11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
... och HÄR är länken...
www.gamman.se/UserGalleri.asp&ImgID=6612
Hej..
Ja då är det mindre än två veckor kvar. Är det ingen mer än jag som känner lite panik att få allting färdigt men samtidigt så känner jag mig lite handlingsförlamad... För allt snurrar fortare och fortare i huvudet och jag vet snart inte vilken ände jag ska börja i!Till saken hör att jag inte är någon tjej som planerat bröllopet i flera år och vet exakt hur jag vill ha det. Men nu när det närmar sig vill man ju ändå att det ska vara helt perfekt!
Uppdatering ang, solist:
Han som skulle sjunga tyckte att han hade en lösning, men hans lösning hade kostat 1000 kronor till och det känns inte riktigt som det finns utrymme för det.
Så i ilskan ringde jag upp min en annan kompis man och s hur det var och frågade om han kände att han hade lust att sjunga. Och han sa ja! Och så frågade jag vad han vill ha för det, berättade såklart att vi tänkt 1000 kronor, då sa han, jag gör det för 500. Vilken tur! Kan lova att jag sa tack tusen gånger och att han räddade vår dag! Är så lättad just nu.
Cameline
Jättefin ring.
Fina servetter.
Vi kommer ha tryckta servetter, middagsservetterna är vinröda med guldtext och kaffeservetterna är crmefärgade med guldtext.
Vi har förprovat ringarna, "måste ju se så att de passar" övertygade jag min m2b med, ville ju så gärna se den på...!
mammaK: Så skönt att det ordnade sig för er!
mammaK : Bra att det löste sig..
sussen2007 : Ikea länken funkade inte för mig
Men du får ta ett kort på dukningen sen och visa hur det blev..
min ring kommer nu i början på veckan, frågade m2b idag om jag skulle få prova den. -japp den 11 aug, blev hans svar. Men jag vet ju att den passar för grund ringen har jag provat, m2b ville låna min förlovningsring bara och kolla så de passar ihop. hur ska jag kunna hålla mej, han får gömma den bra....
Jag har förprovat ringen många gånger... Har svårt att hålla mig från att inte prova den en gång om dagen... Den är ju så fin, fast det finns ett men!
När vi beställde förstod vi det som att ringarna (mina) skulle vara i samma typ av skena, men när vi betalt och gått från affären upptäckte vi efter närmare skärskådning att de är i olika skenor. Den nya ringen är högre än den andra, mer rund. Nu har det ju gått två tre veckor sen vi "hämtade ut" den, men jag funderar på att gå in till guldsmeden imorgon och prata med honom. Vill ju inte gå och gräma mig resten av livet. Vad tycker ni? Vad har man för rätt? Vad kan man kräva? Det är ju lite svårt med en ring som redan är graverad och klar, eller?
Förresten så var en del av kören som ska sjunga på vår vigsel här ikväll. Nu känner jag mig lugnare, dock en alt kort än så länge. Ska kolla med min granne om hon vill ställa upp.
Hej tjejer! Många sidor att ta igen efter helgen ser jag.
Har klippt ut 40 av 60 hjärtan nu, som ska hänga på glasen och vara placeringskort. Går ganska fort att klippa ut dem ändå. Behöver en skärmaskin dock, för att fixa till själva namnlapparna, ska se om de har en på jobbet annars får jag köpa en idag.
Idag ska vi lämna in ringarna för putsning och gravyr. Tänkte åka till IKEA också och se om vi hittar en fin ram som vi kan ha bordsplaceringskartan i. Tyckte det skulle vara lite fint att ha den på ett staffli eller nåt, vid entrén till festlokalen.
Jag är inte så stressad över saker som behöver göras egentligen, känner att läget är under kontroll. Däremot är jag nervös för själva bröllopet nu. Eller vigseln snarare. Vet inte varför egentligen, det är ju lite fånigt. Jag vet ju att han kommer säga ja.
Mest är jag nog nervös över att börja hulka i kyrkan och smeta ut sminket i hela ansiktet... och så all uppmärksamhet. Jag avskyr när alla ögon är på mig. "Bäst att du vänjer dig snabbt, för den dagen kommer du inte undan!" sa min sambo...