockar så det kommer att bli superduper. ÅÅÅ vad jag är nöjd!
Frissan sa att jag kommer att se ut som en docka - hmm, det blir upp till bevis det (jag är ju ändå 30+)
Bruden Ringman, låter som att du hade en härlig dag! Vad roligt!
Lilla Li, kul med klänningen!! Härligt när det känns så där _rätt_. Hoppas att det går bra hos frisören också!
11 augusti, åh, vad bra! Låter som en fin frisyr.
Bruden Ringman:
Låter som en trevlig dag och att du haft väldigt roligt!
Men vad tidigt många verkar ha fått sina möhippor - jag trodde att det var närmare bröllopsdagen det brukar vara, åtminstone på de jag varit med på. Det brukar ha varit ett par helger innan bara...
Själv hoppas jag innerligt på att slippa offentliga uppdrag/förnedring....OM jag får någon hippa.
Jag har starka föraningar om att det smäller för min del nästa helg... möjligen heglen därpå. Men någon av de två helgerna blir det nog..! Pirrigt!
Jag tror det blir vanligare och vanligare att möhippor/svensexor läggs lite längre ifrån bröllopet av respekt för brudparet som vanligen har ganska mycket att stå i den närmsta tiden före bröllopet. Dessutom är det ju mer av en överraskning om det sker 2 månader innan snarare än när man står där och det är en helg kvar innan bröllopet - då kan man ju tämligen lätt lista ut vilken helg det blir..!
Kakan -07
Jo, det kan jag hålla med om. Har försökt luska lite i vilka datum som kan vara aktuella. Vet med säkerhet att det inte blir denna eller nästa helg då en nära anhörig är bortrest. Helgen efter det är m2b bortrest med en av sina nära vänner och våra resp söner och då kan det inte bli. Hans svensexa blir den 21/7, har jag fått veta. Helgen den 27-29/7 vet de om att vi inte kan pga barnens idrottsaktiviteter som vi absolut inte kan missa. Kvar finns då 14/7, 21/7 eller 4/8, OM jag nu inte är totallurad. Fast som småbarnsföräldrar tar de nog inte oss samma dag. Hur i friden ska man kunna planera semester, man blir ju jättebesviken om man precis åkt på semesterresa och de skulle ha tagit oss då. M2b har inte hört ett knyst om möhippedatum, men jag kan ju styra vår semestertripp så att vi är hemma när han blir tagen.
Som kontrollfreak skulle det vara så skönt att veta...
Min m2b's bestman var noga med att kolla datum med mig så att det passade. Tycker jag kändes väldigt skönt.
Vet även att han har koll på när de hugger mig...!
Tycker att det är lite respektlöst att inte meddela partnern om när man tänkt göra det, som du säger, man har ju planer och semestrar och annat.