11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
irrepirre : Vi köpte våra kameror på Expert.
Då fanns de bara i zebra och leopard mönster men vi rev bort pappret och då såg det bättre ut.
Sedan köpte jag en vit penna som jag skriver vårat namn och datum på kameran..
Mycket billigare än Calligraphens kameror
Japp, då var det klart..jag har utvecklats till en Bridezilla..
Jag håller på med flosristen åter igen och ändrar och har mig..
Nu vet jag inte längre om jag vill ha droppformad bukett..Tror jag är inne på rund..igen
Hur ska ni ha era???
Cameline: Har bara sagt vad jag vill ha för färger ungefär (mörkrött och/eller vitt) och gett floristen fria händer. Buketten tycker jag inte känns viktig.
Cameline: Jag vet hur det är, jag velar med det mesta. Just nu är det frisyren som jag fått nya tankar kring.
Buketten kommer jag göra själv och det blir en rund bukett med röda rosor och ev lite brudslöja och/eller murgröna.
Lilla Li : Jag får försöka tänka mer som du, det är ju faktiskt blommorna som är det viktigaste och kanske inte formen..
Kakan -07 : Men din frisyr var jättevacker???!!
Vad vill du ha nu??
Haha! Tack Cameline.
Jag råkade titta in på en tråd här i morse om frisyrer och såg en länk som Lilla Li skrivit och föll pladask för de vackra och romantiska frisyrerna!
www.schick.es/semirrecogidos.htm
Hej tjejer, nu är jag med i matchen igen efter en intensiv period. Har äntligen fixat alkoholen i Tyskland, hämtat klänningen i Stockholm (50 mil T/R) samt klippt, tonat och provuppsatt håret, gjort en ansiktsbehandling och gjort Secret Boxen. Så nu känns det som om de stora tidskrävande projekten är avklarade..puh...
Har kvar:
-Köpa vickning
-Köpa Cava
-Köpa alkoholfria alternativ
-Köpa snacks
-Fixa karaffer
-Köpa värmeljus
-Lägga upp barnens byxor
-Stryka alla kläder
-Fixa lösnaglar
-Sätta sista touchen på tidsschemat tillsammans med serveringspersonal, cateringföretaget, bandet och toastmasterparet
-Spika bordsplaceringen
-Beställa alla blommor
-Köpa kalsingar till m2b
-Välja ut de bästa Secret Box bilderna
-Träffa prästen
-Skriva ut vigselprogrammet
-Fixa klart mitt magsår=festprogrammet
-Bestämma fotograferingsplats
-Packa alla barnens saker som ska med till festlokalen
-Stor städa vårt sovrum (vi tillbringar bröllopsnatten hemma)
-Köpa nya lakan till sängen
-Skriva ut bordsplaceringarna
-Köpa sugrör till baren
-Köpa is till baren
-Göra provsminkningen
-Bränna CD skivor att ha i pausen när bandet vilar
-Träna på vårt bröllops-potpurri-dans (går sisådär bra mtp m2b´s taktsinne)
-Köpa lyxfrukost till dagen efter
-Träna på mitt "stulna" tal till min m2b
-Fixa en mix av vårt bröllops-potpurri-dans
-Köpa ett blått strumpeband
-Köpa glass och jordgubbar till barnen istället för bröllopsbakelser
-Göra vägskyltar till festlokalen
-Börja packa till bröllopsresan
Känns som om det blir ett dygnet runt jobb fram till dagen D
Själv tänkte jag ta den gamla beprövade hårborttagningsmetoden=rakhyveln. Provade att vaxa benen häromdagen, och blev ju bara röd och irriterad, inte ett enda hårstrå försvann. Nej det får bli en rakning på morgonen den 11/8 så är man len och fin till natten
Kakan -07 : De var väldigt vackra frisyrerna..nu blev jag osäker på min....
haha
Nej!
Lagt kort ligger nu Cameline!
*övertalar mig själv*
Kakan-07, satan, nu blev jag genast tveksam till min provuppsättning jag gjorde idag....men men, någon gång måste jag bestämma mig...
Kakan -07: Ursäkta att jag la ut den länken. Känns som det är mitt fel att du velar nu...
Måste berätta att vi igår köpte skor till min blivande. Hahaha de är så coola! Hittar tyvärr ingen bild av den. Den är ny på Scorett just nu. Svårt att förklara... den är i alla fall mörkröd (vårt färgtema) men ser mest bara mörk/svart ut om man inte tittar direkt på skon. Så ska han ha mörkröd plastrong till. Han kommer se så cool ut! Älskar att ha en kille som vågar ta på sig lite annorlunda kläder.