11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
sussen2007: Bor du i Järnforsen? Jag har jobbet på Järnforsen Energi System AB, fast på deras huvudkontor i Halmstad.
Hahah! Nej, är det sant!?!? Jag bor inte där längre, men är uppvuxen där. Fy vad konstigt. Det är ju inte Världens metropol om man säger så... :)
sussen2007: Nej jag kan tänka mig det. Har aldrig varit där faktiskt.
MammaK Elinghems Ödekyrka,Gotland kl, 15.00
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Cameline, Bromma kyrka, Stockholm, kl. 15.00
Bruden Ringman, Karlskoga Kyrka, Karlskoga, kl. 15.00
sussen2007, Järeda kyrka, Järnforsen kl 15.00
Lilla Li, Sandseryds kyrka, Jönköping, kl 16:00
Sandymon, Delsbo kyrka, kl 15:00
11 augusti och Kakan -07 : Tack tjejer för ert stöd..Nu känns det genast lite bättre..
(Tror att det kan vara lite bröllopsnerver inblandat också)
Vi gör som du föreslog 11 augusti..vi skjuter ihop sängarna helt enkelt..Och jag tror som du att det kommer bli den bästa resan i våra liv..
Det är bara de att vi jämt är så här otursförföljda.. =(..nåja..Detta är ju lyxproblem som man blir upprörd över..näpp..jag får skärpa mig nu..
Kakan -07: Tack för alla braiga tips!
Om vi vantrivs så slyr vi till manchebo, det såg jättemysigt ut..
Och jag ska genast kolla upp kyrkan om de har några kontakter alt. opera högskolan..
Hur gick för er?
Har ni hittat någon som kan sjunga under er vigsel?
Han som skulle sjunga under vigseln sa att han skulle leta efter en någon annan som kunde hoppa in istället.. .men jag litar inte så mycket på det han säger
längre..
Bra att det känns bättre nu! Ibland tar känslorna överhanden när man ju vill att allt ska bli så bra, så bra!
Vi hade tur när det gäller solist. Jag började med att maila mina syskon och bad dem hålla gon och öron öppna. Då kom min ena syster på att hennes killes kusin är jätteduktig, så de frågade henne. Hon i sin tur sa att absolut, två av sångerna sjunger jag gärna, men den tredje kändes för svår. Då klev syrrans kille in och sa att han kunde göra det! Hade helt glömt att han är duktig på att sjunga!
Så, nu blir det så att syrrans kille sjunger en låt och hans kusin de andra två.
Även fast man lätt får panik när saker går i stöpet, så löser det sig allt som oftast ändå. Ibland till och med till något bättre än vad som först var tänkt!
Hoppas nu att det går bra!!
Popupp, Svärdsjö kyrka, Falun, kl 14.00
Popupp, Svärdsjö kyrka, Falun, kl 14.00
irrepirre, Västanfors kyrka, Fagersta kl. 15.00
tack för alla välkomnanden
idag har vi provat ut sambons kläder, oj vad stilig han kommer vara
sedan köpte vi mina skor och en tiara så nu är min utstyrsel klappad och klar.
var in på panduro också och köpte lite dekorations grejer.
idag blev det också klart med kocken, han hade tvekat lite då han trodde att han ensam skulle kocka och servera men när vi berättade att vi hade 5 serverings tjejer sa han själklart ja.
Åååhh vi var och provsmakade maten på restaurangen igår! VI ÄR SÅ NÖJDA! Valde bara två alternativ från menyn som lät goda, men det var i oktober så vi hade fortfarande inte smakat. Det gjorde vi igår.
Calvadosgravad laxfilé med en enbärsäpplen och äppelreduktion till förrätt. Hur gott som helst! Lite syrligt från äpplena, men salt från laxen. Jag brukar inte gilla gravad lax men det här var fruktansvärt gott! Vi fick bara en liten portion igår för han hade ingen lax hemma egentligen. På bröllopet kommer det bli lite mer. Det hade inte behövts egentligen, men det blir bra för när man ätit upp så sitter man och vill ha mer. Till detta blir det ett vitt vin - Errazuriz, chardonnay, sauvignon blanc. Gott! Jag är inte så förtjust i vin, men det här var lättdrucket.
Till varmrätt blir det chili- och vitlöksstekt lammfilé med svampquiche och kraftig madeirareduktion. Lammfilén var perfekt stekt, pajen var jättegod - trots att jag inte brukar gilla matpajer - och såsen var äldigt god och med lite sting i. Till det blir det rött vin - Errazuriz, cabernet sauvignon, merlot. Också gott, fast jag tycker inte om rött vin så jag kommer nog inte dricka av det.
Vi är fruktansvärt nöjda! Det var perfekt. Fint upplagt också. Vi kände efteråt att vi gärna vill ha något med choklad till efterrätt. Jag tycker inte det är jättegott med choklad, men kände att efter denna maten skulle det passa väldigt fint. Vi ska träffa konditorn nästa vecka så då får vi se vad hon har för chokladalternativ.
Måste berätta lite mer vi gjorde på restaurangen också. Vi pratade om bordsplaceringen, han hade en suverän idé om att sätta ihop ett T-bord där den liggande stapeln på T:et blir honnörsbord med 6 pers, sedan blir "tungan" för 16 pers. Sedan ställer vi bord om 8 pers riktade snett in mot T:et. På så vis har vi många nära oss men det blir ändå en massa småbord, och ingen sitter med ryggen mot oss. Perfekt!
Vi pratade lite om hur vi ska göra entré också. Är det fint väder så kommer alla gästerna slussas upp till terrassen på 5:e våningen med utsikt över en sjö mitt i stan. Sedan åker vi upp och kommer ut på terrassen och så skålar vi. MEN - om det är dåligt väder, så får gästerna stå kvar i lobbyn. Vi åker ner med bilen i garaget, tar hissen upp till andra våningen som är öppen ner till lobbyn. Alla står och väntar på att vi ska komma in utifrån från garaget, istället står vi alltså nu på våningen över och bakom dem. VILKEN ENTRÉ det skulle bli! Jag önskar nästan att det blir dåligt väder...