11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Willemo
Jättefint! Fin hårförlängning med! Hur ska du ha håret? (förutom lockar)
Jag hittade underkläder idag förresten..en super snygg korsett.
Hur gör ni med era underkläder??
Provade ni de med er klänning på en gång?
De gjorde inte jag så nu måste jag vänta tills min blivande försvinner ut på ngt innan jag kan prova.. Hoppas att d funkar..
Carmeline: Tack!
MammaK: Har tänkt ha upp det på sidorna och eventuellt en tiara...Inte riktigt bestämt mig än. Klarnar väl under provkamningen.
Idag har jag beställt min vigselring! Lämnade in förlovningsringen så nu känns det väldigt tomt! Fick också hem hindersprövningen, och allt är ok! Visst kan man lämna efternamnsändringen direkt till prästen som skickar in det tillsammans med vigselbeviset? Har inte köpt underkläder än, men sett fina på Kapp-Ahl. Dels en korsett och bh+trosa i samma serie. Nån med erfarenhet av dem?
Är det någon som har testat freebra? Hade inte tänkt ha någon eftersom min klänning inte tillåter någonting i ryggen men det där låter ju bra... Fast skulle ju gärna prova den innan man köper förstås...
Tänkte gå på underklädesjakt nån dag jag med, får se när det hinns med...
Vi har kämpat med bordsplacering och presentation av gästerna nu ett tag men man börjar kunna se en ände på det. Sen ska vi ta tag i vigseln, bestämma bibelord som ska läsas, vilka musikstycken det blir och sånt.
Allt börjar kännas så verkligt nu!!
willemo, vilken tjusig klänning.
Cameline: :D
Igår var vi på bageriet och träffade konditorn. Vi skulle egentligen bara diskutera vad de har för alternativ till efterrätt, men hon hade med sig 5 smakprover. Alla var med olika kombinationer av mousse/pannacotta med bär på och/eller i. Det var upplagt i små fyrkantiga glaskuber typ - såg jätteelegant ut. Och dekorerad med chokladblad och sånt. Pang bom så hade vi bestämt oss. Till efterrätt kommer vi servera såna där kuber, en till varje person som dukas upp på en tårtställning eller kanske en spegel på bordet. I kuberna är det först ett lager med vaniljpannacotta, sedan ett lager med rårörda jordgubbar (mmm), sedan ett lager med mjölkchokladmousse och överst dekorerad med mörk choklad och en glaserad jordgubbe. Perfekt!
Idag ska vi provsitta veteranbilen vi hyr som kör oss från kyrkan. Vi ska kolla in hotellrummet vi bokat för bröllopsnatten också.
Köpte först klänning, sedan underkläder, sedan provade jag med underkläder.
Popupp: Jag kommer ha freebra under min klänning. Kommer faktiskt ha dubbla kupor eftersom jag behöver fylla ut lite. Funkar hur bra som helst!
Sedan byter jag om till snygga underkläder till bröllopsnatten - stay-ups, strumpebandshållare, behå och trosor. Allt i vit spets, enligt önskemål från min herre...
Tjejer vad ska ni ha för psalmer i kyrkan? Inmarsch, utmarsch, solosånger och psalmer? Jag vill veta! Ska prata med organisten i nästa vecka, men helst imorrn, så jag skulle vilja få inspiration!
Jag vill också veta!
Solosånger är klart:
1: Ett liv för mig (Real Group)
2: För kärlekens skull (Ted Gärdestad)
In-, utmarsch och psalmer känns svårare...
Det blir nog de klassiska in- och utmarscherna, men vet inte vad de heter...