• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Kakan -07

Nu sitter jag på jobbet, och jag har inte alla siffror och namn i huvudet.
    Solosångerna kan jag dock, vi ska ha tre stycken:
    Annie's song - John Denver
    Can't take my eyes off of you - Frank Valli (vår sång! )
    Du är allt - Shirley clamp

Vi har två psalmer, tror att det var 80 och 201.
    Till in och utmarsch har vi de klassiska av Mendelsohn och... hmm... vad är det den heter..? Wagner?

Vi har fått alla svar äntligen! 83 personer blev vi till slut. Känns toppen!
    Vi pratade med festarrangören igår och gjorde en slutavstämmning. De går på semester nu och är stängda till augusti. Allt verkar bli bra, det känns som att de har koll på läget. Veckan innan meddelar vi dem alla gäster, specialkost och liknande.
    Dagen innan bröllopet åker vi dit med dryck, bordsplacering, snacks och allt sådant.
    Phu... det är nära nu!

Ikväll ska vi träffa fotografen för en sista avstämming. Hur har ni gjort med fotograf? Hur länge ska han/hon vara med, vad får ni betala, vad får ni för priset?

• sussen2007

Vår fotograf tar 2000. Då ingår dock inga bilder. En timmas planering några dagar innan och ca 1 1/2 timmas fotografering på bröllopsdagen.

• Lilla Li

Kakan -07: Vi kommer använda oss av en kille som jobbar som fotograf på ett reklamföretag. Han har gjort bröllop förr, men det är egentligen inte det han jobbar med. Han tar 2000 kr och är med oss ett par timmar, under vigseln och fotografering efteråt. För det får vi alla bilder högupplösta på en DVD-skiva så att vi kan göra vad vi vill med dem sen.

• 11 augusti

Fotograf kostar oss 4500 kr, då är det 1½ timmes fotografering med oss och några med näbbarna. I priset ingår album med 16 bilder i färg och s/v.

Det är 7 st av 66 inbjudna som inte kommer. Två osäkra därutöver, pga hög ålder. Dem tar vi besked av på slutklämmen. Vi blir alltså 61 st men ev 59. Kom på att det blir lite knepigt. Vi har 8 vid honnören och då blir det ojämnt antal vid tungorna. Var sätter man den som blir "udda"?

• Sandymon

Vi har sån tur att en bekant till oss ska fota, och hon gör det som "present" till oss! Vårt OSA går ut 1/7 och än så länge har ingen (av 95 bjudna) tackat nej, några som inte svarat ännu dock.
    11 augusti: Hm, svårt, är ju inte kul att sitta ensam på kanten. Kan du inte försöka duka lite ojämt så du drar ut den sidan där det sitter en pers mindre? Eh, hoppas du fattar vad jag menar. Alltså ha liiiite längre avstånd mellan kuverten vid slutet av det bordet.

• mammaK

Har ni barn med? Eller är det bara vuxna. Vi kommer, om vi får ojämt antal i tungorna, göra en tunga lite längre. Så får ev en man/kvinna en bordskompis mer=)

Lilla Li
    Jag har aldrig hört att det finns andra texter på låtarna. Det blev ju absolut ett alternativ!
    Men, jag hittar bara texten på På bröllopsdagen ber vi.
    Du råkar inte ha den andra texten??

• Kakan -07

Vi har ojämnt antal gäster och ojämnt med tjejer/killar. Så vi har fått lov att på vissa ställen sätta två tjejer bredvid varandra och på ett av borden (har E-bord) får vi sätta en på kortsidan.
    Så har vi tänkt lösa det.

Vår fotograf tar 4250 kr och för det får vi ca 1 timmes porträttfotografering + vigsel och mingel på kyrktrappen.
    Vi får högupplösta bilder på CD och har möjlighet att efterbeställa från henne, eller om vi gör det någon annanstans.

• Kakan -07

Vi har en åldersgräns på 13 år eftersom det är så gammal mitt yngsta syskon är. Sen har vi några bäbisar, den yngsta gästen föddes för 1½ vecka sedan!!

• Kakan -07

Sandymon - hittade du någon ring igår?

• 11 augusti

MammaK:
    Vi har inga barn med (tufft att ordna egen barnvakt när alla släktingar/vänner är på bröllopet, men det gick...)
    Att göra en tunga lite längre är en sak, men det måste kännas tomt att inte ha någon på sin andra sida (över bordet).

Sandymon:
    Det förslaget ska jag testa, då kanske man döljer det ojämna lite iaf.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3