• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Lilla Li

11 augusti: Vi kommer sova på varsitt håll. Jag i huset tillsammans med min tärna. Han sover hos sin bestman (äldsta brorsan).

sussen2007: Man brukar kunna skicka typ ett ombud som ElenaMaria säger. Kommer inte ihåg hur det funkar riktigt, men ring skolan och kolla. Tror det var nån lapp man måste fylla i som ombudet sedan tar med sig.

• sussen2007

Ok, nu har jag ringt nån på dens mobil som hade kass mottagning, så hon skulle ringa upp mig snart... Usch! Jag brukar inte hispa upp mig över bröllopssaker, men det här var verkligen inte kul! :(

• sussen2007

Ok. ombud låter väl bra. Då måste vi ha 2, för min blivande ska börja samma utbildning... Ska höra vad hon säger snart...

• sussen2007

Åååhhh... Fy vad det känns aningen besvärligt just nu... Hon som ringde hade bara jobbat ett halvår och visste inte riktigt hur det funkar med såna här saker. Och INGEN annan kommer tillbaka från sin semester innan den 6 augusti!!! Så ( hon var iofs 90% säker på att det skulle lösa sig för oss, men ÄNDÅ! ) vi måste helt enkelt vänta till 5 dagar innan bröllopet innan vi säkert VET! BLÄ!

• Lilla Li

sussen2007: Kolla på universitetets hemsida. Det står såhär på Stockholms universitets hemsida:

"Kan jag skicka ett ombud till registreringen vid terminsstart?
    Ja, du kan skicka någon annan som betalar terminsavgiften och som registrerar dig vid den institution där du ska läsa. Du kan också skicka ombud om du blivit kallad till ett reservupprop. Om du har fler frågor om detta, kontakta den institution det berör."

• Kakan -07

sussen2007, det kommer ordna sig!
    Jag missar mitt upprop också men känner en som ska läsa samma kurs, så han får anmäla mig. Jag har inte hört något om någon lapp som måste fyllas i, utan han meddelar helt enkelt att jag kommer dagen efter.

• sussen2007

Nope, det står tyvärr inte nåt om det någonstans... :( Det enda vi verkar kunna göra nu är att vänta på att folk kommer tillbaka från semestern... Men hon var väldigt vänlig som jag pratade med i alla fall. Satt och skrev ner och lovade att prata med första bästa som kom tillbaka.

• Kakan -07

Är det någon av er andra som ibland slås av en känsla av overklighet?
    Planeringen har pågått så länge och även innan det så fanns drömmarna i mitt huvud redan ett par år tidigare. Jag lyssnar på musiken vi valt och blir tårögd för jag föreställer mig oss i kyrkan. Jag har en sorts drömsk bild av det.
    Men så slår det mig att det är ju det som är på väg att bli verklighet. Om mindre än fyra veckor står vi där, på riktigt, inför alla dessa gäster vi bjudit in.
    Olika steg i planeringen har gjort det mer och mer verkligt, har det känts som. Boka kyrka, festlokal, när jag fick hem klänningen, ringen osv. Ändå står jag här nu med 24 dagar kvar och kan inte tro att det ska hända - det är ju bara en dröm, inte sant?! Jag har inte sån tur att det här ska hända mig!
    Tror jag är rädd att vakna upp ur en dröm och se att det inte är sant, bara ett skämt.

Men så ler jag och vet att det här är nu, det händer och det händer oss. Kan dock ändå inte riktigt bli av med känslan av overklighet.
    Någon som känner igen sig?

• Lilla Li

Jag har svårt att känna att det är overkligt, däremot kan jag tycka att det känns väldigt abstrakt. Man planerar för det här stora där långt borta i framtiden, det är svårt att relatera till det. När man får hem klänningen, har vigselsamtal osv så känns det mer och mer verkligt och konkret. Innan var det mer som om man planerade en fantasi - nu känns det som om jag har blivit mer praktiskt och planerar för att få saker och ting att funka.

• Cameline

Jag längtar också efter att få uppleva dagen man än så länge bara drömt om.
    Ser alla gästers ansikten , hör allas tal, njuta av maten och få uppleva hur det känns att bli hans fru...

Men nu börjar jag känna att det kommer vara skönt att slippa all denna planering för den har tagit sååå mycket tid..det har varit jättekul men det är tufft tycker jag att jonglera ett jobb samtidigt som planeringen av bröllopet..

Men jag håller med kakan, det känns lite overkligt och jag är lite rädd att den stora dagen kommer kännas så kort..

Vi får alla se till att njuta MAXIMALT under våran dag!

Kram på er alla brudar!!
    24 dgr kvar nu...

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3