• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • mammaK

Lilla Li
    Lite kul att läsa om din man faktiskt=) Stackarn. Skönt att du med slipper mensen på bröllopet.

irrepirre
    Vad mysigt det lät med myskläder dagen efter, det kanske skulle va något.

Jag har köpt en klänning till dagen efter, för vi skall ju ha frukost med dom gäster som vill och sen ska vi ut och äta på kvällen, när vi bor på hotell.
    Idag hämtade jag ringarna, det var ju tvungen att strula lite till, dom hade inte graverat i mannens ring, fast det var snabbt fixat. Men ändå...

Så har barnen och mannen blivit klippta, såå bra att det är gjort!

• Kakan -07

Hmm... det där med kläder dagen därpå har jag inte tänkt på!
    Vi ska ha brunch med släkt och närmsta vänner. Kunde kanske va kul att komma i annat än ens gamla slitna jeans. Måste ta och funta på det!

• Älin

Problem med ringarna känner jag igen! Var på stan idag och var in på guldsmeden. Det visade sig att ringen faktiskt är felgjord. Den är inte gjord efter samma skena som våra förlovningsringar och nu är det för kort tid för att hinna fixa det innnan bröllopet. Men han sa att vi får en ny ring efter, när de som gör ringarna är tillbaka från semestertider och sådär så det ska passa perfekt. Lite tråkigt, men jag slipper iaf gå och störa mig på det livet ut

Har kommit på en ganska rolig ide till plaseringskorten också.

sjoblom.tk/alin/%20-%20prototyp

Hm, fast det här känns ganska bekant att jag skrivit, men kanske aldrig postade inlägget?Öh. lite trött och förvirrad.

Köpte en slipsnål idag till morgongåvan, det känns bra. Något han kan använda ibland (den han har är så j-la ful )

Imorgon ska vi träffa prästen och äntligen verkar det ha löst sig med sångbristen!!! Skönt!

• azorerna

ja det är ju lite fix så här dryga veckan innan dagen D....

Som det inte räckte med fjärilar i magen hoppade min ena tärna av idag!! Hon har en bra anledning och jag har ju två. Men det känns ändå väldigt tråkigt.

Har dessutom oxå just mensen, vilket deckar mej totalt. Inte så bra när jag har så mycket att fixa nu. Men skönt att ha det över nästa helg och dessutom innabär det att jag taimat nästa ägglossning med bröllopsresan..he he

nej dags att sova -imorrn är en ny dag!

• Älin

Som flera av er har jag också mens just nu. Skönt med tanke på bröllopet, att slippa då. Men efter åtta år med piller hade jag nästan lyckats förtränga hur det kändes. Fortfarande inte van från att jag sluta med dem i julas.

• Lilla Li

irrepirre: Funderar också på om man kanske skulle köpa några myskläder och brodera på. Jag jobbar med symaskiner så det kan jag lätt fixa. Senast imorse tänkte jag faktiskt att man kanske skulle köpa en lyxig morgonrock till blivande maken, så kan vi ha varsin morgonen efter när vi gosar och öppnar presenter ihop. Enda kruxet är att han aldrig använder morgonrock. Fast det kanske beror på att han inte har någon...

Cameline: Är det ni som lär er Dirty Dancing av en danslärare? Tyckte jag såg en tråd om det där du var med...

Min secret box blev i alla fall underbar. På asken står det "For your eyes only". Sedan i asken så ligger själva albumet. Framsidan har tre små "fönster" så man ser översta kortet, det där jag sitter på sängen och tittar mot kameran genom en dörr om ni kommer ihåg? Så det ser ut som om jag tittar ut genom "fönstret" i albumets framsida. Sååå fint. Blir han inte glad för det här så slår jag ner honom.

• Kakan -07

Nu är det ensiffrigt tjejer!!! 9 dagar kvar!!

Lilla Li: vad roligt att albumet blev så bra! Av de bilderna vi fick se så kan han inte bli annat än överlycklig!!

azorerna: Vad tråkigt! Hoppar hon bara av själva tärn-uppdraget, eller kommer hon inte ens på bröllopet?
    Förstår att det känns snopet.

Mens har jag knappt längre. Går på specialordination från gyn så jag har det bara var tredje månad. Skönt att sippa tänka på det till bröllopet eller resan.

• Lilla Li

Igår bestämde vi förresten slutgiltigt att ja - vi kör utan skydd fr.o.m. bröllopsnatten och hoppas på det bästa.

• 070811

Ser ut att bli ett par fullspäckade dagar för min del med planeringen då m2b sa igår när han kom hem att han ska jobba idag-onsdag nästa vecka, hade hoppats på att hsn skulle ta semester men det gick inte (egen företagare). Tur att sonen ska vara på dagis lite nästa vecka, förhoppningsvis hinner jag lite mer då.

Var och lyssnade på vår solist när hon övade i förrgår, hon är så duktig. Jag sa till m2b att det blir svårt att hålla sig när hon sjunger och det blir mycket sång då vi har vår dotters dop i ssmband med bröllopet.

Tur att man inte behöver oroa sig för mensen, ammar min lilla dotter. Skulle inte vilja ha den på bröllopsnatten.

Lilla Li- lycka till (utan skydd alltså), vi har "fuskat" då vi redan har fått våra två älsklingar. Barn är så underbart.

• Lilla Li

070811: Ja jag tror det blir svårt att hålla sig från att gråta när vår solist sjunger också. Det är så svårt det där. Å ena sidan vill jag vara i stunden och verkligen ta in allt, men då kommer jag att gråta. Och å andra sidan så vill jag inte gråta, men då är jag rädd att jag inte kommer komma ihåg någonting för att jag fokuserar mig för mycket på att inte gråta...!

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3