• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • irrepirre

festprogrammet gör jag själv, nja inte hela sambon får hjälpa till med gäst "berättelserna". jobbigare än jag trodde att skriva något kort och innehållsrikt om alla helst ska det ju vara något som man kan "ta upp" som bordsgranne ifall man inte känner varandra sen förut.
    resten av programmet har jag gjort nästan klart i word.

• irrepirre

nej man kasnke ska ta å "rimma" lite om gästerna istället för att sitta här......
    eller fortsätta med pärldekorationerna som ska lindas runt ljusen.
    måste passa på när dottern sover

• sussen2007

Vi ska inte göra festprogrammen själva. Vårt toastpar har fått den uppgiften, förutom att vi ska skriva nån presentation om de gäster som de inte känner.
    Jag har nyss pratat med min kompis som ska spela orgel under vigseln också och bestämt ingångsmarsch. :)

• sussen2007

Gotländsk brudmarsch blir det till ingång. Har ni valt musik än?

• Cameline

Men guuud det är ju snart vi gifter oss tjejer!!

Kom att tänka på idag att detta är den (förhoppningsvis ) sista midsommarafton som ogift!! hihi

Nu slipper vi plocka alla de dära blommorna och lägga under huvudkudden för att få drömma om den vi gifter oss med..

GLAD MIDSOMMAR BRUDAR!!!
    I morgon bär det av till vackra småland..

• Willemo

Go kväll alla blivande brudar! Här är en till tös som skall gifta sig 11 augusti. Får man jag vara med här?

• poppupp

Självklart Willemo, välkommen! Var gifter ni er? Hur går det för er med planerandet?

Okej, var kanske inte så många som gör häftena själva... gästpresentationerna ska vi oxå göra men det är ju så svårt!!!

• Willemo

Tack Popupp! Jag bor i Finland i Österbotten och vi kommer att gifta oss i en liten kyrka i en by som heter Replot.

Planerandet framskrider som det skall. Bara små detaljer kvar. Fick min vigselring igår och den är underbar. Skulle vilja bära den redan men min m2b gömde undan den för mig:)

• poppupp

Hehe, verkar som att det är ganska många m2b som gömmer de där ringarna...

Hoppas ni alla har haft och får en fortsatt trevlig midsommar!!

• Bruden Ringman

Välkommen Willemo!

Vi var i veckan och provsmakade vår meny. Smaskens säger jag bara, det kommer att bli helt kanon. Provsmakningen var över på 20 minuter, vi är så nöjda och väldigt vackert upplagt var det också.

Till förrätt har vi valt "Liten västerbotten paj på salladsbädd av ruccola och ärtskott toppad med en sallad av färska räkor, mango och avocado"
    Till varmrätt har vi valt "Grillad marulk, med potatiskaka och kräfttzatsiki".

Väntar i övrigt med spänning på våra ringar som borde vara klara när som helst. Vi skulle egentligen hämta dem för en vecka sedan, men när smeden skulle putsa upp min m2b´s ring så var det något svart "skräp" i guldet. Så den fick de skicka tillbaka så att vi får en helt ny. Lite synd, vi som är så nyfikna. Men bättre att det blir 100%-igt bra.

I övrigt känner jag hyfsad ågren över att vi borde ta tag i vigsel och festprogrammen snart. Men det tar emot, men hoppas att inspirationen kommer snart . Som tur är får vi hjälp av toastmasterparet. Sedan har jag lite ågren över att jag borde fixa några schyssta underkläder. Ska göra en Secret box åt min m2b i morgongåva och det vore ju kul med något vackert att ha på mig, som jag sedan även ska använda på bröllopet. Det tråkiga är att i vår lilla stad finns bara H&M, Lindex och KappAhl, och deras utbud på vackra sensuella underkläder är ju inte för stort. Så måste nog ta en shoppingtur till närmsta storstad snart.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3