11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Grattis till mostrarna och fastrarna.
Tycker det är orättvist, vill oxå bli det....Men jag har ina egna prinsar förståss.
Måste tjata lite på syrran imorgon om en bebis=)
vi kommer sova ihop, men skiljs åt på morgonen, sen ses vi inte förrän i kyrkan...
Vi ska ha:
in: phantom of the opera
ut: love and marriage
*snyft*
Sitter här och läser texten till solosången i kyrkan..
Man kommer ju stört böööla..
Tur att den kommer sjungas på italienska så inte alla förstår vad den handlar om ..
Här är en av verserna (eng översättning)
And if its the only thing I ever do
Then I know its true
That I should love someone like you
Someone who believes in me
Makes my voice to sing with a heart so free
As sure as I can be
For me if one dream can come true
Then I will love someone like you
*syyyft*
Grattis Bruden Ringman! Själv blev jag moster och faster första gången vid 5 års ålder. Är nu moster och faster till totalt 14 barn. Är 23 år. Bara jag som kvarstår...
Bruden Ringman:
Grattis! Jag hoppas få många små syster och brorsbarn, då jag är äldst av 5 barn Men än så länge är det bara jag som har barn, 2 st
HAHAHA! Herregud vilken dröm jag hade... Det var nutid, alltså 3 veckor kvar till bröllopet. Jag skulle gå och hämta ut min klänning, de skulle sy in den litegrann. Kommer dit och då har de tagit bort hela släpet och hela kjolen så att klänningen slutar vid knäet! De har även tagit bort pärlbroderierna på bysten och istället sytt dit spets över bysten och vid den nedre fållen.
Min första tanke var "Jaha - ska jag säga något om den här? Den är ju ganska söt...". Men så kom jag att tänka på hur min sambo ska vara klädd och att detta ju faktiskt inte är alls vad jag ville ha. Så jag säger till dem att jag ju ville ha klänningen som den var, släpet och broderierna var ju det som var vackert med den! Hur kunde vi missuppfatta varandra såhär?!
Hahaha. Sen vaknade jag. Kom inte ihåg drömmen förrän jag satt på bussen till jobbet, och för en sekund trodde jag att det verkligen hänt. Puh...
Det här mailet skickade jag idag till jobbets IT support
Hej!
Från den 11 augusti byter jag efternamn, så jag skulle behöva en ny mailadress, men man behöver fortfarande kunna nå mig på den jag har idag. Går det att ordna?
Mitt nya namn blir Elena Fridfelt
Tack på förhand
Hälsningar
Elena
Det är på riktigt! Det är sant! Shit, om 3 1/2 vecka är jag fru Fridfelt
Det känns overkligt på samma sätt som jag minns att jag kände när jag väntade vårt första barn och jag gick på IKEA och tittatde på bebisgrejjer. Då väntade jag mig att det när som helst kunde hoppa fram någon och säga med myndig röst - Hallå där, vad gör du? Du ska väl inte vara här och snoka? Du har ju inte barn!
ElenaMaria: Skickade ett liknande mail häromveckan också. Så kul! Fast de fixar inte min adress förrän efter bröllopet så jag ska höra av mig då igen.
igår var jag ut och käkade med några väninnor. krogen hade karaoke kväll så det var rätt mycket folk ute, super roligt hade vi.
ute var också ett tjejgäng som hade möhippa. bruden blev asfull och hennes kompisar gjorde totalt bort henne, en riktigt pinsam föreställning total förnedring. det tycker jag är elakt, ska inte möhippan vara något roligt som man kommer ihåg med glädje och bara lite pinsamhet? usch och fy, tur att mina väninnor hade en rolig rätt snäll möhippa för mej.
Min sambo är ledig idag och imorrn, tog en långhelg. Så nu sitter han hemma och gör ett försök med bordsplaceringen. Jag har försökt själv innan och tycker det är djävulskt svårt. Vi har inte tittat på det ihop än, men han verkar tro att det ska vara plättlätt. Får se när jag kommer hem om han har rivit av sig allt sitt hår...