11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Det blev som jag trodde med bordsplaceringen - han har misslyckats totalt. Han har inte tagit hänsyn till vissa saker, placerat folk ihop med folk de brukar umgås med och satt andra i gäng de aldrig träffat förr och som inte direkt har något gemensamt. "Men det blir ju så!" försvarade han sig. "Nej det behöver det inte bli, men det är därför det är så svårt," sa jag. Suck...
God morgon!
Det där med bordsplacering är inte helt lätt. Hur placerar man de 8 äldre egentligen?
Som vi har gjort just nu så sitter två av dem vid honnören och de andra 3 paren vid varsin tunga - blandade med de yngre, kusiner och vänner. Tror ni att det är roligare för dem att sitta tillsammans?
Vi har ca 100 gäster, varav 15 stycken "ungdomar", som alltså äter hela menyn men inte dricker alkohol, dom är mellan 12-18 år och jag vet inte vart jag ska placera dom.
Gjorde ett barnbord, där sitter 2-8åringar. Så det problemet var löst.
Men alla ungdomar då?
Och vem vill sitta brevid min morfar som tror han är president eller något?!
Gjorde honnörsbordet med avslut med svärföräldrarna längst ut. Och satte morfar och mormor på varsin tunga, närmst oss. Jag blir bara mer och mer stressad över detta!
Att det ska vara så svårt
Vi har 6 gäster som är mellan 13-18 år. De placerar vi ut som om de är vuxna. Hade vi haft fler barn med (bjöd totalt 16 gäster mellan 6-18 år) så hade vi antagligen placerat de yngsta vid ett barnbord.
Vi har bara tre gamlingar, dem sätter vi vid honnörsbordet.
Frågan är hur tusan man gör med mina syskon... de är 36-45 år gamla. Sambons syskon är 22-32 år gamla. Alltså inte riktigt samma ålder. Han har däremot andra släktingar (mostrar och liknande) som är runt 45. Men att sätta mina syskon (som jag vill ha nära) bredvid hans släktingar (som han inte ska ha nära)? Det känns lite konstigt... Dessutom är det bara mina syskon som är i 30-årsåldern, inga av hans gäster är det. Och hur kul är det att sätta mina syskon med varandra - de umgås ju jämt?
Suck... Jäkla tankenöt det här!
Hmm, det är inte lätt med bordsplaceringen. Man vill ju att det ska bli så trevligt som möjligt för alla. Vi kommer att blanda alla mellan 30 och 50 friskt. Det är bara våra "pensionärer" som vi är oroliga att de ska tycka att det är besvärligt att sitta med alla "uppsluppna ungdomar". Suck vad svårt detta är...
oj vad jag har drömt om frisyren inatt. måste nog göra lite större ändringar än jag trodde, den blev nog lite för stram för min personlighet ändå om än den var fin....hoppas inte frisören blir tokig på mej då hon gick på semester idag och är ledig ända tills det är dax. jaja hon är ju proffs så det borde gå.
men det är nog bäst att leta ny bild...
nu ska jag strax iväg och fixa naglarna. kul att pyssla om sej själv en massa så här innan. få ett andningshål från allt.
Nu har jag fått ett brev att jag ska packa lite grejer och ta bussen kl 12.05, men det står inte vart jag skall gå av... Hu nu är det läskigt!
mammaK: Ooohh spännande! Ha det så kul!
Hu just nu svettas jag av nervösitet. Men jag lovar jag ska ha kul=)
mammaK:
Väntar avundsjukt på din berättelse!!