• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Bruden Ringman

Ååå, där ser man vad världen är liten. Vi var på Gotland en helg för två år sedan på ett Riks-möte. Och det var nog bland de roligaste helger vi varit bortresta. Kanonväder, bra boende och alla gotlänningar vi träffade som var hur trevliga som helst

Nu sitter jag och tar igen mig efter att vår solist varit här ikväll och våra barn har lekt ihop och vi mammor har fått druckit lite vin och skvallrat medans våra respektive är på svensexa. Så nu håller jag på och provar ringarna, slöjan, mina smycken och skorna. Klänningen är ju inte hämtad ännu. Känns som en bra outfit än så länge och ringen glittrar fint på fingret .

• Cameline

Bruden Ringman : Jättefin hemsida..såg att du också varit på brud och fest butiken på söder..Köpte du din klänning därifrån?

Jag gjorde det och var supernöjd med personalen..

• mammaK

Mysig kväll!

Imorgon kommer serveringspersonalen hit, vi vill prata om dom om hur vi vill ha det. Det är ju ingen erfaren serveringspersonal, så vi vill gå genom lite vad vi förväntar oss. Sen på onsdag ska vi träffa kökspersonal (sambons mostrar) och även dom andra runt omkring, som ska hjälpa dagarna innan och efter. Idag ska jag även försöka boka möte med solisten och bandet. Så har vi även bokat in möte med flöjtoch fiolspelarna och fotograf.

Det värsta är att vår bartender har backat ur...

• Bruden Ringman

Cameline, Ja jag har köpt min klänning där. Men den kommer inte förens i slutet av juli, så det är lite "halv-nervöst" när det blir så tätt inpå bröllopet som jag kan hämta den.
    Vilken klänning har du köpt?

mammaK, kan ingen i serveringspersonalen vara bartender? Vi kör med samma personal i baren som serverar, bara ett litet förslag (men ni kanske redan har tänkt på det?)

• mammaK

Bruden Ringman:
    Jo vi har tänkt på det! Men grejen är attvi har gjort en deal med dom att om dom serverar får dom vara med på festen som betalning, då vi håller ner dom kostnadera som går, låter kanske konstigt, men det är min smbos gamla hockeykillar som ska servera. Så det är några han känner väldigt bra.
    Vi tänker däremot fråga imorgon om någon av dom kan tänka sig att stå i baren och där få betalt.

• Cameline

La sposa "seneca"

vilken köpte du??

• Kakan -07

Hej tjejer,

jag hade rätt i fredags - hippan kom igår!!!
    Jag har ganska nyss kommit hem och är fullständigt slutkörd efter en alldeles fantastisk helg. Känner mig lycklig, bortskämd och omtyckt!
    Återkommer med en längre redogörelse imorgon när huvudet landat på kroppen igen! Just nu känns det som att jag svävar!

• Cameline

Kakan -07 : Åhh va kul..vila dig nu..men sedan vill vi höra ALLT!

• Lilla Li

Cameline: Hon gav mig lite tips om vad jag kunde ta med mig och vad som gör sig fint på kort, men det verkar ganska fritt att ta med sig egen rekvisita. Men jag har sett bilder de tagit tidigare och vill ha något liknande, har inte så mycket tankar egentligen utan tror det blir bra som de brukar göra. Känner mig lugn.

• poppupp

Vilka läckra underkläder ni har hittat!! Har inte tänkt så långt med det, ska väl fixa nåt med det också kanske...
    Och fina hemsidor ni har gjort!
    Och Kakan-07, va spännande med hippan!!
    Jag är ledig från jobbet imorn, så då ska det fixas med allt möjligt, ska ringa massor och försöka fixa akutlådor till toaletterna... Och se över vad som måste fixas med, kolla gästlistan och skriva klart om gästerna samt kolla över bordsplaceringen... Ja, kommer nog att finnas att göra...!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3