11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Ringman
Vad kul!
Jag kommer nog inte få min hippa förens 2-3 veckor innan, för jag har luskat ut att min syster håller i det. Och hon kommer inte hem förens 18 juli.
Uppgiven och tårarna forsar ner för kinderna nu..
Vår underbara solosångare har backat ur..
Och vår bröllopsresa känns helt knäpp..Vi betalar massor av pengar och blir bemötta med typ.."Ja.ni har ju inte så mycker val precis"
Vi vill ha en dubbelsäng inte två separata sängar+ att vi de sista vå dagarna tydligen måste byta rum dessutom..
*suck*
Det blir aldrig som man tänkt sig..
Carmeline:
Men din stackare. Gråt inte! Det finns ju tid att hitta en ersättare till sången.
Vår backade också ur, men det slutar nu med att vi får en grupp på 4 killar som sjunger acapella. Det kan ju bli bättre för dig också med någon annan?
När det gäller bröllopsresan - Det kommer att bli den mest fantastiska resan ni har varit på, dessutom som man och fru! Ni får väl dela en enkelsäng
Skoja bara - kan man inte styra ihop sängarna då?
För min del blev det så att möhippan lades tidigt eftersom de som höll i det ska på bröllop/möhippa/svensexa varje helg ända fram till september. Så de har verkligen inte tid någon annan gång. För svensexan hamnar det lite närmare eftersom det var enda gången alla killarna kunde.
Håret blev bra. Nu har jag den hårfärg jag ska ha på bröllopet. Perfekt. 2000 kr kommer bruduppsättningen kosta, och hon kommer hem till mig. Eftersom jag sminkar mig själv så skulle frisören vara det enda besöket till stan under dagen. Smidigare då om vi fixar det hemma. Ska fråga min tärna om hon vill få håret fixat samtidigt, det tar hon 0-800 kr för beroende på hur mycket det är. Bra bra.
Lilla Li:
Mer detaljer.... Har du långt/kort hår? Hur ska uppsättningen se ut?
Cameline, vad tråkigt!! Förstår att det känns tungt, men som 11 augusti skrev; det är ännu nästan 2 månader kvar, det är på inget sätt omöjligt att hitta någon ersättare.
Vi blev av med våran solist tidigare i vår och jag bad om hjälp här i forumet. Fick tipset att kontakta kyrkan/församlingen, de brukar ju ha någon kör eller så och kanske finns där någon sångfågel som kan tänka sig att ställa upp?
Gällande resan. Vad tråkigt att det blivit strul. Vet att ni bokat på Bucuti, resebyrån har möjligen inget annat alternativ att erbjuda er, på ett annat hotell? Amsterdam manor? Manchebo? Divi Tamarijn (systerhotellet till Divi Aruba som vi bor på)?
Alternativt om ni byter efter halva tiden, som vi gör och flyttar in till stan.
Tillåt dig att känna dig lite ledsen, men försök tänk att det kommer ordna sig. Det finns gott om hjälpvilliga tjejer här!
*kram*
Jag kikade på www.manchebo.com nu och de har lediga rum hela er vistelse (16-28/8 ). Vet inte riktigt hur de ligger prismässigt jämfört med vad ni fått på Bucuti, men det kan ju vara värt att kolla upp? De har olika typer av paket, all incl, hooneymoon, bara rum m frukost osv.
Ge inte upp, än är det inte kört!
11 augusti: Jag har just nu hår ner till axlarna och lite till. Ska köpa löshår själv som man fäster med clips. Det ska jag till Göteborg och köpa om ett par veckor. Själva "uppsättningen" (som inte är en uppsättning) är bara stora tjocka lockar, ganska kontrollerade, och så smycken i form av små stenar eller pärlor (som jag själv köper också). Så det är inte mycket till uppsättning. Men frisören sa att hon har ett fast pris för bruduppsättning - alltid 2000 kr oavsett vad.
MammaK Elinghems Ödekyrka,Gotland kl, 15.00
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Cameline, Bromma kyrka, Stockholm, kl. 15.00
Bruden Ringman, Karlskoga Kyrka, Karlskoga, kl. 15.00
sussen2007, Järeda kyrka, Järnforsen kl 15.00
MammaK Elinghems Ödekyrka,Gotland kl, 15.00
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Cameline, Bromma kyrka, Stockholm, kl. 15.00
Bruden Ringman, Karlskoga Kyrka, Karlskoga, kl. 15.00
sussen2007, Järeda kyrka, Järnforsen kl 15.00
Lilla Li, Sandseryds kyrka, Jönköping, kl 16:00