11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Lilla Li : Känner precis som du!
Gillar inte alls tanken på att alla blickar kommer vara på oss, jag är alldeles för nervös av mig för det.
Hur långa är era vigslar förresten?
Vår är 30 min (popis kyrka)
Först tänkte jag, vakort..men nu tycker jag det känns skönt..
Fort in fort ut...
(haha, låter lite sjukt..)
Idag ska vi hämta våra förlovningsringar som är färdig putsade samt åka ut till festlokalen en sista gång för att prata igenom alla detaljer med personalen.
Oh.. pirret i magen blir allt intensivare!
Jag har alltid tyckt det ska bli "kul" i kyrkan, men nu när det närmar sig har jag blivit lite nervös vid tanken på att alla kommer sitta där bakom oss och titta!
Känner mig lite stressad nu. Orolig att något ska glömmas eller missas. Min sambo åker bort på onsdag och kommer hem på söndag, så många dagar försvinner...
Har i dagsläget störst problem med att hitta en bärbar dator som vi kan få låna för att spela musiken på. *orosmoment*
Ska lämna in ringarna imorgon eller på onsdag. Drar mig för att gå utan!
Vet inte hur lång vår vigsel blir. Ca 30-45 minuter gissar jag.
Vår vigsel blir ca 45 minuter.
Vår tar nog ca 30-45 minuter.
Lilla Li
Jag köpte en "skapell" alltså en papperskniv och en skärmatta, gick på ca 100 kronor, så det är ju kanske ett alternativ om en skärmaskin är dyr.
Jag har med gjort hjärtana och som du skrev, det går fortare än man tror.
Idag ska jag åka och lämna in min och sambons ring på putsning och prova vigselringen. Nu börjar det bli lite pirrigt.
Jag gillar inte heller att vara i centrum!
mammaK: Försökte klippa till lapparna, det blir inte rakt. Skalpell har jag redan, den använder jag för att snitta i hjärtat där de ska hänga. Tror inte det blir rakt heller, då får jag använda en linjal till. Skärmaskin kostar 99 och 199 kr på Clas Ohlson, beroende på vilken man vill ha. Och jag vill ändå ha en, använder såna ganska mycket egentligen men har alltid haft tillgång till dem i skolan/på jobbet tidigare.
Lilla Li
Det förstår jag. Kostar dom bara 99 och 200 så är det ju inte farligt! Tyvärr har vi inte cleas ohlson här, man har ju ingen lust att betala 400 för bara båten=)
igår skrev vi ut alla vigselprogrammen så nu ska de bara vikas.
placeringskorten/servettringarna blev jättebra, måste nog bara köpa nya servetter (har vita, vill ha vinröda). jag gjorde en rulle av 4*15 cm dekorpapper där namnet och en ringstämpel var tryckt, limmade ihop och lindade ett sidenband runt.
idag hade jag tänkt träffa och planera lite med brudtärnan, men möhippetjejerna skulle visst träffas igen. antar de ska fixa ihop bilder, video och cd-skiva.
jag letar som en galning nu efter en snygg caketopper, har hittat en cool men det är 3 v lev tid
har också skrivit färdigt mitt tal, tog hjälp av dagboken.
Jag ska iväg och sola nu på lunchen. Tänker sola varje dag fram till bröllopet nu. Blir alltid brun som en pepparkaka så fort jag sticker näsan ut i solen, och hade kallt räknat med att jag skulle hinna bli det till augusti i år också. Men det har ju inte varit nån sol! *tjurar*