11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
lägger till oss/mig i listan också =)
MammaK Elinghems Ödekyrka,Gotland kl, 15.00
Kakan -07, Maria Magdalena kyrka, Stockholm, kl 16.00
Cameline, Bromma kyrka, Stockholm, kl. 15.00
Bruden Ringman, Karlskoga Kyrka, Karlskoga, kl. 15.00
sussen2007, Järeda kyrka, Järnforsen kl 15.00
Lilla Li, Sandseryds kyrka, Jönköping, kl 16:00
Sandymon, Delsbo kyrka, kl 15:00
Popupp, Svärdsjö kyrka, Falun, kl 14.00
irrepirre, Västanfors kyrka, Fagersta kl. 15.00
rottizz, Jonseredskyrka, Göteborg kl. 15:30
ElenaMaria, S:ta Birgittas Kapell, Göteborg kl 14:00
Älin, Backens Kyrka, Umeå, kl 15.00
Det var någon som frågade om utseende/klädsel för dagen från topp till tå, jag börjar nedifrån =)
Högklackade skor med öppen tå (ville ha täckt, men hittade inga bra till rimligt pris så jag tog ett par som jag haft förut som jag trivs i och som jag kan gå i en hel dag utan att få ont i fötterna) tunna vita strumpr som fästs i torsletten eller vad det nu heter, axelbandslös korsett, med matchande trosor (breda, men inte tantmodell för bekvämlig passform hela dagen och lagomt sexiga).
Över detta kommer den två delade klänningen som mamma syr, kan inte visa någon bild på den än tyvärr. En vid kjol, halvcirkel om det säger något, och ett korsettaktigt liv med snörning bak och mellanting mellan nedhasad axel och båtringning, ganska djupt ringad, men visar inte för mycket. Den kommer "prydas" med en blomster brodyr"girlang" från vänster axel/sida till höger sida vid midjan.
Till kvällen och svalare väder har jag stickat en ponsho/sjal i rosa linne blandat med naturvitt bommul/viscos. Blev jättebra, känns rätt.
Håret (nästan axellångt) kommer fästas upp i något liknande en svinrygg med blommor bak och ev lite "prydnader".
Kommer att ha ett silverhalsband med en stor fin pärla i ett "långt" hänge med matchande örhängen till och en lätt make (inte provat än).
Min bukett kommer att bestå av många liljor, rosaspräckliga, med en machett av grönt runt.
Gummen kommer att ha frack och ev fickur, en rosa ros i crosaget (öh... kanske inte riktigt lika rikt beskrivet =) )
Nu måste jag gå och fika säger han =)
Tänkte höra med er om hur ni gör ang. gästboken. Viil gärna veta hur den ser ut och låter man den "gå runt" eller ska man ställa fram den någonstans bara- i sånt fall var? Lite frågvis jag vet, men snälla hjälp!
Då är det väl dags att jag också lägger till mig på listan.
Lucy_, Tärnaby kyrka, kl. 13.00
Diamond girl: Vi kommer göra gästbokslappar och lägga under varje gästs tallrik. När det finns en vanlig gästbok är det många som inte orkar skriva eftersom det blir kö, dessutom skriver många tillsammans. Men vi vill att varje gäst ska skriva något litet. Så på varje lapp ska man fylla i sitt namn, vem man kom med, hur man känner brudparet, hur man tror att vårt liv ser ut om 10 år och plats för att skriva en egen hälsning. Efter bröllopet ska vi laminera lapparna och sätta in i ett album där vi även ska ha våra bröllopsfoton.
mammaK: Kul möhippa! Så roligt när folk anstränger sig lite extra sådär.
Lilla Li
Jo det var jättekul. Det är skönt att man har bra kompisar!
MammaK och Popupp, vilka roliga och mysiga hippor ni verkar ha haft
Popupp, vår vigsel är kl 15.00, men vi tar våra kort efter vigseln medans gästerna transporteras till festlokalen som ligger en bit från stan. Sedan har vi ordnat trubadur, cocktail-tilltugg och champagne som de kan roa sig med medans de väntar på oss. Men fotograferingen tar inte mer än en timme, så det är nog inte så länge de behöver vänta på oss, kanske 20 minuter.
I morgon drar jag iväg och gör en secretbox på förmiddagen, sedan drar jag vidare och hämtar min klänning och hälsar på min nya systerdotter som bara är 5 dagar gammal. En helspäckad dag alltså, börjar bli lite nervös inför fotograferingen
Popupp
Ku att du med har blivit hippad=)
Idag går vårat osa ut. Lite besviken för att vi fått så många nej. Av 76 bjudna kommer 57, nej på 16 och 3 stycken har inte svarat. Jag trodde typ ca 10 skulle säga nej. Och idag fick jag världens lamaste ursäkt! En gammal arbetskompis svarade att dom inte kunde för dom skulle bygga pooltak just den dagen...Och sånt kan man inte planera in när man vet att man fått en inbjudan till bröllop. Men men.. Fast jag ska inte klaga, jag är glad att dom som kommer gör det, känns jättekul!
Dags att jag lägger till mig på listan.
Lucy_, Tärnaby kyrka, kl. 13.00
070811, Heda Kyrka kl 16.00
Har alla blivit hippade? Undrar fortfarande om jag kommer bli det, det är ju inte så långt kvar nu men hoppas att det blir av.
MammaK:
Tråkigt att folk inte kan komma. Vi hade räknat med att få några nej men alla 62 gäster svarade ja, väldigt kul.