11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
hm barnvakten, jag vet att barnen gillar henne och att hon gillar dom. men hon har aldrig varit ensam med dom någon längre stund, kanske skulle ha en prov barnvaktning innan....
irrepirre
Det kan nog vara bra. Våran barnvakt är ju en dagisfröken från vårat dagis som jag kände innan, så det är ju bra. Men att se idag när dom var själva ute och lekte att det funkade så bra det var skönt! Så gör det!
våran barnvakt är en nära kompis lillasyster som vi träffat massor av gånger, hon har även vickat på storkillens dagis. Mest orolig för lilltösen, men det ska nog gå bra. tror jag försöker styra in en "testvaktning" för säkerhets skull.
Tänkte på det där med solning. Började också fila lite i solariet för några veckor sedan. Hann sola två gånger tills min syster frågade om jag inte var orolig för att bli rynkig. Så nu vågar jag typ inte lägga mig där igen, känns som om att rynkorna dyker upp bara jag tänker tanken.
mammaK, typiskt det där med ringen. Var utsatt för en liknande incident idag där man lär sig att dubbelkolla allt 78 gånger innan man är nöjd. Min m2b ringde och kollade hur det gick med hans och barnens kläder (vi ska hyra och de hade inte hemma så de fick beställa). Vi var där och bokade allt i april någon gång. Idag (11 dagar innan) fick vi reda på att barnens kläder inte görs i den färgen vi ville ha. Kul när alla färger på blommor, min klänning, m2bs kläder och barnens kläder etc är matchat. Så i ilfart åkte vi dit och rotade igenom hennes lager med kläder och vilken tur vi hade, där hängde kläder i samma nyans som vi ville ha, bra koll hon verkade ha på vad hon har hemma
I övrigt drar vi ner till västkusten i morgon för att spika det sista i tidschemat tillsammans med vårt toastmasterpar.
WEEE nu har vi varit på danskursen..Skitsvårt men ack så kul..
Vi funderar starkt på att börja ta olika danskurser till hösten..
Min A. tycker det var superkul..
Jag var lite orolig för vad han skulle tycka men han var jätteduktig och det var så hilma kul..
Sedan åkte jag och två av mina tärnor förbi för provning av tärnklänningarna..och de var såå hilma fina!!
Nu känns allt superbra!
Sådär! Nu har vi gjort klart bordplaceringen och skrivit klart gästpresentationerna och mailat dem till toastmastern.
Ingen möhippa än i sikte... :( Börjar nästan tappa hoppet, men ändå inte...
Bruden Ringman
Ja det är ju kul! Tur att ni hittade kläder till barnen ändå!
Cameline
Vilken danskurs? den med dirtydancinggrejen?
Sussen2007
Dom har 10 dagar på sig=) Det måste ju inte bli en helg...
Jag fick en till möhippa igår!
Det är jag och en tjej till min avdelning som gifter oss nu, jag nästa vecka och hon i början av september. Så de kidnappade oss båda två igår efter lunch. Det var vår lilla tjejavdelning + några till + några som är mammalediga just nu som kom. Totalt var vi 11 personer med oss inräknade.
Först blev vi tilldelade lite kläder. Jag ett turkos linne, Morticia Adams-peruk (svart med silverslingor), en Indiana Jones-hatt och en vit sjal/slöja. Hon fick rosa linne, Pippi Långstrump-peruk, rosa hatt och rosa handskar.
Sedan fick vi med en rebus lista ut att vi skulle till Arosfortet här i Huskvarna (www.arosfortet-huskvarna.se/) Efter det fick vi välja varsitt lag som vi skulle spela med där.
3 timmar senare var vi klara på Arosfortet, svettiga, adrenalinpumpade, skadade och i vissa fall lite blodiga - och fick reda på att vi fått EXAKT lika många poäng. Hon i kassan hade aldrig varit med om det förut. Hur kul som helst!
Sedan åkte vi in till stan och gick på libanesiskt restaurang där vi åt meze tills vi storknade. Och sen kom jag hem vid 22-tiden ungefär.
Gud så kul!
mammaK: Nej, jag vet. Men hon som jag trodde skulle hålla i det är bortrest fram till den 10e (säger hon). Och på söndag åker jag och sambon till Småland. Jag kan iofs tänka mig att de vänner som är där fixar nåt, men jag vill att de som är här i sthlm också ska va med!
Fy vad gnällig jag låter. Så farligt är det inte! :)
sussen2007
Jag tror iaf att du får en.=)