11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Cameline :
Det låter underbart! Hoppas jag får något liknande!!!
Oj vad ni har varit flitiga! Jag har helt missat den nya tråden, men nu har jag ju lite att ta igen.
Tänkte bara uppdatera mig lite. Idag beställde vi bukett och coursage, det blir en bukett med creamfärgade rosor, fast i central mitt kommer det vara en röd. Min klänning är röd och cream.
www.vaxthusetlinds.se/Bilder/Brudbuketter/26.JPG
Sen har jag beställt ringen, ska se om jag kan hitta någon bra bild på den...
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Lilla Li, Sandseryds kyrka, Jönköping, kl 16.00
Sussen2007, Järeda kyrka, Järnforsen, kl 15.00.
ElenaMaria, S:ta Birigittas kapell, Göteborg kl 14:00
eironj, Sorunda kyrka, Nynäshamn kl 15.00
Sandymon, Delsbo kyrka, Delsbo kl 15.00
Charlotte & Ronny, Agunnaryds kyrka, Ljungby, kl 14.00
Popupp, Svärdsjö kyrka, Falun, kl 14.00
Bruden Rinmang, Karlskoga Kyrka, Karlskoga kl 15.00
Klurifax, hemlig kyrka, Skåne, kl 15.00
MammaK, Elinghems ödekyrka, Gotland, 15.00
Vilken rolig och mysig möhippa Cameline!
Dom har verkligen lagt ner energi och tanke bakom!
Lilla Li Kan du iinte berätta om din med??
Min man blir tagen på fredag, han kommer få två svensexor, den på fredag är arbetskompisarna. Jag tror min hippa blir i slutet av juli för jag vill och hoppas att min storasyster kommer med.
Vilka bra listor över vad som är kvar att göra, jag ska kopiera dom så blir det lättare att komma igång själv.
Kul att jag hittade tråden igen. Sorry att jag tar upp mycket plats nu, men jag måste ju hinna ifatt samtalen=)
mammaK, välkommen tillbaka!
Vi ska iväg och träffa prästen idag!! Känns jättespännande och kul. Och pirrigt.
När jag pratade med henne i telefon för att boka den här tiden sa hon att vi skulle ses i kyrkan "för då kan vi öva på gången och så". Tror att det kan bli en liten verklighetsreminder för min käre blivande om vad det är som är på G att hända! Tror inte att han så ofta tänker på det på så vis, som en annan gör - lyssnar på musiken vi ska ha och börjar böla, tittar på fotografens exempelbilder och börjar böla, ser på gästlistan alla våra nära och kära som tackat ja och börjar böla... Någon som känner igen sig?!
Nåja, min sambo är i alla fall inte riktigt sån, men jag tror att besöket i kyrkan nu i eftermiddag kan bli väldigt speciellt.
mammaK: Jag skrev om min möhippa i en annan tråd. www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m2286093.html
Min sambo blir tagen den 7 juli. Han har själv planerat att åka till sommarstugan då, så han lurar liksom sig själv. De tar honom på morgonen innan han ska åka dit. Så jag behöver inte ens hitta på nåt. Hur bra som helst.
Det bästa är att min möhippa var för en månad sedan, så han går och tror att hans kommer snart också. Istället får han vänta en månad till.
Lilla Li
Lät också som en kul dag, pinsamt med baddräkten=) Fast som du skrev, med lite sprit så...
Kakan-07
Vi träffade prästen förra onsdagen, hur go som helst, inte alls så där prästpräktig. Det roliga var att hon hade min fd när han konfirmerade sig, vi kom in på det då vi har barn i hop. Sen började m2b och hon prata om spriten i Tyskland. Först tänkte jag bara åhh nej tyst på dig XX. Men hon hakade på och tipsade en massa.
mammaK: Ja det var kul. :) Låter som ni hittat en skön präst förresten.
Hmm, träffar ni prästen redan? Är det kanske dags att boka in ett samtal snart då, så att man får knyta ihop även detta...
11 augusti,
ja, för oss kändes det viktigt att träffa prästen. Hon/han utgör ju en stor del av ceremonin (doh!) och vi vill vara säkra på att personkemin mellan oss stämmer. Annars vill vi ha tid på oss att själva hitta någon annan. Vi vill inte riskera att träffa prästen först någon vecka innan och inte gilla henne...
mammaK, hahaha!! Låter bra det! Vår präst delar samma förnamn som jag - så hon MÅSTE ju vara supergo!