• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • poppupp

Hej på er!

Läste om resorna, vi åker till Azorerna och ska vara där i en vecka. Vi tittade också lite på västindien men tyckte att det blev så dyrt. I augusti är det ändå så fint väder närmare så vi valde att "bara" åka till azorerna. Det går på ca 15 000 för oss båda för 8 dagar.

Kakan-07: Vi har typ bara fått tre som har svarat varav 2 har tackat nej... Men det är långt kvar, de ska inte ha svarat förens den 17 juni så vi får hoppas att ja-svaren ramlar in...

Jag längtar så efter att komma igång med all planering ordentligt... Vi har lagt det lite på hyllan än så länge. I sommar kommer vi att bo i Falun där i också gifter oss så vi har avvaktat lite tills vi kommer dit. Men jag vill vill vill!!!

• jvk

Hej hej, jag har inte varit här på ett tag, men nu känns det som att det närmar sig med stormsteg, man vet ju hur fort sommaren brukar gå!
    Angående bröllopsresa, vi har precis beställt till Mauritius, vi åker 15:e okt, i 2 veckor. Totalt blir det 38000 för oss båda, men då är det frukost och middag med i priset. Dessutom hade hotellet brudrabatt, på hela 5720 kr!
    Annars känner jag att vi nog ligger efter er andra i planeringen...

• Lilla Li

malle_1: Nej jag pratar för två personer.

Men gissa vad som hände - det blir ingen bröllopsresa till Curacao. Inte ens till Västindien faktiskt. Vi började känna att man får så lite för pengarna. 25 000 för 10 dagar, där det går bort ett par dagar på flygning. Så 7-8 hela dagar för 25 000, på ett lågbudgethotell. På en ö där priserna inte är mycket lägre än i Sverige och man därför inte kommer ha råd att unna sig något extra.

Nej, vi tänker om sa jag. Och då blev det Bali! Haha - på andra sidan jorden mot vad vi tänkte oss. ;) För 25 000 får vi nu 13 dagar på Bali, på ett lyxhotell. Det kostar ca 60 kr att få en fin middag för två, så vi kommer kunna unna oss fina middagar, spa, massage, dykning m.m. Det kommer verkligen bli en lyxsemester! Det ska bli så kul! :D

Kakan -07: Vi har fått in 7 ja och 2 nej, av totalt 72 bjudna gäster. Det är 3 veckor kvar till OSA, får se hur det utvecklar sig. :D

Popupp: Vi var också inne på Azorerna ett tag. Det är ett drömresmål för mig. Men dels så har vi hört att det regnar mycket där och så finns det inte badmöjligheter på samma sätt. Så Azorerna får bli en annan gång. :)

• 11 augusti

Vi har osa 11 juni, några har svarat och andra inte. Det är inte lönt att oroa sig förrän sista dagen har gått. Det är vårt värdpar som tar emot osa, så jag har ingen koll just nu på hur det ser ut.

Vi kommer att åka till Grekland på bröllopsresa, tillsammans med våra barn.

Jag har äntligen hittat "min" brudbukett! Känns jättebra, men oj vad många saker som inte är färdiga ännu.

• poppupp

Lilla Li: Vad vi har hört så är det inte så mycket regn på sommaren, vilket även inkluderar augusti... Får hoppas att det stämmer!! Men det är sant, det är inget resemål för att ligga på stranden och sola och bada... Men Bali alltså... kul!!

11 augusti: Åh, va kul att du hittat "din" bukett!! Hur ser den ut?

• 11 augusti

Popupp:

Buketten är droppformad med vita rosor, callor och grönt. Det kommer att bli en blandning av två olika buketter som jag sett. Har tyvärr inga bilder att visa då bilderna fanns i butikens pärm med brudbuketter. Den känns som "jag" i alla fall.

• Cameline

Lilla Li : Är det helpension då?

• Lilla Li

Cameline: Vi kommer inte välja helpension nej. Frukostbuffé ingår.

• poppupp

11 augusti: Det är ju huvudsaken att man trivs med den. Låter fint iaf!

• sussen2007

Oj, vad långt alla ska åka! Vi ska hyra en bil och åka neråt Skåne. Har bokat 3 nätter på ett ställe som heter Drakamöllan, som är helt underbart. Resten av veckan har vi tänkt slå upp ett tält lite varstans vi hamnar! Inte västindien precis... ;)

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3