11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
höll på lite med placeringen igår..... tur jag ska färga håret igen innan bröllopet för detta ger mej gråa hår.
Ja, bordsplaceringen är inte helt lätt. Vi hade ju en som vi tyckte var bra, men så fick vi återbud och har min syster som kommer vara osäker fram till självaste dagen. Så då var det bara till att göra om... Vi satt med den igår så nu känns det bra igen.
Men det stressar mig att vi inte kommer kunna skriva ut förrän typ näst sista dagen - vill ju hinna få med eventuella ändringar i sista minuten.
Vi tar också långhelg nu och åker till sambons pappa för att hälsa på. Ska bli skönt att komma ifrån stan lite!
Och så var jag till Systembolaget och lade in en beställning. När jag sade vilket vin vi skulle ha så svarade han bara att "Ja, men det har vi ju i ordinarie sortiment" Jo, sa jag, men vi vill ha 50 flaskor! Då skrattade han och sa att då var det nog bäst att vi beställer!
Kakan-07:
Menar du att det börjar bli dags att beställa från systembolaget redan nu?
Kom på en faslig sak...
Min frisyr kommer bli stor och klänningen är snäv och kan bara tas på över huvud vägen..
Ska jag ta på klänningen innan de sätter igång med håret eller försöka tragla i mig den efter???
Hur gör ni???
11 augusti, njae... jag är bara en sån där jobbig människa som hellre beställer i tidigare än jag behöver för att vara säker. Han som tog emot beställningen tyckte jag var ute i gooood tid, själv tycker jag det börjar brinna i knutarna!
Trevlig helg på er allihop! Nu lämnar jag stan och datorn för helgen!
Cameline: Själv har jag en klänning som jag kan kliva i, så jag har inte det problemet... Men hade jag varit du så hade jag tagit på mig klänningen först, sedan fixat håret och sminket. Se till att lägga lakan eller något över hela klänningen bara, så den inte förstörs av hårspray eller smink.
Lilla Li :Lakanet var ju jättebra tips!
Det kör jag på..tack!
I natt åker min m2b och min pappa till Tyskland för att inhandla alkoholen till bröllopet. Men skulle vi köpt på systemet så hade vi nog fixat det de närmsta dagarna. Det är ju skönt att få det mesta gjort så snart som möjligt så det finns tid att njuta veckan innan.
Tack alla snälla för alla "grattis" när jag blivit moster. Fick en bild på henne igår via mms och gud vad söt hon är. Längtar tills jag får se henne på måndag. Var och fixade lite babykläder till henne idag på stan, så kul att få köpa tjejkläder då jag själv har två killar
Klänningen kommer jag ta på mig efteråt. Åker hem efter att jag varit hos frisören (sminktjejen kommer också till frisören) så att jag kan "blaska av" mig lite hemma innan jag klär på mig. Jag brukar alltid bli så "klibbig" när jag sitter hos frisören, det är ju så varmt när de grejar med alla fönar etc . Sedan vill jag klä mig hemma i lugn och ro, min syster hjälper till och jag vet inte om det blir en massa hår etc på klänningen om jag skulle klä mig hos frisören, hon kanske inte har nystädat på golvet och det är ju släp på den.
kom precis hem från frisören och provuppsättning. är i det stora hela jättenöjd men hade några små detaljer som jag vill ha annorlunda.
jag var rätt osäker när jag kom dit och gav bara riktlinjer men övrigt lite fria händer. så frisyren är rätt men inte riktigt jag.
...skickade lite snabbt.
med ändring på några detaljer så kommer det bli perfekt.