• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • sussen2007

Vi ska ha
    Ingång: Gotländsk brudmarch
    Trumpetsolo: When I fall in love
    Solosång: Håll mitt hjärta
    Sång av bruden: Come rain or come shine
    Sång av kvintett: Välsignelsen
    Psalmer: Nr20, Måne och sol, och Nr200 I denna ljuva sommartid

Har ni bestämt nåt Lilla Li?

• sussen2007

Just det: Utgång blir troligtvis dragontrumpetarnas "signaturmelodi" Pappenheim, med trumpet och orgel, om det hinner bli klart.
    (Både trumpetaren (min bror) och brudgummen har gjort lumpen där.)

• mammaK

Vi kommer ha:
    Psalmer:
    Idenna ljuva sommartid och En vänlig grönskas rika dräkt (eller vad den heter)

Solosång:
    För att du finns
    Annies song
    För kärlekens skull (gärestads)

Marscher
    In är inte klar men ut blir Gotländsk bröllopsmarsch.

• Lilla Li

Vi har föreslagit till solisten att han ska sjunga Av längtan till dig (klassiker, men speciell för oss) och I hela världen av Magnus Uggla. På festen får han gärna sjunga den nya låten Chasing cars också, det är min sambos favorit men jag vill inte höra den i kyrkan.

Till psalmer funderar jag på följande:
    "Till man och kvinna gjorde han" (sjungs till I denna ljuva sommartid)
    "På bröllopsdagen ber vi" (sjungs till Den blomstertid nu kommer)
    En vänlig grönskas rika dräkt

Då blir det tre sommarsånger varav två handlar om bröllop med de nya texterna. Det tror jag skulle bli bra... Tänkte jag skulle lyssna igenom en massa psalmer idag och se om jag fastnar för nåt annat...

In- och utgångsmarscher vet jag inte, mer än att vi vill ha något klassiskt och traditionellt in. Ut har vi inte bestämt oss, men antagligen blir det traditionellt det också.

• mammaK

Hur går det med era osan??
    Vi har vårat 22 juli och hitils har 29 av 76 personer hört av sig, känns inte kul.

• Cameline

Vi ska ha:
    Ingångsmusik: Instrumentalt piano solo Titanic theme eller indecent proposal theme
    Psalm 1: I denna ljuva sommartid
    Solosång: Andera Bocelli
    "E sara' asettembre" (someone like you)
    Psalm 2: En vänlig grönska
    Utgång: Mendehlssons bröllopsmarsch

• sussen2007

Vi har vårt osa imorn och kanske 15 av 40 har svarat... Det blir väl till att ringa till folk på måndag kanske. Antar att alla är ute i sista sekunden.

• irrepirre

vi bestämde oss igår för:
    ingång wagner-brudkör ur lohengrin
    utgång gotländsk brudmarsch
    solo sång shania twain-from this moment

sedan blir det 2 psalmer vet inte riktigt vilka, funderar på en vänlig grönskas rika dräkt, i denna ljuva sommartid eller 2 andra jag inte vet namnet på. jag tänkte gå förbi kyrkan idag och läsa lite i psalmboken.

måste ringa prästen också och bestämma tid/dag för träff. blir iaf nästa vecka.

• sussen2007

Gotländsk verkar poppis! Den är fin.

• Joos

När vi gifte oss hade vi gotländsk bröllopsmarsch in med stråkkvartett och det var otroligt fint. I kyrkan hade vi nothing else matters och kärleken förde oss samman. Som utmarsch hade vi Mendehlssons bröllopsmarsch. Det var otroligt pampigt och gav oss rysningar!

Lilla Li: känns det inte konstigt att ha I Hela världen som låt i kyrkan när ni gifter er? Jag är god vän med din blivandes ex och när de började planera inför bröllop var jag påtänkt som tärna och då berättade de att "deras" låt var just I Hela världen ( och hur han alltid grät när han sjöng den) och att det fanns planer på att Kristofer skulle sjunga den för henne i kyrkan? Jag hade personligen tyckt att det känts märkligt att ha samma låt som min blivandes haft med sitt ex...

Hade jag gjort mitt bröllop igen hade jag nog lagt ner mer ännu mer tid på att hitta lite mer orginella låtarän vi gjorde. Tiden sprang iväg och vi tog två låtar vi båda gillade.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3