• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Kakan -07

Nej, precis. Vaxning nu känns väldigt riskabelt.
    Är ju i ett "mellanland" nu. Rakar jag tror jag inte att det hinner bli tillräckligt långt, rakar jag inte blir det kanske för långt! Suck... *dagens i-landsproblem*

• Lilla Li

Kakan -07: Haha ja. Jag tror jag vaxar idag ändå faktiskt. Måste se hur resultatet blir. När jag försökte i förra veckan var ju stråna för korta så det tog inte. Istället fick jag som sprängda blodkärl under huden i ena armhålan. Lagom snyggt...

Idag ska vi lämna in ringarna för putsning och samtidigt ska min sambo meddela vad som ska graveras i min vigselring. Det är en hemlighet - jag får inte veta vad det står förrän på bröllopsdagen.

• mammaK

Lilla Li
    Du har inte sparat håren på benen lika långt?
    Det tar ju ca 4 veckor innan håret växer ut klokt igen. Det jag vaxar med så rekomenderar dom att inte vaxa oftare än var 4 vecka.
    Står det ngt sånt på ditt vax?
    Jag ska vaxa söndaen innan, då hinner det inte växa ut och ev, brustna kärl har läkt.

• Lilla Li

mammaK: Ska inte vaxa benen, bara armhålorna. Vet inte vad det står på mitt vax, har såna vaxstrips från Veet. Får gå hem och läsa... Kanske är bättre om jag rakar nu istället. Nu vet jag ju hur lång tid det tar för håret att växa ut till en lagom längd iaf.

• mammaK

Ja läs iaf på förpackningen, för att inte behöva stå där då och ha stubb och måste raka då istället. Det är svårt med vax tycker jag, viktigast att tänka på är nog att verkligen läsa igenom allt, det gjorde inte jag första gången..

• Lilla Li

mammaK: Mmm jag ska göra det. Min sambo har gjort sånt förr så han får hjälpa mig också.

• mammaK

Ja det är ännu bättre, då hinner man inte tänka själv=) (om han drar i striperna)
    Det ordnar sig nog och blir kanonfint!

• irrepirre

nu under helgen har vi fixat till bordsplaceringen, iaf nästan jag vill nog flytta om några personer nu när jag kollat igenom den.
    vi har också knåpat ihop hälften av gäst presentationerna så dom ska jag skriva rent nu i datorn.
    sedan kom mitt paket rån panduro så jag kan skriva ut vigselprogrammen.
    imorgon eller på onsdag ska jag iväg till ikea och inhandla de sista dekorationerna (hade visst köpt för lite sist jag var där)
    vi har fått veta att vi får tillgång till festlokalen hela veckan innan bröllopet och själva restaurangen redan på fredag kväll. så nu ska det delegeras ut ansvarsområden.

visst ja vi har bestämt rödvinet också så jag måste upp på bolaget och beställa det + bubblet till brudskålen

• Älin

Oh, att ni vågar vaxa, jag kör med veet hårborttagningskräm. Enkelt och gör inte ont.

Vi är fortfarande på resande fot, så mycket blir det inte gjort i förberedelserna. De där gästpresentationerna börjar tynga nu, började försöka skriva för en vecka sedan, men kunde knappt skriva 4 st på 1½ timma... sen har jag inte vågat ta fram det igen.

• mammaK

Jag vågar inte heller ta tag i presentationerna. Men måste. Synd bara att det är min sambo som är bra på sånt. Men han jobbar heltid och har inte semester så jag får dra i allt lite extra nu.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3