11 augusti 2007 del 3
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Hej!
Här samlas vi... Sista tråden innan bröllopet?
Åh, nu har jag lite små-ångest.
Hade pratat med tärnan förra veckan om att vi skulle ses onsdag eller torsdag kväll den här veckan. Hon ska nämligen skriva namnen på bordsplaceringslapparna eftersom hennes stil är mycket bättre än min och sambons.
Sms:ade för att höra om torsdag passar och får tillbaka att hon definitivt inte kan på torsdag och att hon förmodligen inte kan på onsdag... Jag blev jättebesviken eftersom jag räknat med det här. Hon frågade om vi inte kunde ta det nästa vecka - men vi har ju hur mycket som helst planerat då och de lediga stunder vi har vill jag ha kvar som lediga. Hon skrev en smilie och sa att nu är det ju inte mycket kvar.
Skrev snabbt tillbaka "Nej, det är verkligen inte mycket tid kvar nu. Och eftersom vi inte vill sitta med allt nästa vecka och stressa så hade vi planerat att detta blev klart nu. Trodde att vi bestämt onsdag eller torsdag... Men jag kanske missförstod?"
Nu känns det bara dumt. Vet att sms inte är något bra sätt att kommunicera, men jag sitter på jobbet och har ingen möjlighet att ta ett sånt samtal över telefon nu.
Jag hade sett fram emot en kväll med henne och lite bröllopssnack (har inte blivit av så mycket under planeringstiden pga att hon haft en del problem i sitt liv). Nu känns det som att det blir på nåder att hon kan komma. Fick svar tillbaka att "Jag ska se om jag kan stuva om lite så jag kan komma ifrån imorgon."
Åhh... vill inte känna mig som bridezilla, men tycker bara att det känns rätt trist att man måste truga och be för att få lite assistans i något jag trodde att hon gärna hjälpte till med..
Jo, det är sant, men är det inte högre risk i solarie? Och i den vanliga solen brukar man ju smörja in sig för att inte bli bränd, men det gör man kanske inte i ett solarie? Jag förstår er dock. Det är ju inte bästa sommarn i mannaminne...
Jag vet inte om jag skulle kalla den här för BUS. För den ger så lite lite färg att jag inte märker nån skillnad. Jag tror att det ger lite skillnad dock, bara inte så markant så att man tänker på det.
Min tumme har blivit masserad, men det vill sig inte. Nu ska jag ut i löparskorna och det kanske hjälper när jag får igång blodcirkulationen lite. *hoppas*
Vi har inte tänkt göra några "kartor" med bordsplacering utan tänkte kanske att gästerna hittar ändå när det är så litet bröllop ( vi blir 38 st till bords ). Tycker ni att vi borde ha en liten "karta" ändå?
Jo solarium är nog högre risk. Framför allt så får man ju inte de bra ämnen som man får från solen - vitamin C bland annat. Jag brukar sällan ha solskyddsfaktor i solen heller (jättedumt, jag vet). Borde verkligen haft det igår!
Jag har en kräm som är typ som BUS, men istället för att lägga ett lager med brunkräm över kroppen så stimulerar den pigmentet så att det blir lite brunare. Man får alltså typ en "riktig" solbränna. Men den är så jäkla dyr så jag använder den bara till ansiktet under vintern...
Läskigt med tummen... tänk om den trillar av och dör?
Nej jag skojar bara såklart.
Kakan -07: Tråkigt med tärnan! Min tärna har inte varit så engagerad heller. De få gånger vi pratat bröllop har hon blivit överväldigad av de saker hon tycker är hennes ansvar (vilket egentligen inte är någonting, det enda hon har behövt göra är att fixa en klänning till sig själv). Och då har jag blivit grinig, för det är väl ändå JAG som har mycket att göra?! Nåväl... Jag hade faktiskt räknat med att hon skulle vara ganska oengagerad i planeringen, hon kan vara ganska självisk utan att hon tänker på det.
Tack för stödet och uppmuntran, men man vill ju ha fina bilder, har bett familj och vänner att försöka föreviga en del men vill ha en fotograf. Ska kolla på fotosidan har inte hunnit sitta framför datorn bara. Ni som har barn hur hinner ni få något gjort, beundrar er.
Känns lite bättre men orosmolnet hänger där.
Nu är det bara att hålla tummarna för vädret....
Diamond Girl: Förstår oron! Jag har ett liknande orosmoln, men det är kören istället till vigseln. Min kör sa "Ja, självklart" när jag frågade tidigt i våras, men nu väl, vid kritan är det så få som kan. Jag försöker dra i kontakter och trådar utanför kören, men det är få som är hemma och har tid. Känner mig lite besviken. Men hoppas fortfarande!
Min tärna har inte varit så inblandad heller, till viss del, hon är tostmadamme också, men bor 120 mil bort, så vi har ju inte så mycket möjligheter tillsammans. Och de få gånger jag frågat min syster som bor i här (hon har två barn) kommer hon med någon kommentar så jag får känslan av att hon inte vill göra något. Iofs ska hon sätta upp mitt hår och vi har övat två gånger inför bröllopet.
sussen2007: hihi, jag sitter här o skrattar. Jag känner igen mig med din tumme! hade samma problem med min tå en gång för att jag gick en dag med för trånga skor!
Vad som troligtvis hänt dig med är att en nerv har kommit ikläm... det kan ta ett tag innan känseln kommer tillbaka.
plings: Pjuh! Det var ju väldigt skönt att höra. Man börjar nästan bli lite hypokondriker och tänka att man har ms eller vad som helst! Kanske ska våga mig på att klippa färdigt resten också då...
Lilla Li: På min flaska står det att den "gradvis bygger upp...". Inte alls dyr på apoteket. Vet inte om de funkar på samma sätt, men det låter nästan så.
Haha! På tal om att hålla tummarna för vädret: Om min dör och trillar av kan jag ju bokstavligen hålla tumman ( i andra handen )!:)
sussen2007, nog för att jag väääldigt gärna vill ha solsken på vår bröllopsdag - men jag hoppas innerligt att du får behålla din tumme!
har varit och solat idag, tänkte på hudcancer när jag låg där men vad sjutton, det händer inte mej (hoppas jag) vågar mej inte på BUS eftersom det gärna färgar av sej lite och vågar inte riskera det på brudklänningen.
Handlade lite grejer till festen idag, bla grejer att ha i korgar på toa svårt med grejer till killkorgen bara.
hihi ni är roliga ni!
Diamond Girl
Jag kan lova att det blir många sena nätter just nu, våra två barn håller lungt igång till 9 10 nu när det är sommar... Men ett par timmar till per dygn hade inte varit helt fel. Men jag tror inte att jag stressar så mycket mer än bröllopstjejer utan barn...Fast jag vet inte. Man hittar ju en komprimiss i allt.
Idag var jag och skulle kolla vilken storlek dom eg, hade i min ring, dom hade 17, skulle ju ha 17, 5. Det värsta var att dom hade tagit in min förlovningsring med till 17 från 18 (utan att tala om det)... Men han skulle ta ut dom till 17,5 iaf. SUCK!
Vi umgicks även med barnvakten idag och det kommer gå sååå bra, barnen älskar henne och tjatade på henne hela tiden!
Sussen2007, jag tror med att det är en nerv i kläm och att det kommer släppa, försök massera hande bara. Jag har fått en nerv i ryggen i kläm en gång och då domnade hela min vänstra sida bort, jag kan lova att det var otrevligt! Det släppte helt efter någon dag.