11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Jag har problem att sova redan...drömmer om bröllopet: jag har ingen kllänning, det är fel klännig den är för liten, eller så har jag sletna jeans o ful t-shirt etc. glömt och fixa håret...vaknar i panik....aj aj aj vart skall detta sluta? Och så känner jag stor oro över: kommer allt bli klart i tid, sista dan hur skall man hinna med allt? Helst vill jag bara slappa dan innan, vilket vi inte hinner...känns bara jobbigt ibland. Oj ursäkta nu blev det långt!
Cameline: Njae jag gillar den inte riktigt. Problemet är lite att jag under det senaste året för första gången hittat två parfymer som verkligen känns som jag. Så nu är jag lite insnöad i dem och känner inte att det finns någon bättre. Kanske blir att jag får dofta som vanligt helt enkelt.
Bruden Ringman: Visste väl att jag glömt något på min lista! Morgongåva, hämta min ring, provsmaka vår meny, fixa dricka och snittar att äta på kyrktrappan, fixa presenter till folk som hjälper till och ordna något för mig och min tärna dagen innan bröllopet är nu tillagda på listan. Presenter till alla som hjälper till hade jag nog tänkt fixa på vår bröllopsresa i och för sig...
Jehoo..jag blev hippad i lördags..Den bästa dagen i mitt liv hittils (förutom den dagen då jag träffade min blivande)
Cameline: Woohoo grattis! Berätta! :D
Hmm... Min vännina pratade hemligt med min fästman på telefonen. Vi var på picknick så jag satt alldeles bredvid, och han sa att jag måst hålla för öronen! :) Spännande! Vad fick du göra?
Carmeline, vad kul....berätta mera...
Är grymt nervös själv. Har lyckats klura ut att det bara finns några helger att välja på from nu för möhippa. Den ena är till helgen, den andra är den 16:e juni och den tredje är den 30:e juni, är så nervös . Efter det blir det nog ingen då min kära syster (som antagligen är den som fixar med det hela) ska får barn den 12:e juli och kan inte tänka mig att hon är så "wild ´n crazy" och lägger hippan så nära inpå förlossningen. Den 30:e juni går antagligen bort med då jag vet att det är svensexa då och någon måste ju ta hand om våra barn om vi båda är borta samtidigt. Å andra sidan kanske de har fixa barnvakt åt oss utan att vi vet någonting....
Hej alla.
Jag gifter mig också 11 augusti och har också mardrömmar. Min går ut på att jag inte har hunnit längre i planeringen än jag har gjort idag när bröllopsdagen börjar. Och jag har t.ex inte klart med serveringspersonal och mat!
Min möhippe berättelse;
Mina underbara systrar och tjejkompisar överraskade mig kl. 08.30 på lördags morgonen.
Jag ver helt inställd på att gå till jobbet.
De var utklädda i fjäderboer och hade långa glittriga halsband på sig. Glitter och Glamour var tanken...
Jag blev alldeles chockad och började skaka..Chocken övergick sedan i en sentimental känsla som sedan blev en överlycklig supersuper härlig känsla.
De hade med sig massor av olika snittar och champagne och vi satt på balkongen i sommarsolen (Vilket väder) och drack och myste ett tag innan allt drog igång.
Sedan klädde de på mig en chockrosa tajt klänning, en riktig barbie klänning. Och till det fick jag sedan en chockrosa banderoll (ni vet en såndär som skönhetsdrottningar har på sig) med glittertexten "Bride to be" på. Sedan fick jag också en tiara med en slöja på och ett godishalsband som förstås skulle vara uppätet av okända karlar innan kvällens slut.
Sen läste de upp den första av dagens alla ledtrådar som skulle leda mig till alla de olika inplanerade aktiviteter. Den första ledtråden ledde oss fram till en musikstudio där jag skulle sjunga in två låtar. Det var hur kul som helst men svååårt!! Alla tjejerna var mned och doade..(Antar att de kommer spela upp denna på bröllopet..hihi).
Sedan var det dags för en picnic lunch i parken. Där hade de dukat upp med olika pajer och sallader och kallt rosévin (Mmmm). Dessutom hade de dekorerat alla träd med rosa ballonger och serpentiner..det var såå fint. Så där satt vi ett lång tag och åt och drack och solade i denna underbara lilla oas mitt i centrala Stockholm.
Därefter bar det av mot Söders höjder till en magdans studio där vi alla fick lära oss magdans. Det var sååå svårt, det ser alltid så lätt ut med man är ju ingen Shakira direkt men några moves snappade jag iallafall upp.
Under hela dagen skulle jag också ta kort med en digitalkamera på olika saker ur mitt perspektiv, det var alla möjliga olika saker; Stor, liten, många, hår, stjärt, mustasch osv..(Som ni förstår blev det ju himla kul att gå fram till folk och fråga om man fick fota de) Korten ska sedan klistras in i ett jättefint album som tjejerna hade fixat fram åt mig.
Sedan hade en av mina kompisar också med sig en tuta och när hon tutade med den så skulle jag välja en lapp ur en väska och läsa upp högt. På lapparna hade alla tjejer skrivit upp olika minnen som de har av mig och formulerat den till en fråga som jag skulle svara på. Det var en jätteroligt grej faktiskt! Ibland kunde också lappen vara ett "svamp kort" som logiskt nog innebar att det var dags att dricka..
Sedan bar det av till Centralbadet där tjejerna hade bokat en egen relax avdelning.
Vi bublade och bastade både ång och torrbastu och drack kall god öl.
Middagen åt vi på en Libanesiskt restaurang..fantasktisk lokal med låga bord och vackra färger och stora fluffiga kuddar och levande ljus. De hade beställt 18 st olika meze (små rätter) som vi åt SUPER GOTT!
Efter ett tag så sätts hög musik på och en underbar magdansös kommer in och börjar dansa..Efter ett tag bjöd hon upp mig och vi dansade tillsammans..urkul!!
Efter det förstod jag att kvällens tema var Tusen och en natt och att nattklubben som väntade var Alladin.
Där dansande vi fram till morgonkvisten och efter en ca 18 timmar av fantastisk möhippa var vi alla så trötta att det var dags att åka hem.
Jag har aldrig varit med om en sådan fantastiskt underbar välplanerad dag i hela mitt liv och jag kommer att minnas denna dagen så länge jag lever.
I morse.. på väg till jobbet såg jag två fjädrar från mina kompisars boor ligga i trapphuset...då log jag ett stort leende och mitt hjärtat blev alldeles varmt...
Det är en sådan underbar känsla att ha så många underbara systrar att få dela sitt liv med.
(Tårögd och överlycklig blivande brud)
Hoppas att ni alla får en lika underbar möhippa som jag fick..och glöm inte att njuta av er dag..för tiden går fort förbi..
Åh vad härligt det låter!! Verkligen superkul att dina vänner lyckats göra en så bra hippa för dig!!
Min sambo blev tagen i fredags för en hel helgs svensexa! Kom tillbaka igår med ett stort leende och trötta ögon. Han hade haft en helt underbar helg!
Det gör mig verkligen glad att hans vänner lade ner så mycket energi och tid på att göra en perfekt svensexa för honom - jag vet hur mycket han uppskattade den!
Nu går jag bara och väntar på min egen...! (vet dock tyvärr ungefär när den sker... )
Cameline: Gud vad välplanerat och vad kul det verkar ha varit! Smart att lägga in tutan då och då. På min hippa körde de alla minnen/anekdoter i ett kör, vilket blev lite mycket på en gång faktiskt. :)