• Klurifax

11 augusti 2007 del 3

Hej!
    Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?

• Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3
  • Cameline

Bruden Ringman: Vilka fina bakelser!!

Skönt att höra att man inte är ensam med att ha dansångest..

Diamond Girl: Absolut kan man dansa tryckare men vi har valt en dans som vi inte (ännu) behärskar..men vi får ligga i hårdträning nu..

Vi har inget festprogram, vad skriver man i det?

• poppupp

Norah Jones... Vilket bra tips, det har jag inte alls tänkt på... den låten är ju jättebra! Tack Bruden Ringman för den idéen!! Era bakelser kommer nog att bli toppen!

Diamond Girl: Vi har haft fyra personer som haft det som uppgift till bröllopet, att göra festhäftet... Tror nog att det blir bra, har ju ingen koll på vad som står i det, men det är klart iaf... spännande! Hur gör ni med dem?

• sussen2007

Oj vad ni är flitiga!
    Vi har ocks¨å lejt bort till vårt värdpar att göra festhäftena... Nu undrar de hur mycket pengar vi vill lägga på dem...? Hur dana härfen gör ni, och vad kostar de?

• sussen2007

Skit också! Min kompis, som skulle vara organist under vigseln, ringde nyss och sa att hon gärna avstår, för hon har hur mycket som helst att göra, och tror inte att hon fixar allt... :( Så nu måste vi försöka fixa detta. Ska ringa kyrkan imorn och höra. Hur funkar detta egentligen? Vi är inte med i församlingen; Ska deras kantor alltid ställa upp vid en vigsel? Det är ju bara 4 veckor kvar! Hjälp! Någon?!

• poppupp

sussen2007: Vad gäller häftena så kommer våra gå på runt 2000, men det är kostnaden för att trycka upp dem och för papper... Vad är det för något de vill ha pengar till?
    Jag vet inte hur det är med kantor. Jag vet att när vi bokade kyrkan sa de att de hade en kantor som ställde upp men att det var bra om man sa till i tid, för att kunna få in det i deras schema och sånt. Men prata med kyrkan, de kan antagligen hjälpa till. Jobbigt med sådana återbud så här nära inpå...

• Lilla Li

jempa82: Har du tagit egna bilder så kan du inte beställa en secret box någonstans ifrån. Då får du själv framkalla dem och sätta in i ett album eller lägga i en ask, eller så kan du beställa en fotobok. www.pixopolis.se/ har sådana fotoböcker t.ex.

Bara 25 dagar kvar tjejer!!!

• sussen2007

Åh... De har så klart semester i kyrkan. Telefonsvararen hade mobilnummer till prästen och en vaktmästare, så jag får väl försöka ringa prällen och höra vad han säger... Man skulle helst ringa efter kl 13 dock, så nu måste jag gå här och tokfundera på detta i flera timmar! :(

• Lilla Li

070811: Grattis! Jag var på ett bröllop i Heda kyrka förra året, i maj. Det är en otroligt vacker kyrka!

sussen2007: Jag gör våra festhäften själv. Jobbar med trycksaker. Det enda som kostar något är lite styvare papper som jag köpt till detta. Går på kanske 100-200 kr totalt. Och vad gäller kantor så brukar man få låna deras. Vi är inte med i vår kyrkas församling heller, vi lånar en präst från en annan församling men får använda den kantorn som är i tjänst just vår helg.

• ElenaMaria

sussen2007
    Det ordnar sig säkert! Vi gifter oss också i en kyrka där vi inte tillhör församlingen och det är ju en kantor som tjänstgör. Jag tror säkert det ordnar sig!

• Lilla Li

sussen2007: Har ni avbokat den kantorn som tillhör församlingen och meddelat att ni skulle ta med er en egen? För har ni inte gjort det så är det ju möjligt att församlingens kantor redan är inbokad för ert bröllop.

Svar på tråden 11 augusti 2007 del 3