• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • 11 augusti

OJ! Nu ringde precis prästen....
    Jag som satt och väntade på att klockan skulle bli 10 så att jag kunde ringa för att kolla vilken präst som ska tjänstgöra den 11 augusti....

Så spännande! Nu blev allt plötsligt så verkligt. Vi ska dit på ett samtal först och ett par dagar senare ska vi till kyrkan och öva med barnen. Han går på semester så vi kan inte öva så nära inpå bröllopsdagen. Nu är jag alldeles pirrig!
    Vi vet att prästen är bra, så det känns tryggt. Är det någon som har tips på vad vi ska tänka på att prata med prästen om?

• Kakan -07

Vi hade gjort upp en liten lista på vad vi ville ta upp med prästen. Men den behövdes inte, hon tänkte på precis de saker vi ville veta och berättade utan att vi behövde fråga!
    Det vi tyckte var viktigt att fråga/bestämma var:

* vilka löften säger vi (gamla/nya/egna)?
    * får vi kasta ris utanför kyrkan?
    * vi vill ha första kyssen i kyrkan, är det ok?
    * säger du hela våra namn, eller bara förnamn? (vi bestämde att hon säger våra fulla namn när första frågan är, som vi svarar ja på, och sen vid löftena så tar hon bara våra förnamn)
    * vilken version av Fader vår blir det (nya/gamla)?

Ja, det var väl det. Sen gick vi igenom hela vigselordningen så att vi vet i vilken ordning saker och ting kommer och därmed kan göra ett kyrkprogram. Vi gick igenom bibeltexter (hon gav förslag), psalmer och placering av solosånger.

• 11 augusti

Kakan -07:
    Tack för tipsen, ska ta med dem så att vi har några punkter. Prästen är erfaren så vi får nog inga problem, men det kan vara bra att ha lite tankar med sig.

• Kakan -07

Har det hänt något nytt för 11 augusti-brudarna idag?!

Jag har äntligen fått hem min bh som jag beställde för tid och evigheter sedan. Så idag provade jag hela stassen, med smycken, strumpor och allt. Det känns kanon!! Förvisso är klänningen väldigt skrynklig (har legat ihopvikt ovanpå garderoben sedan i maj! ), men det ska jag fixa veckan innan bröllopet.

Och så har jag pysslat med festprogrammet och försökt skriva några gästpresentationer... phu.. det är jobbigare än jag trodde.

• poppupp

En fråga, gör alla här festprogrammen själva? Vi har lejt bort detta till mina syskon så de kommer göra häftet, vi får se det först på bröllopet! Förutom presentation och gästerna som vi ska skriva själva. Så svårt att komma på nåt bra att skriva om alla men men, det ska nog gå det med...

• Sandymon

Idag har vi skickat in hindersprövningen!
    Vi kommer göra våra festprogram tillsammans med toastmaster och toastmadamen.

• poppupp

Sandymon: Vi fick vår hindersprövning igår, så nu är det klart, vi FÅR gifta oss! Okej, då kan ni styra över innehållet också, det kan ju kännas tryggt...!

• 11 augusti

Popupp:
    Vi kommer inte att göra festprogrammen själva, det gör våra värdar.

Är så sugen på att göra gästpresentationen på rim, men har helt stillestånd. Det blir nog bara rakt upp och ner en kort presentation.

• Lilla Li

Vi (jag) gör festprogrammet själv. Jobbar med trycksaker så det känns mest logiskt att jag gör dem. Har skrivit ett gäng gästpresentationer på rim, har ca 15 kvar.

Igår hämtade jag hem min klänning! Färgade håret lite mörkare i tisdags och tyckte väl egentligen att det blev för mörkt. Men ihop med den vita klänningen blir det vrålsnyggt! *nöjd*

• 11 augusti

Nu är det bara 51 dagar kvar brudar! Det kryper allt närmare!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3