11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Jag ska iväg och jobba i eftermiddag, hade varit skönt att få vara hemma och pyssla... Vi jobbar, både jag och m2b, men våra scheman går om varandra hela tiden, så det är inte många tillfällen vi är lediga tillsammans och kan fixa... På tisdag är första dagen på länge som vi är lediga en hel dag tillsammans så då hoppas jag på att få mycket gjort!
Vi ska bo på hotell här i stan på bröllopsnatten, på scandic hotell. Valde att inte lägga så mycket pengar där, tar det till bröllopsresan istället!
Är det några fler än vi som har gjort en hemsida till bröllopet?
Hej! Hoppar in i tråden rätt sent, har bara varit inne här ca 2 månader, då vi bestämmde oss rätt sent att gifta oss i samband med vår dotters dop, men inte skrivit så mycket.
Vi ska gifta oss i Heda kyrka, Ödeshög, kl 16.00.
Har erat osa gått ut och har alla svarat? Vårat gick ut i onsdags och alla har svarat ja, så kul tycker vi.
Nu är det inte lång tid kvar men en hel del att göra. Satt igår med festprogrammet för att få det klart men det tar tid. Försöker få så mycket som möjligt klart så man kan njuta lite sista veckan men tror inte det kommer bli så.
Började träna på valsen igår kväll med m2b. Och det gick inte alls bra, karln saknar ju taktsinne totalt, det känns som om jag flyttar runt på ett kylskåp och då är det ju meningen att han ska föra mig
. Skickar iväg honom till sin mamma idag så får hon bistå med lite hjälp, hon är ändå duktig på att dansa.
Annars filar vi på för fullt med allt det administrativa, festprogram, vigselprogram, bordplacering osv. Det är läge att lägga i tvåan nu, bara 4 veckor kvar!!!!
Popupp, hemsida har vi gjort, här är den om någon vill kolla (tror att jag lagt ut den redan):
20070811.weddingannouncer.com/
Hej!
Oxå ganska ny här! Har mest varit inne o fått tips o ideer av er andra..
Vi ska ha en utomhus vigsel i Klippan den 11/8
Sitter o väntar på väninnan som meddelat att jag ska vara färdig kl 11 idag för vidare transport. Någon mer som varit på möhippa?
Oliwia: Åh va spännande, hoppas ni får en riktigt bra dag!!
Bruden Ringman: Hehe, skönt att kunna skicka honom på kurs då!! Vi har inte börjat med den biten än... Kom hem en dag från jobbet och då hade min m2b möblerat om vardagsrummet och hade visst övat själv... Men han sa att det inte gått nå bra... vi måste ta tag i det nån gång, men det är ju så mycket annat jämt!! Fin hemsida också!!
Nu har jag ivarje fall hittat en låt med en bra "valstakt" som är väldigt tydlig och långsam, den borde han hänga med på. Det är Norah Jones "Come away with me". Tänkte köra den låten en stund med traditionell vals, sedan ska vi leja någon som får mixa över den låten till E-types "True believer" och sedan kör vi lite intränade disco-moves till den för att få igång festen Vad tror ni om det (förutom att jag ska få m2b till att lära sig ytterligare en dans
)
Hej tjejer!
Hel dagen på stan igår var bra, vi hittade det mesta, dock inga örhängen till tärnan.
Favvo butiken..Antikt gammalt och nytt hade förstås semester stängt till 23 jul.
Så det får vi ta då. Den butiken kan jag annars varmt rekommendera för att de ha så otroligt bra priser och ett stor utbud smycken.
Dessvärre var det dåligt med butiker som sålde dekorationer till festlokalen..men men..ballonger får räcka..
Har sådan ångest över vår bröllopsdans..
Har inte övat något alls..
Tränar ni alla på er dans??
4v KVAR (idag)!!!
Har äntligen fått tag i killen som ska göra våra bröllopsbakelser, det kommer bli kanon. De kommer att innehålla hallonmousse, passionsmousse och sockerkaksbotten. Så här kommer de se ut förutom att vi inte ska ha blomman på bakelserna:
www.maisiefantaisie.co.uk/hearts-and-flowers-mini-cakes.html
Cameline, jag har också ångest över dansen, därför börjar vi träna nu och varje dag framöver så kanske det blir något åt danshållet i varje fall
Bruden Ringman
Vilken fin hemsida! Och vi ska också ha liknande bakeleser men även en lite större till oss högst upp. Har letat efter fina bilder så tack för länken.
Man måste väl inte dansa en typisk vals duger inte en mysig tryckare? Min blivande kan dansa hyfsat till sk traditionella danser men jag har svårt från allt från schlager till dansband och wienervals. Får väl skärpa till mig så jag lär mig de rätta "movesen". Ni kommer ju klara det galant om ni redan börjat.
Har ni gjort festprogrammen eller är det toastmaster/toastmadame som fixat?