11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Har ni förresten några särskilda inskriptioner i era eller m2b's ringar?
Inte bra alls, vår fotograf avbokade i sista stund ( sjukdom i familjen ), så nu är jag riktigt orolig...
Igår var allt under kontroll men det är du ju inte riktigt, men i och med den här bomben så vet jag inte hur vi ska lösa det.
För övrigt har jag fått hem mina underbara ringar och hämtar klänning och kör ett genrep hos frisören och makeup-artisten på onsdag. Beställt blommor till dekoration och bukett + ev. corsage, Det blir mycket vita rosor och liljor med inslag av stora lime krysantum ( stavas inte så jag vet ). Körde genrep i festlokalen samt hunnit med en romantisk helg på Hasseludden med min käreste.
Bara detta med fotografen ordnar sig stort orosmoment, suck, suck.
Diamond Girl; Oj... förstår att det känns jobbigt. Ett tips kan vara att lägga ut en annons på www.fotosidan.se. Där finns både professionella och amatörer.
Hoppas att det löser sig.
inte mycket kvar i fest programmet nu, men då återstår ju den svåra biten att skriva ut allt...på rätt sidor
Cameline, säger bara vilken bra smak du har!!! Vi har valt samma vigselring!!!
fast jag har valt rött guld
Idag skulle jag hämta min ring... men dom hade glömt lite av gravyren, nämligen en liggande 8, ni vet evighetssymbolen! Sen provade jag ringen och den satt ganska tajt. Men sen efter så tyckte jag att et stod 17 på kuveret och vi bestämde 17,5 när vi beställde. Så jag måste ringa imorgon, för jag har inte lust att betala för utbankning i så fall.
Sen har vi beställt tårtorna ( 75 bitar för 1100) idag och fått tag i en tjej som gör arrangemanget på tårtan, hon kommer ut och gör det på plats och vi betalar 500 för det. Kanon!
Här är länk till henne om ni vill se vad hon gjort. (Vi beställde dock inte själva tårtorna av henne)
www.familjeliv.se/hem/maraschino/galleri.php
Diamond Girl
Jag ska skriva till dig vad min kompis sa till mig igår när vår solist hoppade av.
-Ta det lungt, nu kan det bara bli bättre!
Och det är ju så, det kommer ordna sig, fotograf hittar ni säkert en ny, om inte annat så har ni kanske en vän med dold talang. Men oavsett vad blir man gift en då!
Klen tröst kanske, men visst är det väl så...
Vi har graverat bibelord i våra ringar. Jag har bestämt vad som ska stå i hans och tvärt om, så vi vet inte om detta. Under vigseln ska min tärna läsa det som står i hans och hans bestman kommer läsa det bibelordet som står i min!
Var och kollade hos en guldsmed och de ville ha 50 kr för att bara putsa våra förlovningsringar.
Nu är våra ringar inlämnade. Känns väldigt märkligt att inte ha något på fingret.
Igår blev vi klara med festprogrammen också! Äntligen! Och så har vi hittat ett tryckeri som skriver ut och viker allt för 400 kr.
Skönt att kunna pricka av ytterligare saker från listan!
Och just ja! Igår när vi var och lämnade in ringarna så låg ett ringmått på disken. Min sambo började fingra på det och skulle kolla sin storlek, och sen gav han det till mig - "Förresten, vad har du för ringstorlek?!" (och när jag provade på ringfingret sa han att jag skulle kolla något annat finger! )
Undrar just om det har något med morgongåvan att göra - han vet att jag önskar mig en rubinring.