• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Lilla Li

När vi bokade vår präst (från en annan församling än kyrkans) så bokade vi även in tid för ett samtal. Kommer inte ihåg när vi sa bara. Måste nog ringa...

• Charlotte & Ronny

Vi har också träffat prästen, han är hur go´som helst:) Han döpte vår yngsta dotter så då känns det ännu mera personligt. Är de bara jag som känner att vi har hur mycket som helst att göra innan bröllopet. Hur långt har ni kommit?

• 11 augusti

Hmm, jo. Vi får nog boka tid ganska omgående. När jag bokade kyrkan så hade de inte gjort schemat så de visste inte vilken präst som skulle tjäntgöra men jag sa då att det vore bra om vi kunde träffas senast i juni för att stämma av. Hör de inte av sig inom en vecka så får jag nog ringa dem... Det är ju som du säger - man vill ju gärna kunna påverka präst om personkemin känns dålig...

• mammaK

Kakan-07 Jo men då är hon nog det.

Anledningen till att vi ville träffa prästen är för att kunna göra vigselprogrammen klara. Inte behöva stå med det två dagar innan. Sen har vi egna löften (hittade mestadelen av dom här på BT) som vi ville få godkända.

Man måste nog inte träffa prästen ännu men det är nog en bra idé, du vill ju inte stå med någon som inte passar er.

Lilla Li. Jo hon verkar urskön.

• Kakan -07

Lilla Li, jag hade missat din berättelse. Verkar som en toppendag!
    Ser fram emot att få berätta om min någon gång under sommaren..! Och hoppas att den blir lika bra som era varit.

• Lilla Li

Kakan -07: Insåg när jag letade reda på tråden att jag nog glömt nämna här att jag ens blivit hippad... Men det har jag alltså! :D

• Cameline

Lilla Li:
    Cool möhippa!

Hörrni inte långt kvar nu..67 dagar..

• Cameline

65 dagar kvar...

Har ni kontroll på allt??

Inte jag..provade klänningen igår och det sitter himla tajt..så det blir ut och jogga för min del..

• 11 augusti

Oj, oj. Det närmar sig med stormsteg... Vårt OSA går ut den 11/6 och nästan alla har redan svarat. Några få saknas - få se om de droppar in så här på sluttampen. Spännande.

Carmeline:
    Nej, inte koll på allt precis... Det finns några gluggar i checklistan.

• Lilla Li

Vårt OSA är 15:e och vi väntar många svar fortfarande. Bara 22 av 72 har svarat än så länge...

Härnäst ska jag:
    - Boka tid med konditoriet för att prata om vad de har för alternativ till efterrätt
    - Boka tid med restaurangen för att prata om hur borden ska stå och smaka på maten bl.a.
    - Gå till frisören, färga håret och kolla hur mycket bruduppsättningen kommer kosta
    - Träffa floristen och prata om hur min bukett ska se ut
    - Gå till gynekologen och fixa piller så jag kan skjuta upp min mens, annars kommer jag få den på bröllopsresan...

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3