11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Gissa vad som hände nu då... Det blir inte Bali. Alla länder förutom Sverige avråder sina invånare från att åka till Bali pga den överhängande risken för terrorattacker. De misstänker att en extremislamistisk grupp i samröre med Al-qaida (hur stavas det?!) planerar att göra en attack snart. Så vi skippar Bali - även om risken kanske inte är jättestor att det drabbar just oss, så vill vi inte behöva gå och tänka på det och ha ont i magen på vår bröllopsresa...
Just nu kollar vi istället på en 2-veckors resa till Grenada och Carriacou i Västindien. 12 300 kr per person inklusive flyg och boende samt färja över till Carriacou. Låter hur bra som helst. :) På www.afro-caribbean.se
Lilla Li,
snabba ryck!
Men jag tycker nog att det låter klokt att avstå, även fast Bali låter som ett alldeles fantastiskt resmål.
Jag pratade med vår präst i telefon igår och fick ett mycket gott intryck. Hon verkade lugn och sansad, men ändå glad och lättsam. Skönt!
Hade fått intrycket av pastorsexpeditionen att hon inte skulle kunna träffa oss förrän 2 veckor innan vigseln, men nu när jag pratade med henne själv var det inga problem att vi sågs redan den 5 juni. Känns bra!
Imorgon ska vi få proväta menyn från festlokalen. Ska bli mycket spännande! Håll tummarna att allt smakar bra!
Något nytt annars från er?
Vet ni något om svensexor för era blivande? Eller hippa för er själva?
På lördag ska vi träffa toast-paret och prata med dem. De har själva sagt att nu måste vi nog sparka dem lite där bak...! Så då får vi väl göra det. Lördag är också dagen då jag ska prova min klänning. 2a provningen är det... Undrar vad som hänt sen sist.
Jag fick ju min hippa för ett par veckor sedan. Min sambo kommer få sin den 7 juli. Har inte fått veta vad han ska göra än bara. :D Det värsta är att han går med på vad som helst. Haha. :)
Framöver ska vi:
- Bestämma oss för efterrätt/tårta och provsmaka den
- Provsitta veteranbilen som ska ta oss från kyrkan till festlokalen
- Titta på exempelbilder från fotografen vi ska använda
- Köpa kläder till min sambo
- Jag ska träffa floristen och prata om hurdan min bukett ska se ut
- Prova min klänning en sista gång och göra eventuella justeringar
Ja, det där med toastmaster/madame. Hur ser ni på det egentligen, vad är deras roll?
Jag och min blivande har lite olika syn på det hela. Jag tycker att de gärna får ha något spex eller så i bakfickan utifall att övriga gäster inte är så påhittiga, medan min blivande tycker att de bara ska presentera de tal/spex som är anmälda (förvisso på ett kul sätt) och inget mer.
Vad tycker ni?
Hejhej!
Här kommer en till som gifter sig 11/8. Hoppas det går bra att ansluta sig så här på sluttampen... :)
Vi har en hel del klart men lite grann kvar att pilla med med bröllopet ändå... för att inte tala om att jag skall hinna sy klänningen... *gaaah!*
Nu har jag bokat brudbåge och tårtställning. Några saker till att pricka av på listan.... Det känns att det börjar närma sig nu, eller vad säger ni tjejer?
papaver, välkommen till tråden!
11 augusti, ja verkligen!! Jag och blivande satt igår och gick igenom vad som ligger framför oss nu i planeringen och insåg att vi ju satt och gick igenom dagen D, vem är vart, när görs vad osv osv.. Att vi är såå nära nu att sådana detaljer börjar bli viktiga!!
Nackdelen är dock att mina stressdrömmar kommer allt tätare. Bröllopet går i dessa åt skogen på alla tänkbara och för all del otänkbara sätt... Rätt jobbigt måsta jag säga. Kan man inte få drömma fiiina drömmar!?
Nu när några nya har anslutit sig till tråden, vad sägs om ytterligare en genomgång av vigselplats och tid?!
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Kakan -07: Jag har också börjat få mardrömmar igen. Så jobbigt att vakna upp och tro att det verkligen hänt!
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Lilla Li, Sandseryds kyrka, Jönköping, kl 16.00