11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
"Augusti blir till och med soligare än vad som är normalt för månaden.
"
Ur aftonbladet första sidan!!!
www.aftonbladet.se/vss/vader/story/0,2789,1129004,00.html
Ikväll blir det champagne och middag med goda vänner för att fira att det är 2 veckor kvar!!
Trevlig lördag tjejer!!
mammaK: Ja, det var en kul tradition! Vi har en stor kyrka, så vill andra komma så får de... Men då är det ju bra om det står tid i annonsen...
Vad gäller väder så har min m2b en kompis som väl är typ metrolog, eller han doktorerar nu eller vad det heter, men det är inom ämnet iaf. Vi tänkte be honom göra en specialkoll för den 11, hehe...!
Idag ska vi bara ta det lungt tror jag, får se om vi ska fixa med nånting till bröllopet. Skulle vara skönt att bara vara ledig nån dag, få tänka lite på varandra i allt!
Igår hände det, då blev det möhippa och svensexa!
Vi skulle åka till sommarstugan med två par av våra kompisar. Jag satt och väntade och höll precis på att bli lite sur för att de aldrig kom (sådär en kvart försenade, så det var ju inga tider att bli sur över. )Då plililililingade det på dörren och utanför stod åtta killar med aningens förvrängda ansiktsdrag på grund av nylonstrumpor
, Alla igenkänliga dock!
Kalrn han blev så nervös och stirrig så jag tror han tappa tungan De hann precis bara komma in i lägenheten och börja prata och stressa han lite så kom tre tjejer med samma typ av utseende inklampandes, gav mig en order (jag är med i lottorna/hemvärnet) och efter ett tag en pack lista. Jag blev så överrumplad att jag knappt förstod hälften av vad som stod där. Började packa, "kompass? Amen, ja har ingen kompass!? Mer än i huvudet..." "Packa på! Tiden går, fort ska det gå!!"
Sen var det handuk, tvål, pass, uniform för samkväm i urban terräng, anteckningsblock, penna, sudd (sudd?! ), mtrl för kamoflage målning för samkväm i urban terräng, strumpor, underbyxor, regnställ M 90.
Efter det var det ju givetvis de tillhörande kläderna , en vit omlottkjol som inte gick så mycket omlott, vilket resulterade i ett höögt sprund på ena låret, hahaha
, en vit blus med höga sprund i sidorna och en ROSA kofta till samt en krona med tyllslöja.
Efter det fick jag med hjälp av lite kryptiska kartor med rebusar istället för platser, orientera oss vidare och runt på allt vi skulle göra under dagen.
Först slöt några fler upp och sen blev det picknick med utfrågning och tavelmålning ("Därför älskar jag m2b" lätt att måla, skitenkelt... ) Sen blev det promenad då jag fick gå runt och fråga ut folk om råd inför äktenskapet. Därefter spelade vi lacerdome, tycker jag är jätteroligt! Det blev tre lag, tre i två och jag ensam i det sista. Mitt lag förlora, men jag som individuell spelare vann!
Efter detta blev det avfärd ut från stan till en mysig udde där även svensexan slöt upp för att grilla och äta middag. Min karl såg lugnare och mycket glad ut, det hade inte varit så farligt som han gått och trott. Mätta och belåtna och efter en tävling mellan mig och m2b om vem som snabbast kunde koka kaffe på trangiakök (ingen av oss hade gjort det förut) med resultatet att kaffet var mer snabbt än gott bar det av tillbaka mot stan och bastu tillsammans.
Sen avslutades kvällen på min favoritpubs uteservering. Knorren som inte var inplanerad, men som kommer att minnas var att jag glömde nycklarna hos min syrra, där vi bastade och när vi skulle hem hade hon precis hunnit gå och lägga sig (hon var snabb hem, vi gick samtidigt från puben, men vi tillsammans med de sista gick och åt en hamburgare). Så hon satte sig på cykeln och mötte oss vid bussen där den passerade sig som närmast och gav oss nycklarna.
Ojojoj, vilken dag!! Härligt och roligt och hjärtevärmande!
Älin : Grattis!
Låter som en uuunderbar dag!!!
Älin
Grattis, vad kul! Visst är laserdome askul!
mammaK: ja, det är jätteroligt!! så mycket adrenalin Men jag var lite klantig igår. Kom ihåg när jag såg i spegeln lite närmare. Det första jag gjorde när spelet började var att springa i full fart in i en vägg, den var ju lika svart som resten...
Så nu har jag en blåröd öm bula i pannan... Sånt man får bjuda på
Snart ska jag iväg på sminkkurs på Make Up Store, kulkul!
Älin
Ja dom svarta väggarna är luriga=)
Just nu är det kaos här! Vår solist, som jag har jagat i 2 veckor nu, fick tag på han idag, sa att han inte kände för sångerna och inte kommer sjunga, sen tackade han och hans fru (min fd arbetskamrat) nej till bröllopet nu, när osat gått ut för en vecka sedan!
Så nu jagar jag en ny solist! Hu man får ju ångest! Vad ska jag göra??
mammaK : Åhh, vet exakt hur d känns, vår opera solist drog sig ur också men han rekommenderade iallafall en annan.
Kolla om solisten kanske har andra kontakter?
mammaK: Men, fy vad dålig stil att säga det med så kort varsel! Hoppas verkligen att ni hittar nån!
Jag har nyss varit med mina föräldrar hos sömmerskan och hämtat klänningen och provat den helt klar för första gången! :) Så himla fiiin! Så nu är den på väg ner till Småland i deras bil och jag får se den först om en vecka igen...
Nu har vi bestämt att vi också ska göra såna där hjärtan att hänga på glasen som placeringskort, så jag har lite att pyssla med i veckan! Kul, för jag är ledig och sambon jobbar, så annars blir det långtrist.