• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Sandymon

Ja, visst har jag ;)
    Hoppas man valt rätt bara.. Det är ju snyggt med två släta ringar också. Ständigt dessa mariga val!!

• irrepirre

jaha nu har vi bestämt träff med prästen, vi skulle träffas i kyrkan nästa onsdag så det blir samtal och övning på samma gång.
    har varit i kyrkan också och kollat lite, fick en del ideer om hur man kan dekorera. sedan passade jag på att bläddra lite i psalmboken samt spela lite på pianot.
    åh det börjar kännas så verkligt nu, inte många dagar kvar.....

• Cameline

Åhh, har nu pratat med vår "nya" opera solist..Och det känns jättebra!!Han var underbar och hade massor av bra förslag..

Nu gäller det bara att hitta rätt låt..

• Kakan -07

Cameline: vad skönt att det känns bra! Har ni några funderingar på låtval?

Sandymon: här är en bild på min vigselring tillsammans med förlovningsringen: i13.tinypic.com/4ms3j0k.jpg

Nu när jag har tillgång till vigselprogrammet kan jag också säga att vi kommer ha det så här:
    * ingång: Brudkör ur Lohengrin, R. Wagner
    * psalm 1: 84, Vi lyfter våra hjärtan
    * solosång 1: Annies song - John Denver
    * solosång 2: Can't take my eyes off of you - Frank Valli
    * solosång 3: Du är allt - Shirley Clamp
    * psalm 2: 200, I denna ljuva sommartid
    * utgång: Bröllopsmarsch F. Mendelssohn

• Cameline

Kakan -07 : Va fin ring, sitter de ihop eller är det två ringar?

Åhh va bra att ni har fler än 1 st solosång, det kommer vi nog också ha..
    Tänkte först att det kanske skulle bli för mycket men nu känner jag att man inte kan få nog av de..

Solosångerna ä inte klara ännu..måste höra vad han kan sjunga först..men det blir säkert bra..

Är det någon mer som ska göra 4 your eyes only fotoalbum??

Idag var jag på Granit och köpte ett svart foto album 99:- och en vit gel penna..
    Korten kommer en kompis till mig att ta..

• Kakan -07

Cameline: Det är två ringar. Stenen sitter fäst på den smalare ringen.

Vår kantor tyckte att det var helt okej med tre solosånger (jag ville inte göra mig av med någon av dem, de alla betyder så mycket för oss). Prästen däremot blev lite paff, men skrattade och sa att vi är ju sist ut den dagen att gifta oss, så det gör inget om det tar lite tid.
    Antar att det är vanligast med två solosånger.

"4 your eyes only", gissar att det är typ Secret Box?
    Jag hade funderingar på att göra det, men köpte något annat istället. Är dock något jag ska ha i åtanke för första bröllopsdagen!

• Cameline

Kakan -07 : *nyfiken* vad köpte du??

• Kakan -07

Jag köpte en klocka, eftersom jag vet att han gått och tittat på det i snart ett halvår. Har graverat in en text på baksidan - samma text som vi har i min vigselring. Han ville inte ha någon till ring, så då tänkte jag att det här får bli hans lilla "vigselsmycke". Så har vi lika, men ändå inte.
    Nu hoppas jag bara att han gillar stilen på klockan, pga gravyren kan man ju inte byta den...!

• Cameline

Kakan -07 : Jättefin present ju..han kommer bli jätteglad!!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3