11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
mammaK : Sitter och kämpar med mitt fortfarande..
Nu har jag hämtat ut piller så jag kan skjuta på mensen. Min mens har varit jäkligt oregelbunden sen jag slutade med p-ring för ett halvår sedan. Så nu verkar det som om jag fick mens igår, är egentligen två veckor kvar. Helskumt, men ganska skönt ändå för då får jag antagligen ingen mens på bröllopsnatten!
Cameline
Nej det är ju inte lätt! Men jag tog ett av dom som las ut här och gjorde om lite.
Lilla Li
Vad jobbigt att inte veta, då är det ju tur att det finns tabletter som kan hjälpa det. Jag klarar mig med från sånt då. Det är skönt att inte behöva tänka på det.
Är helstressad idag, tycker att tiden går så himla fort. Har mest ågren över festprogrammen, men nu har m2b lovat att fixa innehållet klart så ska jag bara göra pärmarna till dem.
Ja mensen kom som på beställning idag, precis som planerat, så det är skönt att slippa den dagen D
Har precis skrivit ut bordsplaceringsetiketterna, så ska ner och försöka skära till dem. Skärmaskinen ser farligt vass ut
...
Fick se att servetterna vi köpt inte alls passar bra till bordsdekorationerna, så det blir ett telefonsamtal till syrran som får ge sig ut och köpa nya.
Lilla Li : Jag räknade precis ut att jag kommer få mensen 2 dgr innan bröllopet...
Typiskt..men men inget att göra.. har iofs tänkt att jag skulle skjuta upp den men jag brukar få mellanblödningar iallafalla så det är ju ingen ide.
Jag få tänka att jag slipper den på bröllopsresan iallafall..
Cameline: Usch vad trist. Eftersom min mens är så oregelbunden nu för tiden så finns det inga garantier för att jag slipper min heller - vare sig på bröllopsnatten eller på bröllopsresan.
Det är ju typiskt att man ens ska behöva tänka på att man måste vara förberedd.
Saker kvar att göra:
1. Boka tid för att visa schema för restaurangen och stämma av så att de är med på allt
2. Köpa dricka och snittar att bjuda på vid kyrkan
3. Köpa vita fågelfrön
4. Prata med M's dotter och se om hon vill ordna med dricka och snittar
5. Sy till min hårlängder i rätt storlek
6. Skriva ut festprogram och vigselprogram
7. Fixa placeringskort
8. Skriva ut drinkmenyer
9. Skriva ut bordsplaceringskarta och rama in den, fixa staffli som den kan stå på
10. Skriva färdigt de sista gästrimmen
11. Bestämma bordsplaceringen
12. Bestämma musik till festen
13. Skriva exakta uppgifter och schema till toastmaster
14. Lämna in ringarna för putsning och gravyr
15. Planera vad jag och tärnanska göra dagen innan bröllopet
Frågor att besvara
- Vem ska ta kort på dukning och på gästerna?
- Vem ger gästerna en vägbeskrivning vid kyrkan om de behöver det?
- Är det mousserande och cider i lobbyn, eller står den på terrassen om vi är där? Kommer någon servera den eller hur funkar det? Vi vet ju inte hur många som dricker alkohol och hur många som vill ha cider ? hur reglerar vi kostnaden för det?
- Kommer baren vara öppen vid minglet så att gäster kan köpa något där om de vill?
- Hur ser mikrofonen ut? Är den sladdlös eller hur funkar det rent administrativt med hanteringen av den under middagen?
- Är projektorn kopplad till datorn så att gäster som kanske har bildspel kan använda dem ihop?
- Vickning hos svärföräldrarna, blir det så och vad bjuder de i så fall på?
- Vad heter J i efternamn?
Yes! Idag kommer mina föräldrar hit! Man saknar dem allt när man ses så sällan... Och så ska vi ju träffa sambons föräldrar och prata bröllop så att alla är med på allt, OCH på söndag ska vi hämta brudklänningen så den får åka med dem ner till Småland! :)
sussen2007, vad roligt! Hoppas ni får en bra helg!
Är det bara våra föräldrar som aldrig träffats? De kommer inte att ses förrän i kyrkan. Lite pirrigt..