11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Oj, ni är verkligen flitiga här!
Här känns det lugnt med allt tycker jag... Vad som är kvar:
* Sista provningen och hämta brudklänningen på söndag. :)
* Göra bordsplacering
* Göra bordsplaceringslappar
* Prata med fotografen ( 8/11 )
* Åka till Ikea när föräldrarna kommer i helgen.
* Ringa frisören och kolla av.
* Packa inför resan
* Skriva färdigt gästpres och skicka till toast-paret. Kanske 4 st kvar...
* Skriva ut vigselprogrammet
Jag tror inte att jag kommer på fler grejer. Har inte blivit hippad än, så det hoppas jag att vi hinner med också. Fick ett tråkigt samtal från han som håller i svensexan som sa att många inte kunde komma på den! :( Jag vill ju att ALLA ska komma för mannens skull! Tråkigt...
Just det: En trist grej till. M2bs farmor har bestämt sig för att inte kommer på bröllopet! Mest för att hon har blivit gammal och grinig tror jag... Hon har nämligen åkt på div kusiners barndop och liknande... Jag tycker att det är skittaskigt!
sussen2007: Det blev rätt få folk på vår möhippa och svensexa också...
Min tärna VISSTE jag inte skulle ta tag i en möhippa. Så istället gjorde min svärmor och svägerska det. Så gulligt av dem! De ringde runt till alla kvinnliga gäster på bröllopet (inklusive min gudmor 75 år och min systerdotter 13 år). Till saken hör att jag har 3 systrar, 3 kompisar som kommer på bröllopet, 4 flickvänner till min m2b's kompisar, 2 kusiner, 4 systerdöttrar, 2 flickvänner till mina bröder och några till... av alla dessa människor kom 7 pers - varav bara EN var "min" gäst. Det var min tärna. De övriga var min svärmor, tre svägerskor och en flickvän till min m2b's kompis. Känns lite halvdåligt att INGEN av mina systrar kom t.ex. Nu är de iofs 38-43 år och jag är 23. MEN ÄNDÅ!
På min sambos svensexa bjöd de i och för sig "bara" in hans kompisar. Totalt kanske 5 pers som hoppade av, så de blev 9 st.
Fy vad trist. Det finns ju folk som man verkligen vill ska va med. Jag ska komma ihåg den här känslan när andra ska hippas! :) Så att man kommer ihåg att det är viktigt för dem.
Men jag undrar egentligen med svensexan... Jag tror inte att det var så många som var inbjudna från början, så jag blev riktigt orolig. Kan faktiskt tänka mig att det blir min blivande och kanske 2 till... :(
sussen2007: Men samtidigt får man tänka att man faktiskt likaväl hade kunnat bli utan, och då blir man genast glad för de (få) som ändå tog tag i det. Din kille blir säkert glad ändå ska du se!
Ibland kan jag känna mig sådär hämndlysten och tänka att mina systrar och andra som inte följde med får se på bilder från möhippan att det bara var HANS familj som var med. Då hoppas jag de känner sig dumma! *tjurar*
Lilla Li; nejdå, du ska tackas för att du visade dessa fantastiska frisyrer! Mailade till hon som ska fixa mitt hår igår och frågade om hon trodde någon av dem var möjlig med mitt spikraka hår och så bad jag om ursäkt för mitt velande. Hon skrattade bara och sa att det löser vi!
Kakan -07: Haha. Jamen de är coola de där frisyrerna. Ser ut som om de måste ligga väldigt "ordnat" bara. Man får hoppas att det inte blåser för mycket!
Lilla Li: Ja, han blir säkerligen glad ändå. Jag sa en gång "Tänk om det bara blir NN och du!?"
"Ja, det skulle va jätteroligt!" sa han. Så det blir nog bra ändå...
Sitter och sätter ihop en fotolista nu som jag ska ge till vår fotograf. Skickar även med några exempelbilder som visar ungefär vilken stil vi vill ha och hurdana motiv.
Idag bestämde jag hur jag ska göra med talet till min m2b. Jag kommer göra som ett telegram och så får toastmaster läsa det.