11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Igår var vi och tittade på veteranbilen vi ska hyra som köra oss från kyrkan till festlokalen. HERREGUD en sån vacker bil! www.bfm.nu/jon20.jpg Den är så blank och välvårdad! Inuti är den helt klädd i benvit sammet, både golv, säten, väggar och tak. Helt fantastiskt! Från 1930 är den. Så coolt! Vi är FRUKTANSVÄRT nöjda!
Vi har och träffade prästen igår, och övade! Det var så himla roligt Vi övade på allt, inklusive "JA" och ring och allting. Vi kunde inte sluta le någon av oss. Så himla roligt!!
Jag ska också göra en "For your eyes only", det blir i juli.
Lilla Li, vilken grym bil!! Önskar nästan att vi också skulle ha en, men vi kommer gå från kyrkan till festlokalen, så det blir lite onödigt att hyra en bil för 2 min restid.
ElenaMaria: så fick vi också öva! Visst kändes det häftigt!!?
Jag tyckte det var rätt svårt att få till ett "snyggt" ja dock, sambon klarade det galant!
Jag har sovit uruselt i natt. Drömde inte om bröllopet, men om möhippan! Börjar bli pirrig så det förslår. Vaknade flera gånger i natt och drömde den ena märkliga drömmen efter den andra.
Lilla Li:
Vilken fiiiin bil Vi ska åka vit limousine
Kakan 07
Ja, jag får nog öva på att säga Ja fint, jag vill också att vi tittar på varandra när vi säger Ja, men vi får se om vi kommer ihåg det. Vad drömde du då?
Var de elaka???
Jag tror jag har listat ut när min hippa kommer att vara
De var väl inte elaka direkt, utan kanske mer väldigt, väldigt oorganiserat! Och det var människor där som jag aldrig tidigare sett! Blev väckt av tjejerna och fick en Bailys i ett stort ölglas som jag var tvungen att börja dagen med. Sen var det mest yr hönsgård...! Antar att det är min önskan om att ha kontroll som spökar i drömmarna - eftersom jag vet att när dagen blir (som jag tror, imorgon) så har jag NOLL koll eller kontroll på vad som ska hända.
Tycker i ärlighetens namn att det är lite jobbigt. Vet att jag får bjussa på mig själv lite och göra saker jag kanske inte är helt bekväm med, men det oroar mig lite. Har lite svårt för sånt - ogillar att bli skrattad åt... Hoppas att stämningen ändå blir så bra att det inte känns så.
Hur känner ni inför ev möhippa? Finns det några absoluta No-No's? Känner ni att ni litar på den/de som fixar den?
Lilla Li:
Wow, vilken grym bil!!! Vi letar för fullt efter en ny. Vi skulle ha åkt i en Chrysler De Soto från 1957.
Kakan 07:
Jag skulle absolut INTE uppskatta förnedring i form av att bli utspökad och gå på stan och sälja pussar/klippa kalsongetiketter, etc. Jag hoppas innerligt att jag kan lita på den/de som arrangerar.
Har för övrigt införskaffat underkläder. Mycket fniss blev det i omklädningshytten. Blev två olika uppsättningar så att man får vara fräsch på natten också...
Kakan-07: Fin ringen var!!
11 augusti: Vad blev det för underkläder? Rännt runt hela stan och letat, men väldigt urplockat tycker jag!
11 augusti: Om du kollar på www.bfm.nu så kan du söker på bilar efter var i landet du finns. De har massor av fina bilar.
Sandymon:
De läckra underkläderna är en push-up bh med spets och hipstertrosa av spets. Vit. Ska dock ha en mer bastrosa och höfthållare i samma spets som bh:n (tycker att det blev för mycket spets tillsammans). Jättesnyggt! Kommer att kunna anvädna dessa underkläder sedan också (kanske inte höfthållaren...) så jag känner mig nöjd. Kommer inte ihåg vilket märke, men kan kolla det om du vill veta. Bh:n till brudklänningen är en Salming, vit med mycket push och liten spetskant. Jag gick in på en underklädesbutik som är "bäst" där jag bor, de har mååånga märken. Bad om hjälp direkt och det fick jag verkligen!
Lilla Li:
Där har jag tittat, men hittade inget som passade. Jag tror att det kommer att lösa sig ändå, vi har några på lut men har inte pratat med dem ännu.
Lilla Li : Jättecool bil..
Har läst någon tråd om bfm om att de inte ska vara pålitliga..Känner mig lite nervös inför detta då vi också hyr bil via de..
Hur gör ni? ringer ni och dubbelkollar bokningen?